To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI

saphire - 26-10-2009, 21:34

Warto przy okazji robienia rozrządu wymienić także uszczelniacze zaworowe i porządnie wyczyścić hydraulikę kasowania luzu zaworowego. Niekoniecznie trzeba od razu wymieniać cała hydraulikę.
Mr.Andy - 23-03-2010, 22:25

Witam, Jestem nowym użytkownikiem i szczęśliwym posiadaczem Carismy GDI z 2000r :)
U mnie też jest cykanie, jak odpalam zimny silnik to cyka strasznie ale jak tylko spadnie do swoich obrotów na jałowym biegu to przestaje ale tylko na kilka minut i znowu wraca cykanie :P w czasie jazdy to różnie bywa, cyka i sie nasila az na pol minutki przestanie i znowu zaczyna i tak wkółka przez cała trase :D jak byłem u mechanika to powiedział abym dodał środek Bilstein R-2000 i powinno pomóc... I mam do was takie pytanie czy dobrze bym zrobił gdybym dodał ten środek do swojego silnika?

plecho1 - 24-03-2010, 08:35

Ja osobiście bym tego nie wlewał, zresztą poczytaj tu:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=180

Mr.Andy - 11-07-2010, 12:05

w końcu udało mi się, po kilku miesiącach zwalczyć cykanie hydropoychaczy :D gdy wymieniałem świece to byly zalane olejem, mechanik wymienił mi uszczelke i może juz nie będzie brał także oleju :P no ale jak to zrobił to już silnik zaczął cichutko pracować :) dodam ze olej mam zalany Agip 5W-50, i jestem mega szczęśliwy :)
mick - 09-09-2010, 10:43

Witam mam przejechane 190 tyś i od 150tyś stuka . klepie, cyka itp i na zimnym i na ciepłym silniku , a pytanie ile można jeszcze przejechać na takim silniku ? jaki skutek może być nie naprawiając tego ?
Moomin - 09-09-2010, 11:35

mick napisał/a:
Witam mam przejechane 190 tyś i od 150tyś stuka . klepie, cyka itp i na zimnym i na ciepłym silniku , a pytanie ile można jeszcze przejechać na takim silniku ? jaki skutek może być nie naprawiając tego ?

Nie wiem czy jakieś skutki mogą mieć miejsce, wiem za to, że wymiana popychaczy wcale nie gwarantuje pozbycia się problemu. Sam wymieniłem komplet i jeden nadal stuka, mniej i tylko na wolnych obrotach, ale stuka. Mechanik klubowy mówił, że tak samo było na gwarancji w ASO - wymieniali te popychacze i niewiele to zmieniało. Chyba trzeba się przyzwyczaić. :) Jest tu jeden człowiek, który pół silnika wymienił żeby się tych odgłosów pozbyć, bezskutecznie. Dopiero wymiana silnika na inny przyniosła pożądany efekt. :)

emfranc - 30-10-2010, 00:33

Kupiłem GDI z przebiegiem ok 140kkm. Po pierwszej wymianie oleju zaczął stukać i stuka do dziś - 272kkm. Nic przy silniku nie robiłem, jeżdżę teraz na syntetyku Mobil 5W50 i jest ok (a może nie - przez to stukanie:)). Teraz przy wymianie postaram się wyczyścić syf zalegający pod pokrywą zaworów i zobaczymy co się wydarzy - czytałem, że pomaga. Chyba, że zajechałem popychacze przez jazdę z tym syfem w silniku... Podobno GDI lubi odkładać co nieco i trzeba mu wlać przed wymianą oleju coś do wyczyszczenia silnika. Podobno pomaga. Wyczyścimy zobaczymy...
CycuBoss - 30-10-2010, 13:49

Mój silnik zanim się nie rozgrzeje klekocze czasem jak stary diesel. A po rozgrzaniu pracuje tak;

http://www.youtube.com/watch?v=TACa4IT9NdI

Cari 99r przed listem
150 000km
olej Castrol 5w30

Słychać coś niepokojącego?

Moomin - 30-10-2010, 18:28

CycuBoss napisał/a:


Słychać coś niepokojącego?

Raczej nie. :)

erykson - 04-11-2010, 21:18

Panowie , a czy miał ktos taki przypadek po zgaszeniu silnika za kazdym razem slychac taki dzwiek wystrzału , nie mam pojecia co to jest , czy silnik jest rozgrzany czy zimny i tak strzela zawsze po zgaszeniu :?: :(
Peter Cielo - 06-11-2020, 22:35

Mi pomogła zwykła wymiana oleju w silniku na 10w-40 z dodatkiem Ceramizer.
https://www.youtube.com/watch?v=E_IosaTsndM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group