To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Gaz LPG

acent - 01-01-2021, 14:42

Samemu, to można zrobić jedzenie. Proponowanie zabawy z instalacją gazową w samochodzie użytkownikowi bez wiedzy i doświadczenia jest takie "dziwne". Włoskie instalacje zazwyczaj serwisuje się po 200kkm, wiem bo miałem. Zaproponujecie lepiej dobry warsztat w okolicy, do którego będzie mógł chodzić w tzw. "kapciach".
CB4W_00 - 01-01-2021, 19:25

Cudze chwalicie a swojego nie znacie.
wawa_marek - 01-01-2021, 21:24

Bzyk_R1 napisał/a:
Nie mówiąc już o kosztach ewentualnej przebudowy takiej instalacji BRC jak zaczną się zużywać podzespoły. Siostra ma to nieszczęście w Fiacie Panda i za reduktor z wymianą musiała zapłacić prawie 600pln. Niestety dowiedziałem się po fakcie bo byśmy zrobili swapa na polskiego STAGa.

Za mój reduktor do prawie 300 konnego auta zapłaciłem 250zł. Mam pełen wachlarz opcji jeżeli chodzi o strojenie, dotryski i inne fajerwerki. Sterowniki są otwarte, wolnossące auta w zasadzie stoją się automatycznie, jest powszechnie dostępna instrukcja strojenia. Super sprawa dla kogoś kto chce spróbować swoich sił i zrobić gaz samemu. No i to nasz produkt, instalacje brc chociaż bardzo dobre to jeszcze muszą nieco nadrobić względem rodzimych rozwiązań.


Ja nie mam nic do STAG-a, bo kiedyś miałem w BMW 520i z sześcioma cylindrami, którym przejechałem bez większych problemów 140 000 km. Tu jednak jeżeli w ASO zakładają BRC i jest dotrysk, to wolałem taką. Ja sam przy tym nie zamierzam nic dłubać, więc zostawiam to gazownikom. Na pierwszym przeglądzie poprawili mi kalibrację zbiornika i żeby nie przełączał mi się na benzynę przy pełnym obciążeniu. Niedługo jadę na drugi, ale uwag żadnych nie mam.

Krzyzak - 02-01-2021, 22:10

acent napisał/a:
Samemu, to można zrobić jedzenie. Proponowanie zabawy z instalacją gazową w samochodzie użytkownikowi bez wiedzy i doświadczenia jest takie "dziwne".
Nie święci garnki lepią...
Również sam zakładałem LPG do auta, pierwszy raz. Jedynie przegadałem z Owczarem godzinę co i jak a potem zakupiłem niezbędne części i... zrobiłem. Mam instalację zamontowaną w taki sposób, że prawie jej nie widać, przez 60 tkm - bo tyle przejechałem - żadnej usterki, tylko co roku sprawdzenie i ew. regulacja ciśnienia. Strojenie zrobiłem sam - w zasadzie to dzięki algorytmom TECH to zrobiło się samo.
Wiercenia były na zdjętym kolektorze, żadnych opiłków, rozmieszczenie wtrysków jest takie, że wężyki mają po kilka cm i wszystko pięknie pochowane.
Jak czasem patrzę na to co wyrabiają "profesjonaliści" to współczuję ludziom, którzy dali im pracę...
Dotryski benzyny dostępne są od lat chyba w każdym sterowniku ale na szczęście mam silnik z gniazdami zaworowymi ze stopu stali a nie z gównolitu z prasowanego ryżu, więc nawet dotrysk potrzebny nie jest.

Krasnal77 - 13-07-2021, 05:10

Witam ,
Nie chcąc zakładać nowego wątku a chciał bym dopytać o samochód Outlander III z 2017 roku silnik MIVEC (150KM).
Do samochodu chciał bym założyć LPG jednak dużo różnych opinii czytałem na temat regulacji zaworów .
Czy ktoś już regulował zawory w danym silniku (czy regulacja jest na zasadzie tak zwanej śrubki ,szklanek?)jaki koszt takiej regulacji czy jest to czasochłonne i problematyczne?

Bardzie dziękuję z góry za odpowiedz .
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Marcino - 13-07-2021, 12:06

Krasnal77 napisał/a:
Witam ,
Nie chcąc zakładać nowego wątku


A przeczytałeś ten wątek? i inne w twmacie regulacji luzu?

Amstaf11 - 13-07-2021, 12:11

Witam
Mam 3 O3 na instalacji STAG, zawory regulowane są na tzw. śróbkę
Cena we Wrocku za regulację w serwisie raz zapłaciłem 450 + 150 za uszczelką dekla a raz 550 + 150
Regulacje raz po 40tys i w drugim po 60tys. w nowym jeszcze nie regulowałem.

Zoris - 14-03-2022, 20:08

Witam,

Przeczytałem wątek - ale nadal jestem w kropce.

