To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E5xx] Jaki akumulator

Cieniu - 11-02-2010, 18:03

jarekrk. w moim mam silnik 1,8 i aku 60Ah. w najmroźniejsze dni ledwo odpalał aż wreszcie przestał. nie starczyło na 3 obroty wału (tyle mój rycerski potrzebuje na odpalenie - niezależnie od pory roku). zabrałem aku do domu i poddałem go pełnej reanimacji. dolewka destylowanej + delikatne ładowanie moim "podręcznym" prostownikiem (50Ah) przez 10 godzin dało rezultaty, które przeszły moje oczekiwania. być może jacek11 ma racje. chodzi mi o alternator. zbyt silne ładowanie powoduje szybkie parowanie akumulatora (gdyby ładowania nie było, to zaświeciłaby się irytująca czerwona kontrolka;] ) . zbadaj poziom elektrolitu, zrób tak jak ja zrobiłem. jeżeli to nie da rezultatów (zakładam, ze jak akumulator jest naładowany, to rozrusznik kreci bez problemu), to niestety czas na wymianę baterii.
jarekrk - 12-10-2010, 10:18

Dobra w tym roku zmieniam AKUMULATOR mam dość @*$*$ Centry 54Ah... ZA SŁABY,nIE WIERZE W TE BAJKI, 2 razy ładowałem prostownikiem w zeszłą zimę i po 2 tygodniach znów to samo, jakby postał 3 dni na mrozie to nie ma szans na zapalenie.
Teraz pierwsze mrozy były i ledwo co kręcił

mam pytanie
http://moto.allegro.pl/ak...1270131921.html
taki bosh 60AH będzie ok ? Na 100% nie będzie problemów ? Bo nie chce znów tego samego błędu popełnić...

czekoladka_1981 - 12-10-2010, 12:26

jarekrk napisał/a:

http://moto.allegro.pl/ak...1270131921.html
taki bosh 60AH będzie ok ? Na 100% nie będzie problemów ? Bo nie chce znów tego samego błędu popełnić...

Będzie OK!

jarekrk - 13-10-2010, 08:25

ale tak na 100% bo teraz mam 54Ah , prąd rozruchowy taki sam 540A , i postoi pare dni na mrozie to jest problem, a tu jest tylko 6Ah więcej, czy to aby na pewno taka różnica ,że będzie ok zawsze?
czekoladka_1981 - 13-10-2010, 14:57

jarekrk napisał/a:
Centry 54Ah... ZA SŁABY,nIE WIERZE W TE BAJKI, 2 razy ładowałem prostownikiem w zeszłą zimę i po 2 tygodniach znów to samo, jakby postał 3 dni na mrozie to nie ma szans na zapalenie.
Teraz pierwsze mrozy były i ledwo co kręcił

Może już aku się kończy? i nadszedł czas na nowy. Możesz dać mu większy prąd rozruchu niż 540A

jarekrk - 13-10-2010, 17:49

nie możliwe, kupiony 1,5 roku temu.
Zresztą w zeszłą zime jak ledwo pół roku miał aku już takie jaja w zime były , a niestety kupiłem taki mały bo posłuchałem kogoś na forum kto się chwalił ,że ma taki mały i mu hula
No nie ważne, po prostu nie chcę drugi raz tego samego błędu popełnić

plecho1 - 13-10-2010, 21:25

jarekrk, a może masz problem z rozrusznikiem lub przewodami pomiędzy alternatorem a akumulatorem lub akumulatorem a rozrusznikiem. Może w połączeniach coś zaśniedziało...
Szfagier w Vectra B 2.0 też ma akumulator 54Ah i takich problemów nigdy nie miał.

i_Lolek - 14-10-2010, 05:32

a ja przy okazji zapytam.
czy we wszystkich Galantach, zegar musi się żarzyć na maxa na postoju ?
wszystkie Galanty tak mają, czy tylko mój ?
bo w Wagonie jak nie przekręcę kluczyka, to zegara nie widać.
jeszcze mam wątpliwości co do radia, czy nie żre za dużo pradu na postoju. ale tego nie sprawdzałem w Wagonie, tak ze nie mam porównania.
to są małe wartości, ale jak sie wszystko zsumuje, to moze to być zbytnie obciązenie dla akumulatora podczas mrozu. kilka dni może byc ok. ale po tygodniu, to już kazdy akumulator może paść.

