[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] Arcytrudne pytanie........jak dla mnie:)
Anonymous - 06-06-2006, 18:55
ta kup colta z wiekszym silnikiem niz 1.8
Anonymous - 16-07-2006, 16:41
jak to milo poczytac raz na poł roku ,że tak wielu dochodzi do tak prostych wniosków ) pozdrawiam i życzę aby w tym kraju wszystko kiedys stalo sie bardziej normalne ,bo wtedy mozna sie bawic w odstepstwa od normalności z wyjatkiem wyscigów pseudo kierowców po prostej drodze- w miastach.
Anonymous - 27-07-2006, 19:43
wiecie ja też miaem chęć udoskanalenia colta ale jednak jest taki jak ma być i teraz będe szed w kierunku aby mia wszystkie częśći dobrej jakości a nie jakieś udoskanalanie i poprawianie inżynierów. Colt nie jest dobrym autem do tuningu mechanicznego.. (jak już to cena przekroczy wielokrotnie cenę auta..)
Anonymous - 29-07-2006, 11:46
Zawsze jest tak, że jeśli masz np jedno piwo to zawsze chcesz mieć dwa, jak masz dwa to chcesz trzy i tak dalej... Proponuję najpierw zastanowić się poważnie ile tych piw się chce, a później kupić. Kto wypije 5 skrzynek piwa za jednym razem?
To tak odnośnie kupowania auta z 60KM i wstawianie do niego silnika z 500KM
Jeśłi używasz auta tylko do jazdy po mieście to i tak nie użyjesz tej mocy.
Hubeeert - 29-07-2006, 12:32
Przedstawię moje zdanie na ten temat czyli Colt i osiągi.
Colty to samochody z napędem na przednią oś. Fakt
Colty to samochody małe. Fakt (prosze nie dyskutowac tylko porównac do Galanta)
Colty to samochody lekkie. Fakt.
Po kolei.
Podstawowymi silnikami są silniki 1,3. Wlasciwie w każdym roczniku.
C5x ma jeszcze 1,5 1,6 i 1,8
CAx ma 1,6 i 1,8
CJx ma 1,6
Co można z nimi zrobić?
Jest to proste - podnieść moc. No dobra to już wiemy tak? No to jak tą moc podnieść?
Tanio, szybko, żeby niedużo palił, kilował wszystko co się porusza po drodze i się nie psuł.
Tak się nie da.
To teraz pewnie zapytacie jak się da?
Odpowiedź podzielę na modele i na mody N/A czyli wolnossące oraz turbodoładowane.
C51A - 1,3 - 4G13 - właściwie jedyne co można by było zrobić z tym silnikiem to go wyremontować. W większości przypadków (potwierdzonych przez Forum) są to stare zajeżdżone kible.
OK zaczynamy od remontu. I co dalej? niedużo. Silnik zasilany paliwem jest przez szatański wynalazek - gaźnik sterowany podciśnieniami. Nasza jedyna nadzieja zatem to fakt że gaźnik ten jest sterowany (szczątkowo) elektroniką a samochód posiada sonde lambda.
Przy okazji remontu głowicę oddajemy do warsztatu gdzie zamawiamy polerowanie kanałów w głowicy oraz dokładne pasowanie z kolektorem wydechowym. Da nam to polepszenie przepływu w głowicy. I wzrost mocy w najlepszym razie o około 2-4KM.
Bez sensu? No jasne. To co jeszcze możemy zrobić?
Jest jeszcze parę rzeczy - na przykład zamówić kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej wraz z wydechem i kolektor okręcić taśmą żaroodporną.
Ale tak naprawdę ja do tych silników polecam przede wszystkim doprowadzenie ich do stanu używalności wraz z pozostałymi mechanizmami i jeżdżenie.
C52A 1,5 czyli 4G15. Też nie impomuje mocą ale już jest lepiej. jest nawet jeszcze lepiej gdy zdamy sobie sprawę z tego że ten silnik w Hyundaiu S-Coupe występował w wersji Turbo. Około 120KM.
Jest małe ale. A właściwie kilka ale. Po pierwsze - silnik przed włożeniem trzeba rozebrać i sprawdzić po drugie będzie potrzebny z rzeczonego Hyundaia nie tylko silnik ale również wiązka i ECU. Na 99% inne będą (większe) poduszki pod silnikiem. Dobrze by było również zmienić hamulce i zawieszenie bo wzrasta znacznie moc.
Ale znów napiszę - to jest bez sensu, bo tak naprawde teraz dochodzimy do tego co warto.
C53A 1,6l 4G61 i C58A 1,8 4G67. Dwa silniki z rodziny Sirius. Oba dobre. Długowieczne. Rzekłbym pancerne. jednak ich najwazniejszą zaletą z punktu widzenia domorosłego tunera jest ich blok który jest taki sam jak w 4G63 i siłą rzeczy w 4G63T.
Proszę mnie źle nie zrozumieć - Większość gratów na przykład w 4G61 i 4G61T jest taka sam. Ale to co jest inne powinno skutecznie zniechęcić do "home made turbo".
Inne tłoki (odprężające silnik do 8,0) - tylko dla turbo
Inne zawory - tylko dla turbo można dostac zamienniki
Inne wtryski (większe - 390) - z 4G63 pasują
Inny kolektor wydechowy - tylko dla turbo
Wyprowadzenie z bloku oleju na turbo - tylko dla turbo (można dorobić)
Wyprowadzenie wody na turbo (chłodzenie) - tylko dla turbo
Inny wydech (większa średnica) - tylko dla turbo
Inne ECU (nie do dostania w Polandzie i rózni sie od ECU 4G63T) - tylko dla Turbo
Inna wiązka elektryczna - tylko dla turbo
Inne sprzęgło,docisk i chybakoło zamachowe - z 4G63
Inne mocowanie silnika (mocniejsze) czyli większe poduszki - z 4G63
To mniej więcej róznice pomiędzy 4G61 i 4G61T
4G67 czyli 1,8 ma dodatkowo większe kanały w głowicy - stąd porządany swap do 1,6 głowicy z 1,8
Albo pojście na "łatwiznę" i swap 4G63 lub 4G63T.
Ale o tym w następnym odcinku.
kochajj - 29-07-2006, 14:20
mozna sporo polepszyć osiagi auta ZA DARMO... dla extremistów polecam wyprucie wszystkiego co mozna z auta ... na pewno najtańszy tuning
Anonymous - 29-07-2006, 14:49
kochajj napisał/a: | dla extremistów |
wyłącznie dla extremistów Tomku, wyłącznie
Anonymous - 03-08-2006, 01:44
to w końcu jaka jest wartość graniczna grubości planowania głowicy wg MMC?
Hubeeert - 03-08-2006, 01:54
0,3mm?
Jakoś tak - zresztą są znaki na głowicy.
|
|
|