Śmietnik - Na prośbę autora.
Marcino - 18-03-2025, 14:22
Dlatego trzeba mieć hubrydy plugin i ładować z nadwyzek. Znajomy na Kodiaka - 100km na pradzie a tak 7l benzyny. Dla mnie idealnie jazda po miescie i trasa od czasu do czasu. Nastepne auto ptrze myśle w tym kierunku.
Sam Darku załozyłes PV - bo ci się opłaca. Więc pozwól innym na energie ze słońca niech im tez sie opłaca a nie negować wszytko.
joujoujou - 18-03-2025, 15:29
Nie chce mi się już dłużej tego ciągnąć, odniosę się tylko do jednego: Krzyzak napisał/a: | póki węgiel jest tańszy to trzeba z niego korzystać | Naprawdę task sądzisz? No to żałuję że żyjemy na tej samej planecie.
Marcino - 18-03-2025, 17:48
Darka nie przekonasz w niektórych kwestiach.
Krzyzak - 19-03-2025, 07:53
Cytat: | Darka nie przekonasz w niektórych kwestiach. | Pewnie tego nie zauważasz, ale to działa w obie strony.
joujoujou napisał/a: | Naprawdę task sądzisz? No to żałuję że żyjemy na tej samej planecie. | To zaproponuj coś innego, co nie doprowadzi do katastrofy i nie jest utopią.
robertdg - 23-03-2025, 12:42
Marcino napisał/a: | Darka nie przekonasz w niektórych kwestiach. |
Ja pierdziu, dlaczego rozmowa nie może toczyc się w obiektywny sposób, tylko od razu ma to dazyć do przekonywania?
Ktokolwiek z głowa na karku spojrzy na Tę dyskusje, to zobaczy w niej sporo "betonu"
Wiedza rzekomo przychodzi z wiekiem, ale jakoś przekonania i stereotypy sa zamurowane.
P.S. Woda też może zabić człowieka - to analiza dla osób które negują rzeczy a zapominają jak głeboko są w nich zakorzenione.
Wszystkiego Dobrego.
joujoujou - 23-03-2025, 15:55
Ostatnie 2 i pół strony do wywalenia - zbyt daleko odeszły od tematu.
Ronin78PL - 19-05-2025, 08:15
joujoujou napisał/a: | To że baterie litowe są ekstremalnie trudne do ugaszenia to wiadomo od czasu kiedy powstały. W wielu krajach strażacy przyjęli metodę: póki pożar EV nie zagraża otoczeniu - monitorować, chronić okolicę i czekać aż się wypali. |
Jest bardzo prosty sposób, tylko chyba nikomu nie zależy na bardzo prostych rozwiązaniach, tak ten świat już jest ułożony, najlepiej polaryzować społeczeństwo i utrudniać to co banalne.
Widziałem film gdzie koc gaśniczy wielkości plandeki bez problemu gasi "pożar" EV. Nie trzeba wanien i innych cudów.
Poza tym:
W ciągu ostatnich czterech lat (2020-2024) odnotowano 64 pożary samochodów elektrycznych, podczas gdy liczba pożarów aut spalinowych wyniosła aż 46 197. – W 2024 r. Państwowa Straż Pożarna odnotowała 30 pożarów pojazdów elektrycznych, co stanowi jedynie 0,31% wszystkich zdarzeń
Być może na te 0,31% zdarzeń nie ma ekonomicznego sensu wyposażać wszystkich jednostek w w/w koce, a szkoda.
https://www.youtube.com/watch?v=5c9y7lvDQbU
Krzyzak - 19-05-2025, 10:51
Ronin78PL napisał/a: | Widziałem film gdzie koc gaśniczy wielkości plandeki bez problemu gasi "pożar" EV | to na filmie, to nie jest pożar EV - to jest podpalenie EV, co robi ogromną różnicę - podłożyli substancję łatwopalną po czym odcięli tlen
w przypadku samozapłonu baterii to się dzieje zupełnie inaczej, gdyż tam tlen jest na bieżąco wytwarzany w procesie chemicznym (stosuje się związki tlenowe litu aby wyeliminować desegregację dendrytyczną, elektrolitem jest tam węglan etylenu a dodatkowo już przy paleniu wydzielają się różne gazy jako związki wodoru i węgla) - dlatego przebieg jest tak gwałtowny, odcięcie tlenu z zewnątrz nic nie da
Ronin78PL - 19-05-2025, 11:04
Oglądnij film dokładnie podłożyli ogień i czekali na moment kiedy baterie się dołączą. Dokładnie na początku drugiej minuty pokazany jest ponowny zapłon baterii po chwilowym odsłonięciu koca. Jest to napisane dużym drukiem w lewym dolnym rogu. Jak ktoś robi takie testy, to wie co robi, przy 2:17 dodatkowo: Battery thermal runaway sound.
