To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Drgania na biegu jalowym

malina_drizzt - 20-07-2013, 09:08

jafo2 napisał/a:
Czy przy wyciąganiu kopułki trzeba na coś zwracać uwagę.
Jak z wyprzedzeniem zapłonu, muszę zaznaczyć pozycje?
Chce zobaczyć jak wyglądają styki, może się zasyfiły.

W zasadzie wymiana kopułki to prosta sprawa.
Ściągasz przewody, odkręcasz 3 śrubki i jest. :)
Nic nie regulujesz, palec da się zamontować tylko w jednej pozycji.
Jednak nie licz na wielką poprawę po wymianie.
U mnie styki były zaśniedziałe, a grafit zablokowany i mocno wypalony.
Po wymianie na nową kopułkę, palec i cewkę nic się nie zmieniło.
Dalej wypadają zapłony.

Owczar - 20-07-2013, 10:55

Aparat da się założyć tylko w jednej pozycji wiec nie musisz nic oznaczać. Jeśli nie masz oznaczonych kabli WN to oznacz w kolejności.

Ale szkoda Twojej pracy...

jafo2 - 20-07-2013, 14:45

Wymieniać nie mam zamiaru tylko ewentualnie oczyścić jeśli zaśniedziałe.
Poczytałem temat o przeróbce aparatu zapłonowego (pozbycie się kopułki).
Czekam na wyniki. Szkoda że V nie ma rozwiązać z 2 litrówki. Tam nie miałem problemu z wypadającymi zapłonami.

Pabulon - 13-03-2015, 16:25
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Drgania na luzie przy rozgrzanym silniku
Witam. Zacząłem robić trasy i zwróciłem uwagę że na dobrze rozgrzanym silniku auto na luzie przenosi odczuwalne drgania na karoserię i kierownicę. Gdy tylko dodam minimalnie gazu do 900/1000 obr/min to przestaje. Efekt nie jest jakiś radykalny ale chciałbym się z tym uporać. Dodatkowo auto pracuje głośniej przy obrotach 2400-2800, coś chyba wpada w rezonans. Również wtedy czuć drgania pod pedałem gazu.

Ostatnio miałem wymieniany rozrząd który miał źle ustawioną pompę olejową i wtedy z kolei telepało strasznie powyżej 3000 obr/min (efekt rezonansu przy 2400-2800 już wtedy był) Szukałem wówczas pomocy tutaj i ją znalazłem, mam nadzieję że teraz też traficie w 10. :D
Auto wciąż jest jeszcze trochę zmulone notoryczną jazdą po mieście przez wiele miesięcy. Olej 5W40. Nowe łożyska w alternatorze.

robertdg - 13-03-2015, 18:19

Wypadałoby przeczyścić dolot w komplecie z przewodami vacum, sprawdzić tłumik (dwururke od kolektora do złacza elastycznego, lubi pękać na połaczeniu 2-1), samo złacze elastyczne plus osłony termiczne rur wydechowych i katalizatora, poduchy silnika i skrzyni.
Pabulon - 23-03-2015, 16:32

Gdy drgania ulegają zmniejszeniu po wciśnięciu pedału sprzęgła to co to może oznaczać ?
Marcino - 23-03-2015, 21:49

Pabulon napisał/a:
Gdy drgania ulegają zmniejszeniu po wciśnięciu pedału sprzęgła to co to może oznaczać ?

Ze skrzynia biegów powoduje drgania, może łożyska? Jakieś niepożadanie dzwięki?

