To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Stuki w silniku cd..

Anonymous - 22-08-2007, 07:39

Moomin napisał/a:
U mnie mechanik powiedział, że ten nagar nie wynika raczej z konstrukcji silnika tylko obstawia podrobiony olej. :( Poprzedni właściciel lał Mobil 1, a to podobno najczęściej w Polsce podrabiany olej, więc kto wie, może ma rację.


Tylko zobacz, że jest nas kilkunastu i każdy choć jezdzimy na róznych olejach Mobil1, Castrol, Lotos, stwierdza jedno olej szybko robi sie czarny w GDI wiec nie chce mi sie wierzyć że każdy z nas leje podrabiany olej do silnika.
Ja wymieniałem olej 3 dni temu i musze powiedzieć że olej jest czarny ale nadal jest to olej (właściwości smarne ma) wiec pytam dlaczego w GDI wytrąca sie tak szybko nagar (sadze) w oleju.
Napewno temp. spalania w silniku GDI jest wyższa, ale to chyba nie jedyna przyczyna, bo paliwo a dokładnie jego jakośc nie powinno miec wpływu na olej w silniku.
pozdro

turek61 - 22-08-2007, 08:47

deadly napisał/a:

Tylko zobacz, że jest nas kilkunastu i każdy choć jezdzimy na róznych olejach Mobil1, Castrol, Lotos, stwierdza jedno olej szybko robi sie czarny w GDI wiec nie chce mi sie wierzyć że każdy z nas leje podrabiany olej do silnika.

Nagar w tym silniku sie zbiera i to jest fakt dlatego zalecane jest jego czyszczenie co kilkadziesiąt tys. km.Lecz popychacze to inna bajka.

saphire - 22-08-2007, 09:06

Budowa silnika, jazda w trybie ECO, chłodzenie olejem bebechów silnika, itp. itd. wszystko to powoduje że trochę sadzy może przedostać się do oleju - najdrobniejsze jej cząsteczki (węgiel de facto) nie są jednak odfiltrowane przez filtr oleju więc zabarwiają olej na czarny kolor. Podobnie jest w niektórych dizlach i benzyniakach wyposażonych w turbawkę. Ja po prostu będę wymieniał częściej - co 12tys lub co roku (co wcześniej) a nie co 15tys. Dodatkowo oprócz tego że nadal będę lał Mobil1 5w50 to także będę zakładał dobry filtr Knecht'a. Jak sądzę z moim małym przebiegiem to z pewnością nie usłyszę szklanek do końca użytkowania Cari 8) czego wszystkim również życzę.
Student - 22-08-2007, 09:41

Mechanik się nie zna i pewnie całe życie robił Golfy II, dla mnie szybkie brudzenie oleju związane jest z dwiema rzeczami:
1. silnik GDI i wszelkie jego rozwiązania techniczne
2. brudna komora silnika po zlaniu starego oleju, tego starego syfu zostaje na tyle dużo w zakamarkach że nowy olej od razu to wypłukuje i się szybko barwi na ciemny kolor, pewnie receptą było by płukanie silnika choć nigdy tego nie widziałem i nie wiem jak to się robi

Ja u siebie wymieniam co ok.10tyś. i też jest czarny choć ostatnia wymiana była mocno spóźniona i od razu widziałem różnicę w gęstości

Zalewam full syntetykiem, podobno MOBIL 1

turek61 - 22-08-2007, 11:05

Student, podaj przy podpisie model Cari (pewnie GDI :wink: ) i rok produkcji.
Juz nie pierwszy raz czytając twoje posty zaglądam na rocznik Twojego samochodu i zonk :p

Moomin - 22-08-2007, 20:13

Napiszę Wam coś ciekawego. :) Odstawiłem dzisiaj auto do pana Michalaka w Mogielnicy. Podjeżdżam, wychodzi właściciel warsztatu, mówię, że umawiałem się telefonicznie na wymianę popychaczy. A on na to "Ale ja tu nic nie słyszę, on cichutko chodzi jak na GDI". A chodzi jak mały dieselek (no z lekką przesadą. :) Mówi dalej "Chyba nie słyszał pan innych GDI, hałas jakby ktoś młotkiem walił". "Mogę wymienić, ale to wcale nie musi pomóc, GDI są po prostu głośne i już". "Te popychacze wymieniano na gwarancji i nic to nie dawało". "To nie były udane silniki".
No i sam nie wiem - cieszyć się czy martwić? :) Auto zostało tak czy inaczej bo trzeba silnik wyczyścić z tego nagaru i być może wymienić popychacze (miał zastrzeżenia do tych koreańskich zamienników - za łatwo się uginały - ale powiedział, że jeszcze sprawdzi po odpowietrzeniu). Tyle mam wiadomości, więcej jak odbiorę auto, pewnie w przyszłym tygodniu.

