To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Gaz czy warto?

Jacekjsz - 07-01-2018, 23:04

Witam,
Amstaf11 zaintrygowałeś mnie twoją butlą, mógłbyś wstawić jakieś fotki jak gazownicy rozwiązali jej montaż?
Moje doświadczenia z gazem:
- każdy serwis mówi że silnik nie jest przewidziany pod montaż LPG
- Clio - instalacja ELPIGAZ - bez usterek
- Honda Civic 1.6 - 2002 r., instalacja ELPIGAZ, przejechane powyżej 300 tyś - bez usterek z winy gazu (z poważniejszych napraw wymiana uszczelki pod głowicą około 200 tyś)
- Honda CRV III 2.0 - 2012, instalacja ELPIGAZ wstawiona po przejechaniu około 43 tyś. (czekałem na wygaśnięcie gwarancji), obecnie 108 tyś, bez usterek.
Obecnie planuję zakup Outlandera i zamierzam od razu wstawić instalację LPG.
Każdą instalację wstawiałem u tego samego "gazownika" w Miszewku pod Gdańskiem i nigdy na nim się nie sparzyłem, liczę że kolejna instalacja wstawiona u niego również będzie bezawaryjna.
Obecna CRV spala Pb:
- jazda na trasie, drogami woj. pomorskiego i warm/mazur - (bez klasy S7) standard 8,6 l (prędkość 80 - 110km/h), mój rekord 7,4 (ale była szklanka prędkość 60/80 km/h.
- jazda drogami klasy "S" - 10 l,
- autostrada - 11 (140 km/h) powyżej już tylko wir w baku.
Nie jeżdżę na tempomacie, on zwiększa spalanie.
- miejska 9,6 do 11 różnie to bywa.
spalanie gazu standardowo 20% więcej niż Pb.

dziambel04 - 13-08-2019, 08:10

Mam już przejechane ok 90 tyś 2.0 150 KM co najlepiej zrobić , wyregulować przed założeniem LPG ??
acent - 13-08-2019, 08:48

http://silesia-cars.pl/
Ja tam zakładałem - dowiesz się wszystkiego. Co więcej masz blisko.

plecho1 - 13-08-2019, 09:03

Zawory pewnie masz regulowane manualnie więc na pewno warto sprawdzić luzy i ewentualnie wyregulować luz zaworowy.
Też polecam ten warsztat LPG, to świetni fachowcy.

dziambel04 - 13-08-2019, 11:58

A możecie polecić jakiś warsztat na Śląsku albo koło Otwocka by wyregulować zawory w Outku

[ Dodano: 20-08-2019, 16:37 ]
Zapisałem się na Wrzesień w ASO Zabrze koszt ok 550 zł. za regulację zaworów plus uszczelka przed planowanym założeniem LPG BRC. Jak zrobią to dom znać czy było warto robić regulacja i jak serwis w Zabrzu :D

plecho1 - 20-08-2019, 16:56

Nie zakładaj BRC bo będziesz żałował, lepiej coś polskiego z czym poradzi w razie czego wielu gazowników. Obecne sterownik BRC są poblokowane hasłem więc dostęp mają tylko autoryzowane warsztaty a z jakością usług tej sieci bywa bardzo różne więc jak gazownik się nie popisze to będziesz do końca na niego skazany. Obecnie polskie instalacje górują nad BRC czy inną włoszczyzną oraz ewentualny serwis jest znacznie tańszy.
dziambel04 - 20-08-2019, 19:02

No gaz montuja w EnergyGaz a nie w ASO , ASO regulacja zaworów , wienc tam chyba nie ma zabezpieczenia. Obecnie mom w Hyundaju 7 lat i zero problemu. Ale mom tyz wybór jakiś Polski składak KME NEVO
plecho1 - 20-08-2019, 21:38

Na temat tego konkretnego warsztatu jest wiele ciekawych opinii w sieci, jeszcze raz przemyśl tę decyzję, osobiście nie oddał bym tam auta. Teraz nie ma znaczenia czy to ASO montuje czy nie, sterowniki BRC z serii SQ32 są zablokowane a dokładniej, oprogramowanie do łączenia ze sterownikiem i regulacji.
KME Nevo to sterownik, z resztą bardzo dobry, na pewno lepszy od sterowników BRC. Ważne jeszcze jakie wtryski i reduktor i na prawdę nie ma znaczenia czy wszystko jest od jednego producenta czy nie.
Osobiście polecił bym sterownik taki jaki preferuje gazownik, wtryski pojedyncze co pozwala optymalnie je zamontować, Barracudy lub ACW03 lub Yeti. Reduktor KME Tur lub Magic 3.

