To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Hamulce!!

Owczar - 26-07-2010, 20:49

Odpowietrzyłem układ ponownie. Niestety bez zmian :/ Przepuściłem przez przewód z litr płynu. Na każde koło pompowałem kilka minut. Płyn był czyściutki, zero pęcherzyków i wciąż to samo. Zdjąłem zacisk z tyłu i wkładałem między tłoczek a zacisk młotek. Wszystko pracuje idealnie, ale po pierwszym wciśnięciu tłoczek wysuwa się za mało aby ścisnąć młotek. Po odpuszczeniu cofa się około mm, a do zbiorniczka wraca płyn (to chyba normalne zjawisko?). Teraz myślę, że może mam inną pompę niż w benzynie z tarczo bębnami. Do TD były montowane dwa rodzaje:
MR205631
MR307507

Do 2,5 i do GDi tylko te:
MR307507

[ Dodano: 26-07-2010, 20:55 ]
Ale caps mówi, że w moim jest taka sama pompa :/ MR307507

Owczar - 27-07-2010, 16:37

Po dłuższym zastanowieniu, dochodzę do wniosku, że cofanie płynu do zbiorniczka nie jest normalne... Powinno się go cofnąć tyle ile jest pojemność układu. Wygląda to tak jakby układ był zapowietrzony, ale nie tłumaczy cofania tłoczka. Gdzie jest bufor, w którym zatrzymuje się płyn po pod pompowaniu? Co sprawia, że on się cofa? I dlaczego tłoczki same się cofają?

Już nie mam pomysłu, kolejny dzień, a ja mam niesprawne auto :/ Dziś Paweł podrzuci pompę, spróbuję podmianę, ale jeśli rzeczywiście mam pompę jak w benzynie to według mnie nic się nie zmieni...

[ Dodano: 27-07-2010, 19:50 ]
Wymieniłem pompę i wciąż to samo :/ Ma ktoś jakiś pomysł?

robertdg - 27-07-2010, 20:54

Owczar, sprawdź czy przypadkiem tłok zacisku nie chyta sie na gumce, moja siostra tak miała w oplu, że tłok niby się wysuwał i wsuwał, ale wysuwał się tylko do pewnego momentu, a pozniej to tylko pulsował, jak były nowe klocki było ok, podtarły sie troche i brakło hamulca w jednym kole, jakie przewody elastyczne zastosowałes do nowych zacisków :?:
Owczar - 28-07-2010, 10:20

Z tłoczkiem jest ok, bo wkładałem tam nawet młotek. Tłoczek pracuje płynnie i lekko, jak nowy. Dziś lub jutro spróbuję wrócić do oryginalnego przewodu. Jeśli to nie pomoże to po prostu spale galanta :P
Owczar - 28-07-2010, 19:21

Panowie, muszę się sam biczować, założyłem zaciski odwrotnie. lewy na prawo, prawy na lewo. Przez to nie mogłem odpowietrzyć. Dopiero teraz gdy odpowietrzałem na zdjętym kole zauważyłem, że odpowietrznik nie jest w najwyższym punkcie. Odpowietrzyłem na zdjętych zaciskach bo nie mam już płynu żeby przełożyć. Poprawię przy okazji.
robertdg - 28-07-2010, 19:52

Owczar, tyle razy odpowietrzałeś i nie zwróciłeś uwagi, na to, że masz odpowietrzniki na odwrót :axe: dziwi mnie jedno, pisałes że prawy zacisk hamował dobrze.
Owczar - 28-07-2010, 19:59

Co do prawego zacisku, to wnioskowalem po ladnie wytartej tarczy... Okazuje sie jednak ze widac nie hamowal.

Odpowietrzalem kilka razy, ale na lezaco, po omacku... Nawet nie przypuszczalem, ze mozna je odwrotnie zalozyc. :)

Grunt ze jest ok, hamulce duzo lepsze, pedal twardy ;)

Krzyzak - 28-07-2010, 21:34

no i weź takiemu coś doradź... :) - pozakłada sobie odwrotnie części i potem pyta co i jak :)
kiedyś założyłem przednie światła na tył a tylne na przód i byłem zaskoczony, że w nocy nic nie widać :P
(żart)

japasco - 29-07-2010, 13:14

wita! mam problem. kiedy hamuje nie zaleznie przy jakiej predkosci peda hamulca drzy jak by sie wlaczal ABS ale kontrolka sie nie zapala, plyn mam tarcze i klocki raczej ok, nie mam pojecia co to moze powodowac! prosze o pomoc. dodam tylko ze ostatnio mechanik zmienial mi rozrzad i zdejmowal to kolo i moze cos sknocil.
Andrew - 29-07-2010, 13:34

japasco napisał/a:
tarcze i klocki raczej ok
Jesteś pewien, że raczej ok?
Owczar - 29-07-2010, 14:05

japasco, wygląda to na krzywe tarcze. Jeśli drży tylko pedał to tarcze z tyłu, jeśli dodatkowo kierownica to z przodu także.
Hugo - 29-07-2010, 17:06

japasco napisał/a:
mechanik zmienial mi rozrzad i zdejmowal to kolo i moze cos sknocil
Jeśli wcześniej było OK to pewnie coś wpadło pomiędzy tarczę a piastę. Trzeba rozebrać i sprawdzić.
mardark - 15-08-2010, 14:34

Witam serdecznie.
Hamując powyzej 50km/h drga kierowca - wymieniłem klocki przód i tył (nie pamietam nazwy), wymieniłem przód tarcze (MIKODA). Po wymianie nadal to samo. Okazało sie ze pekła mi sprezyna, zanim sie dowiedziałem jeżdziłem tak około 3 miesiecy. Wiec wymieniłem zawieszenie - drązki, wachacze, sprezyny, amory, cały przód nówka, po wymianie nadal to samo.
Brak mi juz nerwów i sił, nie dosyc ze spory wydatek to i tak nic sie nie zmieniło, prosze o rade cóz jeszcze moge uczynic.
Dziekuje i pozdrawiam

mardark - 15-08-2010, 14:45

Zapomniałe dodac ze wymieniełem łozysko (kpl.) bo wyło z prawej strony.

[ Dodano: 15-08-2010, 14:48 ]
Co do firm czesci to musze sprawdzić u kolesi co wymieniali, ale w sumie za wszystkie czesci to jakies 3200 wyszło.

fj_mike - 15-08-2010, 19:33

mardark, pisałem o tym w innym temacie. Koniecznie sprawdź stan tłoczków hamulcowych. Jeżeli z przodu masz dwa a jeden się zapiecze, klocek nie jest dociskany równo do tarczy. Zrzuć zaciski i poproś drugą osobę o naciśnięcie hamulca. Zobacz czy tłoczki się wysuwają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group