L200 Techniczne od 2006r - Nagle zaświeciły się kontrolki silnika i kontroli trakcji
Bandzior80 - 27-01-2014, 22:55
I ja tez problem tego typu dzis mam....... Wymiana filtra paliwa nic nie pomogła...... Nie wiem co jest .. Kasuje błąd w czasie jazdy i smigam..... Gdy tylko dostanie wolne obroty pokazuje się błąd........
Oj elce nie służy zima ????
Arapaho - 28-01-2014, 00:05
Jeżeli masz objawy opisywane przeze mnie rok temu, to padł Ci zawór SCV, szczególnie wrażliwy na wytrącającą się parafinę w zimie (jak to powiedzieli w serwisie). Wymiana na nowy i adaptacja w ASO.
Bandzior80 - 28-01-2014, 16:06
Arapaho gdzie jest ten zaworek SCV ???? ja dzis wykręciłem regulator ciśnieniea i chodzi jak talala..... do tego wyczysicłem zbiornik , wymieniłam filtr paliwa i cały czas ten sam objaw .......
Kurdę .......
Arapaho - 28-01-2014, 16:28
Zawór SCV znajduje się w korpusie pompy. Między akumulatorem a blokiem silnika na samym dole. Przykręcony do korpusu na dwa ampule. Dla ułatwienia sobie dostępu wyjmij akumulator i jego 'obudowę'.
Pamiętaj jednak, że nawet jak go wykręcisz i będzie się wydawało, że chodzi płynnie i tak może być do wymiany. U mnie tak było. A potem jeszcze trzeba jechać do ASO aby go adaptować. Sama wymiana nic nie da.
satyricon - 28-01-2014, 17:10
Witam jesli chodzi o wytracanie parafiny z paliwa to jest taka strona maciejmikula wiele ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec o skladzie paliwa i wytracaniu parafiny.Osobiscie leje lotos dynamic po wczesniejszym sprawdzeniu w zamrazalniku,czy ta parafinka nie wytraca sie,zauwazylem rowniez ze lepsze paliwo jest jasniejsze od zwyklego ON Lotosu,zakladam ze bez dodatku superbiokomponentow,a samochod lepiej jedzie i wolniej wskazowka spada.Pozdrawiam.
romero - 28-01-2014, 17:52
satyricon napisał/a: | po wczesniejszym sprawdzeniu w zamrazalniku |
Chyba jaja sobie robisz
Bandzior80 - 28-01-2014, 18:05
ARAPAHO JA WLAŚNIE TO DZIS WYKRĘCIŁEM I CHODZI ŁADNIE GŁADKO I PŁYNNIE......
cZYLI JEDNAK MOŻĘ BYĆ TO ?????
Arapaho - 28-01-2014, 21:24
Bandzior80 napisał/a: | ARAPAHO JA WLAŚNIE TO DZIS WYKRĘCIŁEM I CHODZI ŁADNIE GŁADKO I PŁYNNIE......
cZYLI JEDNAK MOŻĘ BYĆ TO ????? |
U mnie też chodziło gładko i płynnie, rozebrałem na części pierwsze, na gładzi brak jakichkolwiek zarysowań, a jednak po wielu przygodach okazało się, że to jednak zawór SCV.
Tu masz link do mojej historii: Mój post o ASO w Markach
Bandzior80 - 28-01-2014, 21:37
Kurde sam już nie wiem. Bo u ciebie błąd P0089 - Suction Control Valve Stuck a u mnie ten sam nr błędu i tester pokazuje P0089 - pressure fuel regulator....
Powiedz mi ile zapłaciłeś za ten zawór i jaki jest koszt adaptacji w ASO...
Czy nie lepiej kupić w Aso razzem z adaptacją ?????
Arapaho - 28-01-2014, 22:28
Nazewnictwo różne w zależności od urządzenia. Grunt, że kod ten sam - P0089. Zawór nówka sztuka na allegro 290,-pln - adaptacja 100 albo 200.... już nie pamiętam.
Bandzior80 - 31-01-2014, 22:26
Dzwoniłem dziś do serwisu w sprawie zaworu SCV... i doznałem szoku .. cena w serwisie 2400 netto ... ( plus mały rabacik ) .. Powiedziałem Panu ze taki zaworek można kupić za 280 zł i czym on sie różni od tego zaworu odp. padnie Panu bardzo szybko ...... A adaptacja kosztuje 250 zł ( netto )
PS mam pytanko co do tego zaworu: Czy jak kupie wyjęty z pompy od takiego samego L200 jak moj który ma przejechane na nim max 1000 km ( bo też wymieniał ) a teraz sprzedaje bo mu silnik padł ..... będe musiał go adoptować czy poprostu wkładam i jeżdżę ?????...
Walcze z tym już troszkę. Ale boję się tego że kasując błąd i jeżdząc nim tak może coś stać się z silnikiem bo pewnie paliwo jest nie prawidłowo regulowane co powoduje lanie wtryskiwaczami na maxa.... A co za tym idzie można uszkodzić tłok.... Chyba że się myle.....
zbyszekm2 - 31-01-2014, 23:03
Po zamontowaniu zaworu czek zgaśnie, ale czasem trzeba zrobić adaptację.
Kup lepiej nowy, koszt nie drogi a będzie pewny.
Bandzior80 - 01-02-2014, 10:00
Zbyszek ale mówisz o nowym z serwisu ::D:D:D:D
Czy o allegro cenie ????
zbyszekm2 - 01-02-2014, 10:32
Allegro, przecież serwis to kosmos:)
Bandzior80 - 01-02-2014, 15:57
Zbyszek .. ale jak kupie nówkę to też musze jechać na serwis ???
Bo powiem ci szczerze ze spotkałem się ze słowami niektórych sprzedających że nie trzeba bo są już nowszej generacji i się same stroją ?????
Sam nie wiem.... Najgorsze jest to że maszyna jest potrzebna a stoi
|
|
|