To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - brak 4 biegu

Anonymous - 03-08-2009, 21:54

tam przy koszu jest jeczcze oring jego też warto od razu wymienić
Anonymous - 13-11-2009, 15:29

hmm wiec nie wiem co teraz, tarczki wymienione, przejechalem 20km 4 bieg dzialal, bo tych 20km, samochod przestal wrzucac 4, z tym ze nieco inaczej to wyglada niz przed wymiana tarczek, tzn mam wlaczony OverDrive caly czas a sigma caly czas jedzie na 3, nie wrzuca ani 4 ani tez nie wskakuje luz( tak jak to bylo przed wymiana)

jakas rada?

lukasz12 - 13-11-2009, 16:15

Czyli nie przekłada na 4ty bieg w ogóle tylko dalej na 3ce ciągnie? OD jest na pewno włączone? (guzik WCIŚNIETY?) Z tego co mi do głowy przychodzi to może być jeszcze usterka elektryczna ale dziwne to nieco skoro wcześniej włączała 4ke tylko się ślizgał.
Anonymous - 13-11-2009, 16:48

przed wymianą tarczek się ślizgał po wymianie 4 hulala az po przejechaniu okolo 20 kilometrow czworki brak mimo wlaczonego OD( na 100% wlaczone), brak rowzniez slizgania, caly czas trojka, zobacze co bedzie jak autko troche postoi
lukasz12 - 13-11-2009, 16:49

Ok. Zachowanie trochę dziwne. Tak jakby leżało to w sterowaniu skrzynią. Jest jedna rzecz która może mieć na to wpływ ale wątpię żeby sie to zepsuło samo z siebie. Póki co niech postoi i zobaczysz. Jak nie to pisz to spróbujemy coś wymyślić.
Anonymous - 13-11-2009, 19:50

no wiec znowu to samo, wyglada na to ze jak sie nagrzeje, to przestaje dzialac 4, tym razem stalo sie to podczas jazdy z predkoscia 130km/h lekko szarpnelo, obroty skoczyly i oto juz jechalem bez 4, zatrzymanie sie, zgaszenie silnika, nie pomoglo...
hmm... wiec slucham Cie Łukasz, moze cos z olejem? jutro sprawdze ile go tam jest, moze przydaloby sie go wymienic, a moze to to ze nie wymienilem tego oringu, chociaz z tym to nie widze zwiazku

pozdrawiam

VirMan - 13-11-2009, 20:35

obstawiałbym coś z temperaturą - bo olej szybciej dochodzi , chyba ze jest na granicy i jak się nagrzeje to cośtam.. well ale objętość się zwiększa a nie zmniejsza.. może elektronika.. treba na schemat.
lukasz12 - 13-11-2009, 20:49

Elektrycznie jest kwestia sygnału od overdrive. Sygnał to po prostu +12V - idzie sobie przez wyłącznik na lewarku, przez tempomat i dopiero wchodzi do TCU. Ale to jest wersja wygodniejsza bo proste do sprawdzenia i zrobienia. Serwisówka podaje jeszcze kilka przyczyn pod hasłem "Nie zmienia na 4ty bieg". Są to po kolei:

"złe ustawienie linki" (raczej mało prawdopodobne)
"zużycie wewnetrznej strony uchwytu przedniego sprzęgła"

Serwisówka wskazuje żeby sprawdzić to w 1 kolejności:
"uszkodzenie sprzęgła końcowego lub tłoczka" - tutaj jest wspomniane o jakiejś kuleczce która działa jak zawór zwrotny

Te raczej są mało prawdopodobne.
"uszkodzenie zaworu modulacji ciśnienia"
"uszkodzenie wyłącznika"
"uszkodzenie tcu"

Tyle jestem w stanie powiedzieć. Gdzieś powinna być na forum serwisówka od F4A33 i być może coś tam jest więcej. Być może właśnie ten tłoczek ma jakiś wpływ.

Anonymous - 13-11-2009, 20:59

czyli jestem sobie w kropce:) bez fachowca sie nie obedzie:( no nic dziekuje za rady
lukasz12 - 13-11-2009, 21:03

Tylko uważaj, fachowcy od skrzyń się cenią. Ich jednostką monetarną jest JEDEN TYSIĄC ZŁOTYCH.
Anonymous - 13-11-2009, 22:11

hmm ale bez fachowca raczej sobie z tym nie poradze, tylko w sumie czy nie jest dziwne to ze jak jest zimny silinik(skrzynia) to wszystko chodzi jak powinno? a dopiero po przejechaniu kilku kilometrow przestaje dzialac? zobacze czy jutro bedzie to samo...
no tysiac zlotych to jak narazie zdecydowanie za duzo na budzet zwyklego szarego studenta

Zajc3w - 16-11-2009, 19:41

[joke mode ON]
:badgrin: biedny student taaaka furą śmiga :P :badgrin: miśki chyba na "biednego studenta" się nie łapią??
[joke mode OFF]

Sprawdź to co Łukasz na początku sugerował - czy sygnał OD dochodzi do TCU.

Jak zaśniedziały jakieś styki to tak właśnie może być, choć bardziej prawdopodobne, że gorący olej zmniejsza lepkość/gęstość i przeciska się gdzieś przez jakiś zużyty element - niestety :(

lukasz12 - 16-11-2009, 19:57

[quote="Zajc3w"][joke mode ON]
:badgrin: biedny student taaaka furą śmiga :P :badgrin: miśki chyba na "biednego studenta" się nie łapią??
[joke mode OFF]

U mnie podobny tekst Pan Władza podważył ale machnął ręką i powiedział żebym jechał :)

Anonymous - 17-11-2009, 00:06

zapomnialem dodac studenta zaocznego:) wiec na potrzeby miska pracuje w tygodniu, ale on ma bardzo duuuuuuuuze potrzeby:)
a wracajac do tematu, to dzisiaj przejechalem dokladnie 24km uzywajac 4 biegu, pozniej nagle to co wczesniej, czyli skrzynia sama zredukowala do 3, no a po jakis kolejnych 20km, nagle zaczelo sie slizgac i musialem wylaczyc OD. hmm to moze zaczne od wymiany filtra i oleju w skrzynce, bo filtr nie mam pojecia kiedy byl wymieniany, a olej jakies 2 lata temu...
a moze sa jakies specyfki do automotow, cos takiego jak doctor do silnikow? trzeba probowac najtanszym kosztem najpierw:)
bo rozumiem ze moje zalozenie, ze brak wymiany oringu nie ma na to wplywu jest sluszne?:)

lukasz12 - 17-11-2009, 00:08

Są jakieś specyfiki do automatów ale myślisz że to pomoże na długo?
Pozatym to jest rozwiązanie dobre dla handlarzy i to tych którymi ja osobiście się brzydze
Tutaj na 90% jest jakiś problem w hydraulice skoro zaczęło się ślizgać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group