To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - [MSS GDI] Rozrząd.

2006romek - 17-05-2011, 23:21

no to co najlepiej jest wymienic wszystko za jednym razem????????????? :shock:
drtymf - 18-05-2011, 10:35

Nie musisz wymieniać tylko po co ? Napinacz powinno się wymienic o ile mi wiadomo razem z paskiem no chyba że wymieniasz pasek bo np.: pompę wody robiłeś a do wymiany daleko to możesz sobie darować.
Pompy nie musisz ale ponieważ jest napędzana od paska rozrządu więc jeśli będzie do wymiany to od razu masz i rozrząd( paska raz zdjętego nie powinno się zakładać ponownie).Chciaż obiło mi się gdzieś o uszy że wymienia się ją co drugą wymianę paska ale to opinia zasłyszana a nie chciałbym powielać bzdur.

Prewencyjnie i dla świętego spokoju jak już coś tam robisz to pasuje zmienić wszystko co jest częściami praktycznie eksploatacyjnymi.

Bagiusz - 18-08-2011, 09:11

Odświeżę trochę temat bo przymierzam się do wymiany rozrządu. To że wymienię raczej cały komplet nie podlega dyskusji. Mam natomiast pytanie odnośnie marki takiego zestawu: czy macie jakieś konkretne firmy produkujące części, które polecacie bądź kategorycznie odradzacie ? Czy kierować się zasadą: "najważniejsze że nowe" ?
RaVciO - 18-08-2011, 14:30

Ja jak jakiś czas temu wymieniałem, to pasek był Contitech a napinacz zdaje się, że INA. Na forum ludzie często polecają Mitsuboshi
NygusUK - 18-08-2011, 14:35

Kilka tygodnie temu dokonałem wymiany rozrządu w ASO. Pierwsza wymiana, wiec u mnie potrzebna była jedynie wymiana paska i rolki napinacza. Także miałem dylemat. W sumie to opinie znajdzie się tyle co i osób, zależny kogo spytasz.

Generalnie z tego co wyczytałem, najpopularniejsze marki to Contitech, SKF, Gates. Wybrałem rolkę SKF, pasek Gates PowerGrip.

Ciekawe, kiedy sprawdzałem ceny pasków, jednym z najtańszych pasków był Dayco; a u mnie siedzi fabryczny pasek klinowy firmy Dayco... z logo Mitsubishi! Więc zastanawiające jak tu się ma jakość do ceny? Zgłupieć można....

Generalnie to chyba całą sprawę wyboru można sprowadzić do tego, żeby lepiej nie ryzykować z egzotycznymi markami i wymieniać rozrząd na czas - a lepiej i przed interwałem (czas/przebieg) - to w zależności od charakterystyki użytkowania auta, tzn. w myśl zasady, że przecież krótkie trasy w mieście obciążają cały silnik a więc i pasek rozrządu o wiele bardziej niż równomierna jazda w trasie.

Mehu - 07-02-2012, 11:12

Witam, Moje auto dobija 160tys, ostatnio robilem rozrzad przy 90tys jak sie zaleca w w serwisie Mitsubishi co mnie zrujnowalo ale to bylo w Hiszpani, teraz kozystam z normalnego zaufanego mechanika. Mam pytanie czy jak ksiazeczka zaleca nastepna wymiane pezy 150tys km to musze to niezwlocznie zrobic czy wytrzyma mi ten rozrzad do 180tys czyli nastepne 90tys jak wczesniej ?? Pytam bo nie jestem przygotowany teraz na taki wydatek i chcialbym to przeciagnac troche i co mam tez zrobic z ta pompa, wymieniac profilaktycznie czy jak dziala to nie ??
plecho1 - 07-02-2012, 11:24

Tu nikt ci nie odpowie, że wytrzyma na pewno albo nie wytrzyma. Po przekroczeniu bezpiecznego czasu to czysta loteria. Jeśli lubisz ryzyko to czekaj do tych 180tys, wcale nie jest pewne, że pasek się zerwie i pobije ci głowicę czy nawet tłoki :)
pawelkaw - 07-02-2012, 11:32

Ja nie dawno właśnie wymieniałem przy 180 tys. Mój mechanik stwierdził, że jeszcze nie słyszał żeby w japończyku zerwał się pasek. Naciskałem go trochę wcześniej po sprowadzeniu auta było 140 tys, ale rzucił okiem na pasek i powiedział, że nie ma problemu na 180 tys pogadamy.
Mehu - 07-02-2012, 11:41

No takiej nadzei jestem aczkolwiek wiem ze ryzykuje ale poczekam zwlaszcza ze ten ostatni rozrzad byl oryginalny z serwisu i mam nadzieje ze wytrzyma do 180tys. Jak strzeli to na pewno sie odezwe. :D A co jeszcze z ta pompa wodna mam ja robic czy jak nic sie nie dzieje to nie ?? jest jakis sposob zeby ja przetestowac czy dziala poprawnie i bedzie jeszcze przez dluzszy czas ?? dzieki
plecho1 - 07-02-2012, 11:51

Ja wymieniłbym całość wraz z pompą. Jej koszt to około 150zł ale będziesz miał pewność, że nic się nie stanie. Możesz jedynie sprawdzić, czy łożysko pompy ma luz, czy szumi to raczej nie sprawdzisz, bo będziesz słyszał szum uszczelniacza.
Mehu - 07-02-2012, 11:54

A to niedroga, pewnie wymienie wszystko jak sie za to zabiore, dzieki i pozdrawiam
a_destroyer - 11-02-2016, 16:12
Temat postu: [MSS GDI] Rozrząd, wymiana
Witam,

Na wiosnę planuję wymianę rozrządu w moim samochodzie MSS 1,8 GDI. Przeglądając części na Allegro i w sklepach internetowych dodałem sobie bólu do łba bo nie wiem już co konkretnie wymienić. Pasek + rolkę napinającą + rokę prowadzącą na pewno, ale czy jest konieczna także wymiana pompy wody i napinacza?

Bizi78 - 11-02-2016, 17:09

Znasz jego przeszłość i przebieg :?: .
a_destroyer - 11-02-2016, 17:12

Bizi78 napisał/a:
Znasz jego przeszłość i przebieg :?: .


Przebieg silnika to podobno 150 tys. Ale czy w tym silniku był kiedykolwiek wymieniany rozrząd to tylko czort wie ;)

Edit:
Tak na marginesie, przeszłość auta znam, ale dla mojego rozrządu ma ona niewielkie znaczenie. Auto zostało sprowadzone przez jakaś babę z Włoch, przy 50 tys. zarżnęła silnik, auto sprzedała, kupiła je jakaś inna baba, wsadziła inny silnik, który również zarżnęła. Od tej drugiej baby auto kupiłem ja, wsadziłem inny silnik. Nie chcę go zarżnąć :mrgreen:

Bizi78 - 11-02-2016, 17:55

Jeśli chcesz dłużej auto użytkować to ja bym wymienił komplet.
Niestety napinacz to chyba mocno skrobnie po kieszeni.
Dodatkowo bym wymienił jeszcze uszczelniacze wałków i wału pod rozrządem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group