saphire - 22-08-2007, 22:45

IMHO desperujesz z tym hałasem i tyle. Porównaj sobie swoje GDI do innych i się przekonaj jak na prawdę jest. :badgrin:
turek61 - 22-08-2007, 22:53

Moomin napisał/a:
"To nie były udane silniki".
:D :doubt:
Anonymous - 22-08-2007, 22:56

Są środki do płukania silników, wlewa się je przed samą wymianą lub jeździ do 500km na takim specyfiku, a następnie zlewa ze starym olejem i zalewa nowym.
Zrobiłem tak raz w poprzednim aucie no i faktycznie efekt był podobny do zakładanego, olej był długo jasny i podczas wymiany wyglądał jek wcześniej nowo zalany po 500km :?
Do Lancera tego nie lałem bo nie ma potrzeby olej jest jasny od wymiany do wymiany.

Moomin - 22-08-2007, 22:57

saphire napisał/a:
IMHO desperujesz z tym hałasem i tyle. Porównaj sobie swoje GDI do innych i się przekonaj jak na prawdę jest. :badgrin:

Łatwo powiedzieć jak ma się ciszę pod maską... Inaczej byś gadał jakby Ci stukanie nie cichło po rozgrzaniu. Chodzi jak trochę cichszy diesel i tyle. A porównać nie mam z kim bo u mnie w mieście innego GDI nie spotkałem.

saphire - 23-08-2007, 07:36

Mechanik klubowy przecież ci powiedział że masz cicho w porównaniu do innych GDI jakie reanimował więc nie desperuj :badgrin: chyba że chcesz zrobić z niego PRIUSA :D
Student - 23-08-2007, 08:18

Co do ciszy to czy masz matę wygłuszającą na masce (powinna być). :lol:
Ale na poważnie GDI chodzi tak samo cicho jak inne, nieraz jak podniosę machę i się nachylę nad silnikiem to słychać pasek od klimy, koła pasowe i inne rzeczy a popychaczy NIE, silniczek cichutko i gładko sobie pracuje.
Natomiast czasem faktycznie pojawia się ciche pukanie ale jest krótkie i niecykliczne jak u kobiety: 5 razy chce a potem CISZA :wink: i znowu 3 razy i CISZA :wink: ale kiedy to się przydaży to najstarsi górale nie wiedzą.

saphire - 23-08-2007, 08:25

No i czasem jeszcze słychać jak sprężarka klimy pracuje ale to wtedy wiatraki większy hałas robią.
wazu - 23-08-2007, 08:55

A mnie to cykanie się podoba, zawsze chciałem mieć diesla :twisted:
Moomin - 23-08-2007, 11:45

Student napisał/a:
Co do ciszy to czy masz matę wygłuszającą na masce (powinna być). :lol:
Ale na poważnie GDI chodzi tak samo cicho jak inne, nieraz jak podniosę machę i się nachylę nad silnikiem to słychać pasek od klimy, koła pasowe i inne rzeczy a popychaczy NIE, silniczek cichutko i gładko sobie pracuje.
Natomiast czasem faktycznie pojawia się ciche pukanie ale jest krótkie i niecykliczne jak u kobiety: 5 razy chce a potem CISZA :wink: i znowu 3 razy i CISZA :wink: ale kiedy to się przydaży to najstarsi górale nie wiedzą.

Mam matę, ale nic to nie daje względem popychaczy.
No to sami widzicie, że GDI może jednak chodzić cicho. Mój tak nie chodzi.

[ Dodano: 23-08-2007, 12:01 ]
No i mam problem i to duży. :(
Dzwonił do mnie właśnie pan Michalak i powiedział, że muszę szukać nowej głowicy. Obecna ma wadę fabryczną i brakuje jednego kanału olejowego i już są jakieś wyżłobienia. Mówi, że ten silnik powinien się zatrzeć po paru tysiącach i nie wie jakim cudem przejechał 130 tys. :(
Kupić głowicę niby nie problem (chociaż dodatkowe koszty), ale można kupić taką samą bo była taka partia wadliwa. Kurde, teraz to mam problem bo nie wiem jak ja mam te głowice sprawdzać przez internet, przecież nie będę po całej Polsce jeździł :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group