[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Pompa wspomagania
Sadeek - 09-01-2010, 15:23
Czy ktos próbował moze wsadzic do diesla pompe od 2.5v6? da sie jakos ja zaadaptowac? Moja pompa jest juz na wykonczeniu i wspomaga tylko przy obrotach >2.5 tys. chyba sproboje ja przeczyscic i zalac nowym olejem, byc moze to cos pomoze...
JaGrab3 - 11-01-2010, 09:30
obawiam się, że nie pomoże. Jak pompa daje słabe ciśnieniemoże oznaczać to uszkodzenie bierzni wirnika pompy. Oczywiście optymistyczną wersją jest zabrudzenie łopatek wirnika, przez co łopatka nie dopasowuje się szczelnie do bierzni....przez co nie ma ciśnienia.
florek - 19-01-2010, 01:08
ja rozebralem pompe ktora kiedys zdazyla mi juz pasc, wytarta byla ta pokrywa ktora przylega do wirnika z boku, zreanimowalem ją planujac te pokrywke (20zl u tokarza), dziala do dzis. ps jakby ktos chcial to zrobic sobie samemu to uwaga zeby nie wypadly te lopatki ze srodka bo jak sie zle je potem powklada to lipa.
Remik - 06-03-2010, 14:53
Witam. ja mam ten sam problem tylko ze miejsce wycieku juz zlokalizawalem. Plyn cieknie mi z gumy przy drązku kierowniczym, z prwej strony, siedzac w aucie. Niewielka dziurka, ale cieknie. Czy radziecie wymiane owej gumy, czy sa jakies inne, prostsze sposoby?
robertdg - 06-03-2010, 19:54
Remik, Jeżeli wyciek dostaje sie do osłony drążka kierowniczego, to znaczy ze maglownica przecieka i nic innego tu nie poradzisz jak tylko regeneracja maglownicy
przemor - 07-03-2010, 08:38
Ta sama sytuacja u mnie co u Marcino różniaca tylko taka za użyłem poxipol, póki co nie cieknie.
Zaznaczę ,że dziurka była bardzo malutka, płyn ściekał na pasek wpomagania i wszystko sie rozbryzgiwało cieżko było dojśc odrazu z którego miejsca cieknie.
arturj123 - 07-03-2010, 10:14 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Wspomaganie kierwonicy - problem Od momentu gdy kupiłem swojego miśka zastanawia mnie działanie mojego wspomagania.
Ogólnie to wspomaganie działa cały czas poprawnie. Problem jest z tym, że np. na rozgrzanym silniku, stanę na światłach czasami obrotomierz skaluje nieco poniżej 3 kreski (800obr\min?), i wszystko zaczyna lekko drżeć, ruszę kierownicą i obroty zaczynają podnosić się...
To mój pierwszy samochód ze wspomaganiem, nie wiem czy to normalne.
Na początku oczywiście sprawdziłem poziom płynu wspomagania, jest ładnie na max. Pasek troszkę naciągałem, zaczęło coś piszczeć przy pompie, dałem trochę towotu grafitowego i zelżało piszczenie ale to nic nie zmieniło co do ustabilizowania obrotów. Może za mało naciągnąłem pasek?? Zamierzam go jeszcze wymienić, przy okazji wymiany rozrządu.
Moje pytanie czy to oznacza, że pompa ulega uszkodzeniu?? Konkretnie łożyska, które czytałem że można wymienić???
pelu - 07-03-2010, 10:18
czujnik na pompie wspomagania daje sygnal do ECU, ze krecisz kierownica i dlatego ECU podnosi obroty, bo zwieksza sie obciazenie silnika, tak to powinno dzialac
Marti - 07-03-2010, 10:21
To co opisujesz to normalne zachowanie auta. W momencie kręcenia kierownicą układ wspomagania powoduje obciążenie dla silnika które jest kompensowane podniesieniem prędkości obrotowej silnika.
Co do drgania auta to proponuję restart "kompa" i ponowne nauczenie wg wskazówek Owczara dostępnych na forum (nie mam linka pod ręką - jak znajdę wkleję)
arturj123 - 07-03-2010, 10:35
A samo "piszczenie" to objaw zużycia łożyska??
Prześledziłem ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...magania&start=0
Ktoś pisał, że to piszczenie to właśnie to łożysko:
koyo 6203 zz 17x40x12
arturj123 - 07-03-2010, 10:37
Czy łożysko, o którym mowa ma taki symbol??
koyo 6203 zz 17x40x12
Hugo - 07-03-2010, 10:40
arturj123 napisał/a: | A samo "piszczenie" to objaw zużycia łożyska?? | Albo paska.
arturj123 - 07-03-2010, 10:41
Czyli najpierw wymienię pasek, a potem pomyślę nad łożyskiem
Szukam tego linka od Owczar-a (restart "kompa" i ponowne nauczenie)
robertdg - 07-03-2010, 10:45
arturj123, to piszczenie moze byc winą, paska, kół pasowych, rolki, pompy wspomagania, rozwulkanizowującego się koła pasowego na wale korbowym, bylo o tym trabione na forum, pomocny link w razie W http://forum.mitsumaniaki...ighlight=tedgum
Programowania ECU szukaj w Biblioteka/FAQ i jest to watek BigTomala ktos cię wprowadzil w bład.
arturj123 - 07-03-2010, 11:08
To ten link bodajrze. Dzięki
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
[ Dodano: 07-03-2010, 14:36 ]
Zgodnie z instrukcją BiGTomala ustawiłem obroty. Obroty poprawiły się . Po przesmarowaniu łożyska, zgrzytanie ucichło znacznie.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
|
|
|