[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Nie przyspiesza - Brak Mocy - Dławi się
Anonymous - 30-06-2007, 21:10
Podobny jeśli nie identyczny problem mam w jednym z Coltów (4G15 gaźnik C52). Na 99% wina stoi po stronie urządzenia odpowiedzialnego za ssanie. Odpala normalnie, pracuje normalnie ale jak wcisnę gaz to się dławi i rozpędza się gorzej od malucha. Jakieś postępy w Twojej sprawie? Dam znać czy po wymianie gaźnika jest pozytywny efekt
Anonymous - 02-07-2007, 22:48
bartek_nkm napisał/a: | Podobny jeśli nie identyczny problem mam w jednym z Coltów (4G15 gaźnik C52). Na 99% wina stoi po stronie urządzenia odpowiedzialnego za ssanie. Odpala normalnie, pracuje normalnie ale jak wcisnę gaz to się dławi i rozpędza się gorzej od malucha. Jakieś postępy w Twojej sprawie? Dam znać czy po wymianie gaźnika jest pozytywny efekt |
Postępów BRAK
Narazie wysłałem ECU do sprawdzenia.
3 lipca dotrze pod wskazany adres.
A z moim autkiem jest dokładnie tak jak wyżej napisałeś.
Narazie czekam więc na test ECU.
Jeśli to po stronie gaźnika....
Ciekawe jak się będzie zachowywało tamto autko
[ Dodano: 05-07-2007, 19:06 ]
ECU jest u Bartka...
Ciekawe czy sprawne, czy jednak uszkodzone...
Czekam na odpowiedź
[ Dodano: 17-07-2007, 23:14 ]
Bartek nie stwierdził usterki ECU
Może to nieprawidłowo działający silniczek krokowy...
Wyczytałem na forum o podobnym problemie do mojego i przyczyną był silnik krokowy...
mimo że nie dawał typowych objawów nieprawidłowej pracy.
[ Dodano: 20-07-2007, 22:07 ]
Po włożeniu innego komputera wywala błąd:
41 - wtryskiwacze
Nie robi tego na stałe.
Czasami się zapala CE i nie gasnie,
a czasami woóle się nie zapala lub
zapala się na krutko i gasnie...
... i ak co jakiś czas.
Oporności na wtryskiwaczach są równe 15.2ohm
Jak teraz się upewnic czy to napewno wtryskiwacze/wtryskiwacz,
a nie wada tego drugiego ECU?
Ciekawe czemu mój komputer tego nie robił.
[ Dodano: 29-07-2007, 23:20 ]
Czyli ECU sprawne...
Czas na zakup Palm'a
i chyba tylko tak mogę w tym przypadku odnaleźć usterkę
[ Dodano: 04-08-2007, 20:15 ]
Kolejny raz dla upewnienia się co do stanu silnika dokonałem pomiaru ciśnienia sprężania:
1: 1.30 MPa
2: 1.22 MPa
3: 1.22 MPa
4: 1.30 MPa
Po przejechaniu 1000km poziom oleju na miarce spadł maksymalnie o 2mm.
Nie sprawdzałem ile to może być w ilości zużytego oleju.
Teraz moje podejrzenie pada na aparat zapłonowy
[ Dodano: 19-08-2007, 11:39 ]
Po testach programem TMO...
Wskazania w normie.
Możliwe że wartości na przpływomierzu są za niskie ale to teraz ciężko mi określić.
Może wie ktoś jakie powinny być wartości w Hz na przpływce
Prawdopodobnie problemy z aparatem zapłonowym.
Teraz więc czas na pożyczenie gdzieś aparatu dla testu.
T6T57171 U1 z modułem J955
Usterka modułu J955 wyeliminowana.
Cewka ma przywyjściu wysokiego napięcia jakieś wygrzanie.
Może ma przebicie
Możliwe jeszcze jakieś przypchanie układu paliwowego, spadek wydajności pompy lub wadliwie działające wtryskiwacze.