Pabulon - 23-03-2015, 22:14

Na niewysprzęglonym też są ale mniejsze, zresztą to mam wrażenie zależy od wszystkiego, od kaprysów, od pochylenia drogi, od tego jak długo tkwię w korku... będę zakładał gaz niebawem, przy okazji wymienię wszystkie świece, potem będę się zastanawiał co dalej.
madluke - 27-03-2015, 11:37

Ja teraz też zmagam się z podobnym problemem i nie wiem gdzie mam szukać. Świece, kable, cały aparat zapłonowy, uszczelki pod pokrywami i świecami wymienione (w tym uszczelki i świece dwa razy przez spartoloną robotę mechanika). Problem z wypadającym zapłonem rozwiązany, ale... auto odpala, pracuje całkiem równo, ale siedząc w środku drży lekko na każdym biegu (najmniej na D). Pod machą nie ma żadnych dziwnych dźwięków, ale jak dotykam silnika, to cały drży. Rozrząd kompletny wymieniony w styczniu. Zastanawiam się, czy jak wypadał mi zapłon na 1 i 2, to czy przypadkiem nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek.

Dodam, że kilka razy zdarzyło się tak, że stojąc na światłach silnik trzyma równo niskie obroty i nagle na ok. 2 sek obroty lekko spadają, silnik się zakrztusi i wracają z powrotem do normy. Nie wiem co jest grane.

dmi - 27-03-2015, 12:04

madluke napisał/a:
Dodam, że kilka razy zdarzyło się tak, że stojąc na światłach silnik trzyma równo niskie obroty i nagle na ok. 2 sek obroty lekko spadają, silnik się zakrztusi i wracają z powrotem do normy. Nie wiem co jest grane.


możliwe,że miałeś włączoną klimatyzację, potrafi ona na chwilę "przymulić"

Co do drgań to szukałbym również problemu w mocowaniach silnika, możliwe,że po prostu "łapy" są zużyte.

madluke - 27-03-2015, 13:28

Łapy oblukam - jedną wymieniałem, bo było tak, że mocowanie sobie, a guma z tuleją sobie :)

Klimy nie używałem jeszcze (chcę najpierw ściągnąć w jakimś zakładzie czynnik, wymienić osuszacz, nabić i z-ozonować :) ).

Pabulon - 21-04-2015, 17:47

U mnie powodem drgań były przewody zapłonowe. Wystarczyło popsikać na nie płynem do mycia szyb i obroty zaczynały falować. W trakcie nawet delikatnego wyginania przewodu wyłączały się cylindry.
michal098_1992 - 06-06-2015, 11:43
Temat postu: Galant 2.5 drżenie silnika na postoju
witam, ostatnio zauważyłem że na postoju silnik(ciepły/zimny) jakby drżał jak położyłem rękę na kolektorze to były wyczuwalne te drżenia,... czym to może być spowodowane??
i7Piotrek - 22-04-2016, 18:41

Pabulon napisał/a:
Gdy drgania ulegają zmniejszeniu po wciśnięciu pedału sprzęgła to co to może oznaczać ?

U mnie drgania zaczynają się w okolicach 2000rpm i gdy dodam gazu a silnik zwiększy obroty to drgań nie ma (podczas jazdy), skrzynia automat, to mnie zastanawia bo opony to nie będą...

ŁukaszK. - 21-05-2016, 18:18

Jak mam załączoną klimę to drży mi na jałowym biegu niesamowicie. Dzisiaj pierwszy raz jak wciskałem sprzęgło podczs jazdy to aż prawie przygasał. Jak wyłaczylem klime to obroty równo sie trzymały. słychać ze wiarak szybciej pracuje w miare mojego dodawania obrotów.. Nie wiem co to moze być:/ Przepustnica i krokowy czyszczone kilka miesiecy temu. Kable raczej ok bo nie widzialem przebić. No może bardzo delikatne.. Może to być od akumulatora czy alternatora? A moze co innego?
A moze słabo naciagniety pasek z klimy? Bo zawsze rano albo po dłuzszym postoju cos tam pisknie. Objawy falowania mam od jakiegos czasu i to jaks ie nagrzeje. A dzis bylo cieplo na dworze i moze nagrezał sie pasek od slonca i stad odrazu sie pojawil problem?

Zmierzylem napięcie na akumulatorze przy okazji i na jałowym biegu wyszło 12.4v przy klimie itd (uczyłem obrotow).. Alternator?? Jak myślicie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group