To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] turbienie

Anonymous - 10-01-2009, 21:48

krzychu, kolejna sprawa => nie myl supercharger-a z turbo(widziałem napisałeś turbo). To nie jest turbo. To jest kompresor (np. może być śrubowy)...
krzychu - 10-01-2009, 21:52

supercharger - kompresor
Turbocharger - turbo

Jeśli gdzieś mylnołem to przez pomyłkę.

Krzychu

Anonymous - 10-01-2009, 21:53

krzychu, tak się domyślałem. Ale ku formalności :wink:
Anonymous - 13-01-2009, 15:56

podstawowe uturbienie+napsianie progarmu+montaz profesjonalny (turbo +0,5 bara) =15 tys .
Anonymous - 13-01-2009, 19:00

kila napisał/a:
podstawowe uturbienie+napsianie progarmu+montaz profesjonalny (turbo +0,5 bara) =15 tys .
Da sie taniej ale mimo wszystko lepiej liczyc na zapas. Soft turbo na malym cisnieniu doladowania w granicach 0,3-0,5 bara pojezdzi na fabrycznych tlokach i korbowodach. Mozna zastosowac grubsza uszczelke pod glowice aby troszke odprezyc silnik. Jak juz totalnie idziemy po kosztach to zamiast programu zastosowac FMU :D
Zmienne fazy nie maja nic do turbo, malo to takich wynalazkow jezdzi w kraju? Ja znajde wiecej jak 20 :) Chocby i u mojego znajomego, pierw byl soft na 0,3 bara (choc mozna bylo dmuchac 0,5 ale nie chcial), teraz ma kute tloki i korby i bedzie dmuchal juz 0,8-1 bar. Silnik 1.6 SOHC VTEC w hondzie.

krzychu - 13-01-2009, 19:32

No powinno się przemodelować te fazy bo wtedy silnik ma brać i wyciskać spaliny, a nie ssać i wypuszczać :P tak obrazowo. Ale wiadomo można podchodzić do sprawy nieprofesjonalnie.

Krzychu

Anonymous - 13-01-2009, 20:51

Jak widac cala masa tunerow tuningujaca silniki ze zmiennymi fazami podchodzi do tego nieprofesionalnie :D
tomekrvf - 14-01-2009, 00:24

Co do turbo, to spójrzcie na ten wykres. Silnik o pojemności 1.8.

Anonymous - 14-01-2009, 08:23

A to 1.6 na zmiennych fazach ;) przed i po soft turbo:

Greku1410 - 31-07-2013, 22:19

Wiem że w tej chwili odgrzewam kotlet sprzed 4 lat, ale robię to celowo, gdyż sam zastanawiałem się nad tym czy było by to możliwe, znalazłem na forum greckim że ktoś to zrobił. Jestem jednak ciekawy czegoś innego. A mianowicie czy musi być to dedykowana turbina czy każda, a jeśli tak to co trzeba było by wymienić/dołożyć aby to działało?
Fenio - 02-08-2013, 20:31

Greku1410 napisał/a:
Wiem że w tej chwili odgrzewam kotlet sprzed 4 lat, ale robię to celowo, gdyż sam zastanawiałem się nad tym czy było by to możliwe, znalazłem na forum greckim że ktoś to zrobił. Jestem jednak ciekawy czegoś innego. A mianowicie czy musi być to dedykowana turbina czy każda, a jeśli tak to co trzeba było by wymienić/dołożyć aby to działało?


Temat uturbiania jest praktycznie na każdym forum każdej marki. Ludzie myślą że włożenie turbo to jak wymiana chłodnicy, wyciągnąć, wsadzić, przykręcić. Odprężenie silnika, modyfikacje kolektorów, być może modyfikacje w sterowaniu silnika jeśli są układy podciśnieniowe, montaż smarowania dla turbo, strojenie trubo na hamowni podwoziowej... i wiele wiele innych czynności. Koszty to około 10.000zł na początek przy założeniu że wszystko pójdzie OK bez problemów. Jak pojawią się problemy to nawet 10k może nie wystarczyć albo silnik padnie bo np. przegrzały się tłoki. Jak ktoś chce mieć turbo w 1.8 to powinien sprzedać swojego Lancera i kupić wersje Ralliart.

ps. turbo można montować niemal każdą, wszystko kwestia kosztów.

Adamch - 06-02-2015, 13:44
Temat postu: Lancer X 2008 1.8l zwiększenie mocy
Witam,

Rozpoczynam ten temat ponieważ dorobiłem się jako takich oszczędności i co za tym idzie chciałbym zainwestować w samochód. Mam lancera X 1.8l benzyna 140KM. Chciałbym się dowiedzieć od was czy swap na 2.0 i wyciągnięcie go na 250KM jest w moim zasięgu. Może ktoś przeprowadzał podobny zabieg i orientuje się w kosztach. Co trzeba by wymienić by 2.0 w pełni działał i by wyciągnąć z niego sympatyczną moc i moment. Dodatkowo ciekaw jestem czy dałoby radę dac napęd na 4 łapy no i ile by to kosztowało.

RalfPi - 06-02-2015, 14:10

Witaj - w mojej opinii, ekonomicznie rzecz biorąc, lepiej sprzedać Lancerka i kupić Ralliarta 2.0 240KM.

Dorzucisz jakieś 20-30 kzł, a jakbyś chciał robić przeróbki na własną rękę, to nie zrobisz tego tak dobrze jak fabryka.

Hubeeert - 06-02-2015, 15:48

Adamch o ile Twój post nie jest żartem to rada RalfPi jest jedyną rozsądną.
Jeżeli żartujesz to odpowiem Ci żartem - wszystko się da, pytanie ile chcesz na to przeznaczyć bo koszt przekroczy zakup EVO.

Adamch - 06-02-2015, 15:57

Pytanie było poważne. Nie spodziewałem się ze koszty będą aż tak duże. Ale skoro tak właśnie jest to jeszcze trochę muszę dozbierac :/ Dzięki za szybką odpowiedź


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group