To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - <<<Denerwujące szarpanie>>>

Anonymous - 14-12-2008, 00:00

lukasz12 napisał/a:
Herdi napisał/a:
no dam rade 2 kable zlutować, musze poszukać rozpiski diagnostyki które piny i co zrobic :)


Polecam używać wyszukiwarki ;>

oj wiem wiem użyłem ale niecirpliwy jestem i nerwus straszny :mrgreen:

Anonymous - 16-12-2008, 00:10

Czy jest możliwość sprawdzenia zapłonu bez lampy stroboskopowej?
Pozdrawiam.

wojtas - 16-12-2008, 09:36

Kolego rkasia11 jest taka możliwość, lecz nie jest ona w 100% dokładna. Mianowicie, dobry mechanik
(wieloletnia praktyka) jest w stanie ustawić go na słuch, zakładając, że inne podzespoły silnika są sprawne. Także dla świętego spokoju lepiej zrobić to z lampą.
Pozdrawiam. :) :) :)

wojtas - 18-12-2008, 15:56
Temat postu: Szarpania ciąg dalszy
Dodano: 17-12-2008, 18:45
Witam kolegów i koleżanki.
Dzisiaj zabrałem się za demontaż kolektora ssącego. Po gruntownych oględzinach wygląda na to, że kolektor nie jest uszkodzony. Sprawdzenie ciśnienia też nic nie wykazało wszystkie cylindry po 14, Naprawdę teraz to mi łapy opadły.????

Dodano: 18-12-2008, 15:52
Dzisiaj podszedłem do tematu jeszcze raz. Kolejne sprawdzenie ciśnienia przyniosło inne rezultaty. Mianowicie na tłokach 1,2,4,5,6. Ciśnienie wynosiło 14. A 3 cylinder pokazał tylko 12. Więc diagnoza mechanika się potwierdziła, delikatnie nierówna praca silnika i pufanie w wydech, jest oznaką niedomykającego się, lub nadpalonego zaworu. Odnośnie poszarpywania na biegach 1,2 przy prędkości 30km/h i 1500obr/min. Wina może leżeć po stronie sprzęgła. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam.
_________________
Wojtas

krzysius - 18-12-2008, 17:12

hej 12(bar) na 3 cylindrze to nie jest zbyt mało ,robiliscie prube olejową?.Uważam to za dobrą wartośc. Co do szarpania na 1 i 2 biegu przy predkosci 30km/h to nie podejżewałbym sprzęgla chyba ,że szarpie ci podczas ruszania -a to różnica opisz dokladnie te szarpania( w jakich warunkach ci szarpie ,silnik ciepły ,zimny,przy dodawaniu gazu czy odwrotnie ....)
wojtas - 18-12-2008, 20:38

Zgadzam się z tym, że 12 bar to nie jest zły wynik tylko chodzi o różnicę pomiędzy pozostałymi. Próby olejowej nie robiłem. Odnośnie szarpania występuje ono tylko w zakresie 1500/2000 Obr/min na biegach 1, 2 podczas powolnego kulania się po mieście, rob tak na ciepłym i zimnym. Szarpanie występuje w obie strony, to znaczy jak dodajesz i odejmujesz nogę z gazu. Dodam, że podczas normalnego rozpędzania się wszystko jest ok..
Pozdrawiam. :) :) :)

Anonymous - 18-12-2008, 20:45

Spróbuj przestawić do przodu lub do tyłu o 1 ząbek silnik krokowy popuszczając lekko śruby ten po prawej stronie kolektora ssącego co steruje klapkami w kolektorze. Przestaw i sprawdź w takiej pozycji a potem w drugiej. masz tam znaki na obudowie kolektora i silnika krokowego. bo wygląda jakby właśnie w tym miejscu się przycinał.
wojtas - 18-12-2008, 21:00

Spróbować nie zaszkodzi, dodam, że jest ustawiony w połowie podziałki. :) :) :)
Anonymous - 18-12-2008, 21:06

U mnie też szarpie na 1 i 2 biegu. W moim przypadku to wina skrzyni biegów, jedyny sposób mojej walki z tym szarpaniem jest "wkręcanie" autka na wyższe obroty :)
A przy ilu obrotach zmieniasz na kolejny bieg w przypadku z 1 na2 ?

wojtas - 18-12-2008, 21:20

Normalnie podczas przyspieszania na zimnym silniku zmiana przy 2500, jak autko rozgrzane to 3000-3500. Tylko, że wtedy niema problemu, problem jest jechać równo 30km/h na drugim biegu, dodając i odejmując gaz. :) :) :)
Anonymous - 18-12-2008, 21:23

To u mnie jest identycznie! Tylko tak jak pisałem u mnie skrzynia (manual) nie jest w najlepszym stanie.
wojtas - 18-12-2008, 21:27

Też mam manuala. Ale skrzynia nie zdradza żadnych objawów zużycia. A co dokładnie dzieje się z twoją skrzynią? :) :) :)
Anonymous - 18-12-2008, 21:33

Gdy tylko puszcze sprzęgło a auto jest na "luzie" skrzynia zaczyna mocno terkotać. Okazało się, że kilka łożysk jest na wykończeniu i ma luzy, przez to podczas przyspieszania czuć wyraźne szarpanie. Szukam cały czas zestawu łożysk, bo znajomy właściciel sigmy dokonywał takiej naprawy, z tym, że ciężko dostać owe łożyska.
wojtas - 18-12-2008, 21:47

U mnie nic takiego nie występuje, także przyczyna może leżeć gdzieś indziej. Odnośnie łożysk, to kilka lat temu posiadałem golfa mk1 z 1980. Miałem problem z kupnem łożysk do skrzyni w żadnym sklepie motoryzacyjnym nie mogłem ich dostać. Pewien mechanik kazał mi pojechać do sklepu rolniczego z częściami rolniczymi (GESu). Gostek w sklepie sczytał numer zadzwonił w jedno miejsce i na drugi dzień były do odbioru. Wiem, że nasze Miśki to nie golfy seri1, ale też wymierający gatunek.
Pzdrawiam. :) :) :)

krzysius - 19-12-2008, 11:38

rozbierz skrzynie w legnicy jest firma COOL zajmuje sie sprzedażą łożysk oni wszystko załatwią a zkolegą NORTISU spotkałbym sie w celu weryfikacji bądz stwierdzenia uszkodzeń jesli bedziesz w pobliżu daj znać 604410588

[ Dodano: 19-12-2008, 11:50 ]
mam pewien pomysł ale co do tych szarpań to wina nie leży po stronie :skrzyni ,zapłonu ,klap zawirujących wymienicie polowe samochodu a problemu nie rozwiążecie ROZWINE TEMAT JAK TO SPRAWDZE POZDRAWIAM :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group