Anonymous - 12-05-2008, 19:06
Witam Serdecznie Klubowiczów
Anazar mam dokładnie ten sam problem i kroczę ścieżką po Tobie, niestety wszystko wymieniam, kupuje i dokładam a miczub muli się bardziej niż skoda 105 (ja miałem taką wcześniej i wiem że maluszki lepiej przyspieszają).
W środę jadę wymienić katalizator na strumienicę, może dusi się własnymi spalinami?
Jak to nie pomoże to już sam nie wiem
"w stajni 93 konie, a ja jeżdże tylko na 10?"
Pozdrawiam
Anonymous - 12-05-2008, 19:30
... u mnie dalej bez zmian.
Niedługo wymienię sondę lambda.
Zdobyłem w pełni oryginalną DENSO z kabelkiem i wtyczką
BARDZO TANIO
... nie jakąś uniwersalną.
(oryginał w cenie najtańszej uniwersalnej)
Za tydzień będę ją miał i napiszę czy pomogło
Anonymous - 12-05-2008, 19:40
Sondę już wymieniłem NGK kupiona u Japaneze, ale u mnie wywalało błąd, stąd wiedziałem że należy ją wymienić. Przyznam szczerze, że wymieniłem ją a auto jak jeździło tak jeździ.
Szczerze to nie mam już do niego sił ;(
Anonymous - 12-05-2008, 20:37
marqs_b napisał/a: | W środę jadę wymienić katalizator na strumienicę |
... nie polecam tego robić
To przereklamowany gadżet! Pogorszysz tylko sobie. Lepiej chyba zamontować jakiś zamiennik Bosala.
... sonda jest przewidziana na około 180tyś km przebiegu.
Skoro tak tanio zdobyłem i to pełny oryginał to czemu nie wymienić?!
Autko ma już 240tyś przebiegu.
Sprawdź czy wydech nie jest przypchany, czy dwururka nie jest zgnieciona dojeżdżaniem do krawężników, obejrzyj dokładnie katalizator, odkręć tłumik i przejedź się bez niego. Zobacz czy nie masz przedmuchu przy kolektorze (pęknięcie) bo to też fałszuje wynik podawany przez sondę. (sam się tym zdziwiłem ale gdzieś w opisie budowy sond lambda znalazłem potwierdzenie tego) Sprawdź czy któryś wtryskiwacz nie leje.
Może pompa paliwa ma słabą wydajność?!
Posprawdzałem wszystko i podregulowałem. Po mieście jedzie się całkiem dobrze.
Gorzej jak chcę przekroczyć 100-110km/h Wtedy zaczyna się mulenie.
Przy większym obciążeniu, czyli wyższych prędkościach autko zaczyna jakby nierówno pracować. Objaw przypomina zubożoną mieszankę i nie ciągnie (tylko buczy)
Anonymous - 12-05-2008, 21:26
Dokładnie buczy! Najgorzej jest w jeździe pod górę.
Co jest ciekawe to jak rozpędzam się od pierwszego biegu i trzymam obroty do około 5000 zanim włącze kolejne biegi to samochód zbiera się pięknie. W pozostałych przypadkach po wciśnięciu pedału gazu do podłogi jak samochód załapuję "przerwę" w mocy to powoli ujmuje się gazu i autko lepiej zbiera.
Kolektor wydechowy mam wymieniony bo stary był pęknięty. Ile będzie kosztował zamiennik katalizatora? Pewnie z 300zl?
Anonymous - 12-05-2008, 21:43
marqs_b napisał/a: | Ile będzie kosztował zamiennik katalizatora? Pewnie z 300zl? |
Bosala chyba 200zł.
MAM TE SAME OBJAWY.
Jak znajdziesz przyczynę napisz.
POWODZENIA
docencik87 - 13-05-2008, 14:57
A próbowaliście wymienić pompe paliwa?? Wtryskiwacze sprawdzone?? Filt paliwa wymieniony??