dziambel04 - 20-08-2019, 22:12

Dziękuję za podpowiedz , no proponując zestaw : KME NEVO - Wtrysk Gazu IV generacja - system składający się z podzespołów Producentów liczących się na rynku LPG. Komputer KME Nevo, Reduktor KME Silver, wtryskiwacze BARRACUDA,
wielozawór Tomasetto, filtry LPG - Mimar.
Z warsztatem to jak z ASO każdy mo plusy i minusy co osoba to inaczej 😉

plecho1 - 20-08-2019, 23:35

Nie staram się przekonywać na siłę :) ale w gazie chobbistycznie siedzę około 10 lat i pewne pojęcie mam.
Zaproponowano Ci dość dobry zestaw tylko zmienił bym reduktor na wersję Tur bo to nowsza, prostsza i mniej kłopotliwa konstrukcja od Silvera choć Silver też zły nie jest :) Wtryski Barracuda nie są produktem KME a Alexa ale to bez znaczenia bo są bardzo dobre. Praktycznie ze wszystkimi sterownikami obecnymi na naszym rynku współpracują praktycznie wszystkie wtryskiwacze gazowe sprzedawane w Polsce więc spokojnie można mieszać każde wtryski z każdym sterownikiem. Nawet do BRC ludzie adaptują polskie wtryski głównie z powodów ekonomicznych bo oryginalne BRC to koszt około 1000zł za cztery sztuki gdzie Barracudy kosztują około 350.

Marcino - 21-08-2019, 08:29

plecho1 napisał/a:
Nawet do BRC ludzie adaptują polskie wtryski głównie z powodów ekonomicznych bo oryginalne BRC to koszt około 1000zł za cztery sztuki gdzie Barracudy kosztują około 350.

Plecho jesteś tego pewien?
Moj kuzyn ma włąsnie BRC i nie mogłem mu pomóc bo sie nie wepnę a prawdopodobnie sidaja mu wtryskiwacze.

plecho1 - 21-08-2019, 08:46

Jeśli ma sterownik z serii SQ32 to się nie wepniesz, jak starszy to jak najbardziej się podepniesz tylko w BRC jest namieszane z oprogramowaniem bo jest wiele wersji programów do różnych sterowników. Interfejs wystarczy nawet zwykły WAG KKL taki jak do Miśków, kiedyś się takim łączyłem z jakimś chyba SQ24.
Ludzie do BRC zakładają ACW01, ACW02, ACW03, Barracudy, Hany. Bardzo często w tych instalacja nie stosuje się mapsensora bo do pracy nie jest konieczny ale do regulacji już tak. Nie musi być oryginalny bo BRC daje możliwość podpięcia się do mapa auta lub można założyć jakiś stary oplowski lub większość innych.

dziambel04 - 21-08-2019, 11:33

Mądrego to zawsze warto posłuchać 😉
odpsali mi że BRC 32 nie jest zablokowany ale ingerencja osób 3 to traci się gwarancja ( 2lata ) a kosz między BRC a tym składaniem to 100 zł.

plecho1 - 21-08-2019, 12:26

Bo chyba trochę nieprecyzyjnie na początku się wyraziłem:) Sterownik sam w sobie zablokowany nie jest ale oprogramowanie do regulacji wymaga płatnej licencji i z tego co słyszałem, jak na razie nie ma możliwości podpiąć się inaczej niż w autoryzowanym serwisie lub u kilku gazowników nieautoryzowanych ale współpracujących z BRC. Jak wiem to nikomu prywatnie nie udało się.
dziambel04 - 21-08-2019, 12:51

Czyli zostana skazany na ich serwis po gwarancji , gorzej jak coś w trasie wyskoczy to szukać warsztatu z BRC , to tak ja ASO ino BRC instalują by ich odwiedzać jak się popsuje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group