Szwagroz - 14-10-2010, 07:02

Lolek, jeżeli pali ci się zegar podczas wyciągniecia kluczyka ze stacyjki to prawdopodobnie masz żle podłączone radio, jak mostkowałem u siebie radio żeby nie wyłączało mi sie po wyciągniecu kluczyka a tylko z przycisku to tez tak miałem i do tego nie działał mi centralny zamek.
Owczar - 14-10-2010, 11:38

Dokładnie tak. Pewnie zwarłeś coś przy radio i prąd Ci wraca. Będziesz miał większy pobór prądu...

jarekrk, a jakie masz ładowanie i pobór prądu na wyłączonym zapłonie? Ja jeździłem 2 lata dieslem z 55Ah i 540A rozruchu. A akumulator ma teraz jakieś 5 lat i dopiero umiera, ale do tego przyczyniło się zbyt niskie ładowanie.

jarekrk - 14-10-2010, 13:02

pobór prądu był ok , rok temu robiłem testy w serwisie centry , jak tylko zaczęło się to dziać w zimie, ładowanie też takie jak powinno być, a mimo to po mrozach były problemy
no ale nie ważne jak nowy aku bosh nie da rady to będę dalej szukał
aczkolwiek jak ten wytrzymuje 3 dni na mrozie, to niech bosh wytrzyma 5 i będzie gitara:)

na pewno do problemu przyczyniają się krótkie dystanse jakie robię ...

i_Lolek - 15-10-2010, 02:43

Szwagroz napisał/a:
Lolek, jeżeli pali ci się zegar podczas wyciągniecia kluczyka ze stacyjki to prawdopodobnie masz żle podłączone radio, jak mostkowałem u siebie radio żeby nie wyłączało mi sie po wyciągniecu kluczyka a tylko z przycisku to tez tak miałem i do tego nie działał mi centralny zamek.

b. prawdopodobne ze radio jest żle podłączone. bo nawet balans jest zamieniony z fad'em.
jak daję lewy kanał na maxa, to mi z tyłu gra głośniej.
możliwe że jakiś amator, któremu sie spieszyło instalował kiedyś radio.
przynajmniej wiem gdzie szukać błedu i gdzie to poprawic.
dzięki Szwargoz i Owczar.

Owczar - 15-10-2010, 10:46

Jeśli już chcesz mieć radio na stałe to podłącz oba kabelki z radia - stały i ten po zapłonie, do stałego kabla z instalacji, bez zwierania tego stałego z instalacji z tym po zapłonie.
i_Lolek - 01-11-2010, 02:03

Owczar napisał/a:
Jeśli już chcesz mieć radio na stałe to podłącz oba kabelki z radia - stały i ten po zapłonie, do stałego kabla z instalacji, bez zwierania tego stałego z instalacji z tym po zapłonie.

nie zrobiłem tak samo jak piszesz, bo po wyłączeniu kluczyka radio nie zapamietuje stacji, a odtwarzacz odsłuchanych piosenek. ale juz mi się zegar nie świeci i prądu na darmo nie żre.
a radia i tak nie słucham, tak że nie bede tego poprawiał w najbliższym czasie. niech bedzie tak jak jest.
cel został osiągnięty. akumulator odżył :lol:

Wszyc - 01-11-2010, 17:58

jarekrk twojemu to i 45Ah starczy z 60tki to diesla odpalisz więc może zacznij przed dojechaniem do domu zrobić z 10kółek w koło bloku by podładować :D :D ? albo może czas rower kupić ?? :D :D nie no żartuje może Ci się trafił wadliwy akumulator też się zdarza kumpel tak miał od nowości nie trzymał parametrów :P oby to było to nie życzę tego by Ci gdzieś prąd uciekał bo szukanie tego to nie jest przyjemna rzecz :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group