Mam Outlandera III z 2018 roku (a więc jeszcze na gwarancji - a ta nie bedzie obejmować podzespołów na które może wpływać instalacja gazowa) z silnikiem benzynowym z 147KM (2.0 Intense Plus SDA CVT). Przebieg - 55.000 km. Kupiłem go rok temu.
Nie robię dużych przebiegów - około 10 tysięcy km rocznie.
Głównym powodem zakupu była rodzina - potrzebowałem 7 osobowego samochodu.

W związku z wydarzeniami na Ukrainie i aktualnymi cenami benzyny ponownie zacząłem zasatanawiać się nad montażem isntalacji gazowej.

Mój poprzedni samochoód - Toyota Auris z silnikiem 1,33 nie był rekomednowany do gazu i zupełnie nie znam się na instalacjach gazowych.
Jak jest z Outalnderem III?
W sieci trudno tak naprawdę znaleźć niezależne i sprawdzone informacje...
Znalazłem tylko takie info
"Szukający spokoju mogą zainteresować się wolnossącymi silnikami benzynowymi 2.0 i 2.4. Są trwałe i wielu użytkowników przerabia je na zasilanie LPG, chwaląc to rozwiązanie. "
https://magazynauto.pl/uzywane/mitsubishi-outlander-ii-wycieczkowiec,aid,1676

Czy rzeczywiście tak jest?
Czy regulacja luzów zarowych raz na 40.000 km / 4 lata wystarczy?
Proste pytanie: czy jeżeli coś będzie nie tak - czy mogę wycofać się, znów wrócić do benzyny i kontynuować jazdę tylko na benzynie?
Chciałbym przejechać Oulanderem spokojnie następne 200.000 km.

Co robić?
Biję się z myślami - nie chcę zapsuć mojego O3 i zamontować instalacji w stosunkowo nowym samochodzie. Z drugiej strony ceny benzyny są wysokie...

Marcino - 15-03-2022, 08:14

Zoris napisał/a:
Proste pytanie: czy jeżeli coś będzie nie tak - czy mogę wycofać się, znów wrócić do benzyny i kontynuować jazdę tylko na benzynie?

Zawsze można recznie tzn przyciskiem w kabibie wyłaczyć instalcje LPG.
Zoris napisał/a:
Chciałbym przejechać Oulanderem spokojnie następne 200.000 km.


To juz spore wyzwanie, przy twoich przebiegach 10tys km rocznie zajmie ci to następnych 20lat.

przemus88 - 19-08-2022, 14:25

Gdzie w Łodzi i okolicach polecacie założenie instalacji gazowej do o3 2360 cm3. To samo pytanie dotyczy ASX 2021 z silnikiem 2.0. Pozdrawiam
tościk - 21-08-2022, 09:31

W Łodzi są zasadniczo polecane dwa warsztaty LPG:
- Kołomax, ul Wrocławska 16
- Filartech, ul. Żeligowskiego 46

Sam korzystałem raz z usług Kołomaxu, ale tylko w ramach wymiany parownika, a nie robienia całej instalacji. Dobrze mi się z panami współpracowało w tej materii i pewnie na następne serwisy też będę do nich jeździć.
Zrobili to co chciałem i jak chciałem, trochę porad tez dali. Wiadomo, że najchętniej to by całą instalację poprawili po swojemu (jak każdy gazownik), ale skoro wiedziałem z czym przychodzę, to mogłem im na spokojnie oszczędzić takiej fatygi ;)

Z Filartechem do czynienia nie miałem.

Z tego co kojarzę oba warsztaty mają dość długie terminy oczekiwania.

nemmooo - 15-09-2022, 12:08

Dostałem info z warsztatu instalującego LPG z Holandii. Zdjęcia zapewne wszyscy znają. Okazuje się, że instalują oryginalny wydech po modyfikacjach.

https://www.poulsbaarlo.n...hybride-op-lpg/

Amstaf11 - 16-09-2022, 08:34

Witam
1.To nie jest oryginalny wydech, fabryczny ma inny kształt puszki
2.Do rury wydechowej jest zamontowane kolanko o innym kącie niż fabryczne
3. Zdjęcie dotyczy PHEV przez liftingiem ( nowszy ma jeszcze filter par z baterii akumulatorów ) i słabo dobrać tłumik wymiarowo

nemmooo - 16-09-2022, 13:03

Też mi się to nie zgadza ale tak mi odpisali:(
Amstaf11 - 20-09-2022, 10:26

Dopytałem u znajomego co do instalacji lpg w Holandii i powiedział, że musza tak mówić ponieważ dorabiany tłumik nie ma homologacji do samochodu Mitsubishi i przy przeglądzie robi się problem. Ten na zdjęciu pewnie ma znaczek Mitsubishi ( np tłumik z innego Mitsu ) i całość przechodzi.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group