Anonymous - 13-05-2008, 16:10
docencik87 napisał/a: | A próbowaliście wymienić pompe paliwa?? |
... przeczytaj niżej:
marqs_b napisał/a: | jak rozpędzam się od pierwszego biegu i trzymam obroty do około 5000 zanim włącze kolejne biegi to samochód zbiera się pięknie. W pozostałych przypadkach po wciśnięciu pedału gazu do podłogi jak samochód załapuję "przerwę" w mocy |
Gdyby to była pompa to przy ostrej jeździe (ostrym przyspieszaniu od 1-go biegu) chyba, też by się zamuliła, a nie zamula. (tym się sugerowałem)
Rozpędza się całkiem dobrze... jak na swoje latka.
Jedziesz spokonie jakiś czas i chcesz wyprzedzić (lub się bardziej rozpędzić) ... wciskasz gaz... wtedy możesz se podarowac że wyprzecisz coś poza Skodą 105 lub 126p MULI
Nic juz nie zrobisz... nie zmusisz już autka do przyspieszania.
docencik87 - 13-05-2008, 19:35
Miałem problem w VW T4 2,5 benzyna na gazie.
Na gazie chodził bardzo dobrze a na benzynie przerywał. Dokładnie było tak:
Ciężko go było zmusić do wkręcania na obroty. Z wolnych obrotów po wciśnięciu gazu do oporu po prostu się dławił. Ale gdy już się go wkręciło (poprzez tzw "pompowanie" w gaz") na obroty trzymał je normalnie.
Pomogła wymiana pompy. Tamta już była dead i po prstu nie dawała już takiego ciśnienia na listwe. W momencie gdy wtryskiwacze otwierały się na dłużej spadało ciśnienie i koniec. Gdy powoli wkręcało się go na obroty wtedy nie było takich gwałtownych spadku ciśnienia i trzymał obroty.
Anonymous - 13-05-2008, 21:32
Oczywiście że dam Ci znać jak znajdę przyczynę, ale uważam że nie ma już takiej części w aucie której bym nie sprawdzał ;(
Czasami przed rozpoczęciem wyprzedzania najlepiej włączyć drugi bieg, potem szybko 3 i uciec na lewy pas, następnie czwóreczka i mamy szansę wyprzedzić coś lepszego od maluszka lub skodziny hehe
Co jest jeszcze ciekawe, dzisiaj samochód stał w słońcu, może było w nim 30st C, albo i więcej ( w kabinie z pewnością więcej) odpalanił leniwie, a obroty były przez pierwsze sekundy bardzo nierówne. Sądzę że odpalił bez ssania, a wtedy to nie jest jazda.
Zastanawiam się czyby nie przedłużyć i ustawić gdzieś obok chłodnicy wlotu powietrza. Przecież on jest usytuowany gdzieś obok kierunkowskazu, a stamtąd może pobierać wyłącznie powietrze pomiędzy błotnikiem a przegrodą silnika. Może on się dusi?
Anonymous - 13-05-2008, 22:07
docencik87 napisał/a: | Pomogła wymiana pompy. |
Zgadza się ... to wszystko co piszesz jest logiczne.
Pompy nie zmieniałem, bo ja wyżej napisałem po rozgrzaniu jak się nim ostro ruszy to idzie dobrze, a jak się delikanie pojedzie, to juz nie przyspieszy mimo gazu w podłodze. Po tym muleniu zatrzymam się, bez gaszenia silnika ... dam po garach i znowu leci.
mouseman - 13-05-2008, 22:19
Anazar, te same objawy występują w moim aucie. W tej chwili wyskoczył mi błąd silnika 22 czujnik wałka rozrządu i wydaje mi się że aparat jest odpowiedzialny za te zmulanie. przy 3,5 tys do 4,5 potrafi złapać dziure mocy i już pozniej tylko buczy....
Anonymous - 13-05-2008, 22:47
mouseman napisał/a: | aparat jest odpowiedzialny za te zmulanie |
to też już przerobiłem i ... nie u mnie
|
|
|