Krzyzak - 19-05-2025, 14:17
I nie odkryli koca, nie wiadomo co się dzieje pod spodem... Minęło ponad 15 minut i tak naprawdę termowizja pokazuje temperaturę - nie wiem czy zgasili czy tylko chwilowo zdusili...
Wskaźnik temperatury pokazuje na okno pasażera, tymczasem doskonale widać, że płomienie są mocniejsze z tyłu, od strony lewej, niewidocznej. Myślę, że należy ten film wysłać do np. niemieckiej straży pożarnej, bo oni do chłodzenia palących się elektryków zakupili kontenery z wodą, gdzie chłodzą baterie przez min. dobę - może nie wiedzą, że da się w kwadrans zgasić kocem...
joujoujou - 20-05-2025, 00:05
Proszę o usunięcie wszystkich postów od 7 marca 2025 włącznie. Zgłaszam też tradycyjną drogą.
Bizi78 - 20-05-2025, 00:39
Usunąć od:
Wysłany: 07-03-2025, 14:37
Krzyzak - 20-05-2025, 07:44
Ja bym nie usuwał - to też kawał informacji o elektryfikacji motoryzacji pokazanej z różnych perspektyw. Fajnie będzie to porównać za 5 lat. Wśród moich znajomych tylko 1 ma teslę, jeden ma kia ev9 i Ty Janku masz i nie mam zbyt wielkiego feedbacku od takich osób.
Ronin78PL - 20-05-2025, 10:21
Ja też mam EV - Nissan'a Leaf, kupiony nowy w 2023 (bez dotacji, aby nie było). Auto przejechało w dwa lata 37500km ze średnim poborem energii równe 13 kWh/100km.
W aucie dwa razy z nudów zmieniłem olej w skrzyni redukcyjnej - przy 8kkm - był czarny i przy 34kkm gdzie przez te kolejne 26kkm zarówno opiłki na magnesach jak i kolor oleju wykazały minimalną degradację. Nissan nie przewiduje wymian w czasie 8 letniego okresu gwarancji i przeglądów (8 lat / 160kkm).
Degradacja baterii już wyhamowała (drastyczny spadek na początku użytkowania) obecnie 91,24% - zupełnie nie do zauważenia po zasięgu. Leaf nie ma buforu do kompensacji początkowych ubytków baterii więc ładnie to widać w aplikacji.
Zero awarii, zero problemów, 100% ładowane z gniazdka / PV stare zasady i zaoszczędzane lekko 10k pln rocznie w stosunku do ICE (tez posiadam diesla z 2023). Przez 8 lat auto zaoszczędzi mi 80k pln i nadal będzie warte lekko 40-50k pln. Najlepszy zakup pod względem wynikających z niego oszczędności ever.
Nie jestem freak'iem EV, mam jak pisałem i Forda diesla z 2023 (też kupiony nowy) i L200 z 2007 - kupione używane, mam porównanie i ciszej, taniej i dynamiczniej jak EV się nie da. (no może dynamiczniej się da, ale nie za te pieniądze, nie znam nowego auta ICE za 130k pln robiącego setkę w 7s)
nemmooo - 20-05-2025, 13:06
Ja od ponad 2 lat corsa EV z przebiegiem 83kkm, i jak to opel co chwila jakaś pierdoła. Degradacja baterii po to jakieś 8.5% (SOH 91.5%). W moich rękach przejechane już 50kkm. Nic się nie dzieje poważnego, degradacja stoi od około 20kkm. wcześniej dość szybko spadało. Kolejne daily to pewnie też jakiś mały elektryk, a rodzinne to pewnie jakiś phev bo na razie to jednak tankowanie szybsze i tańsze.
|
|
|