To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] SKRZYNIA BIEGÓW - Piszczenie w czasie jazdy

AidsD - 30-10-2018, 14:55

Hugo, tak też obstawiam i chyba zakupię takowe. SKF, Ashika czy Febi? Co jest godne uwagi? Chyba, że FAG
Hugo - 30-10-2018, 21:00

apiro, wymieniaj jak najszybciej. A skąd wiesz, że nie jest zużyte? Jak docisk i tarcza są OK to wymień tylko łożysko oporowe.
apiro - 02-11-2018, 12:34

Jeszcze bez problemu rusza na sprzegle bez gazu, bez zadnych szarpniec itd. wszyscy wiemy jak zachowuje sie zuzyte sprzeglo. a wymiana samego lozyska oporowego to chyba troche mija sie z sensem skoro trzeba wykonac takie same czynnosci jak przy wymianie calego sprzegla, prawda?

Valeo, Blue Print warte uwagi?

AidsD - 02-11-2018, 12:54

apiro, Mi Valeo odradzano bo różnie z jakością. Dlatego kupiłem Ashika a w środku był zonk w postaci właśnie Valeo. Póki co zrobiłem 20tyś km i nic się nie dzieje.

Blue Print jest z reguły pakowaczem więc nie wiadomo co znajdziesz po otwarciu pudełka.

apiro - 02-11-2018, 13:16

co jeszcze potrzeba przy wymianie sprzegla? uszczelka skrzyni biegow? trzeba zaczac kompletowac zestaw
Hugo - 02-11-2018, 14:14

U mnie też sprzęgło działało bez zarzutu. Jak rozpadło się łożysko oporowe to gdyby łapa sprzęgła nie wbiła się w docisk to zarówno on jak i tarcza sprzęgła byłyby do ponownego użytku. Praktycznie nie były zużyte. A z łożyska zostały strzępy. Także...

Założyłem kompletne sprzęgło z Blue Printa i śmiga już że 2 lata bez zarzutu.

Bizi78 - 02-11-2018, 20:27

apiro napisał/a:
uszczelka skrzyni biegow?

Chyba nie ma tam czegoś takiego :wink: .
Można sprawdzić czy niema wycieków z uszczelniacza wału korbowego.

Tak straszycie z tym łożyskiem oporowym, że chyba też na wiosnę wymienię :doubt: .

apiro - 03-11-2018, 06:52

Bizi78 napisał/a:
apiro napisał/a:
uszczelka skrzyni biegow?

Chyba nie ma tam czegoś takiego :wink: .


chodzi mi o połączenie miedzy silnikiem a sprzeglem. zapewne jest tam jakas uszczelka, ktora tez wypadaloby wymienic po sciagnieciu

a co do tej uszczelki walu korbowego to mozna by bylo tez przy okazji wymienic skoro kosztuje ok. 40 zl i miec spokoj. a jesli faktycznie przepuszcza to da sie to jakas zobaczyc z zewnatrz? w sensie czy nie ma przypadkiem fabrycznie malych otworow w pokrywie sprzegla zeby w razie wyciekow ten olej splywal na zewnatrz zeby sie nie dostal na sprzeglo?

Hugo - 03-11-2018, 09:23

apiro, pierwszy raz słyszę o uszczelce pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.
Bizi78 - 03-11-2018, 10:42

Jedyne miejsce, które może przepuszczać olej od strony silnika to chyba ten uszczelniacz wału korbowego.
Tylko wydaje mi się, że do jego wymiany trzeba zdemontować dodatkowo koło zamachowe :? .
Dzwon skrzyni nie jest uszczelniany więc wycieki z tego uszczelniacza powinny być widoczne jako zapocenie w miejscu połączenia skrzyni z silnikiem.
Przynajmniej tak mi się wydaje 8) .

Hugo - 04-11-2018, 10:28

Bizi78 napisał/a:
Tylko wydaje mi się, że do jego wymiany trzeba zdemontować dodatkowo koło zamachowe
No raczej, ale to nie jest problem.
Bizi78 napisał/a:
Przynajmniej tak mi się wydaje
Bardzo dobrze Ci się wydaje.
apiro - 10-11-2018, 14:35

Panowie to wymieniać w końcu profilaktycznie ten uszczelniacz wału korbowego czy lepiej nie ruszać jeśli się nic nie dzieje?
Hugo - 10-11-2018, 20:55

apiro napisał/a:
Panowie to wymieniać w końcu profilaktycznie ten uszczelniacz wału korbowego czy lepiej nie ruszać jeśli się nic nie dzieje?
Ja bym nie ruszał. Teraz takie czasy, ze jak oryginalna część działa, lub w tym przypadku nie cieknie, to się nie rusza, bo zamienniki to katastrofa.
Anonymous - 23-06-2020, 22:08

Odgrzebuję temat.
Wymieniłem sprzęgło na luk. W środku było oczywiście valeo. Przejechałem 500 km i świerszcz się znów zaczyna odzywać. Ze środka kabiny. Na razie tylko podczas jazdy i nie tak głośno jak wcześniej. No i ten luz na sprzęgle dalej jest.
Powinienem coś reklamować? W komplecie była tarcza, docisk i łożysko. Skoro łożysko jest nowe to nie wierzę, że po 500 km się zjechało.

Poszperałem po necie i wygląda na to, że problemem nie jest łożysko.
Forum subaru rozwiązuje to poprzez smarowanie lub sprężynkę.
Zdaje się Bizi pisał też o posmarowaniu. Myślicie, że dałoby się u nas taki patent zastosować?

tom.f - 21-07-2020, 09:37

Potwierdzam.Patent ze smarem się sprawdza,przerabiałem to u siebie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group