FAQ & How to? - PB95 czy PB98
Anonymous - 19-11-2006, 02:19
Jeżeli chodzi o Neste to już tam nie będę tankował! niby tańsze paliwo, jednak jako.ść kiepska, więcej pali i jest zamulony. Jak tankuje na Lotosie od razu inaczej śmiga, jest żwawszy i mniej pali, a na odmulenie trzeba zalać V Powera:) i będzie git!
Anonymous - 19-11-2006, 23:19
a ja ostatno zalalem w tesco Pb98 a co, zaszaleje sobie raz 1l za 3,62zl , jakos nie odczulem zeby byl slabszy albo mocniejszy... no ale satysfakcje mialem ze zalalem Pb98 normalnie tankuje na bliskiej Pb95, ale niedlugo jeszcze sprawdze na Auchan i moze sie przerzuce na ktores z tych Pb98... co sadzicie o takich stacjach?
Anonymous - 23-11-2006, 13:31
Ja na paliwie nie oszczędzam. ZAwsze Pb 98. W moim przypadQ chodzi trochę lepiej a jestem przekonany że spali mniej więc więcej kilometrów zrobie, po przeliczeniu wychodzi na to samo a satysfakcja z wlewania 98 też jest spora:)
Anonymous - 28-11-2006, 23:35
Odnośnie paliwa, zatankowałem na Lotosie normalną 95 i już jest ok, jest szybszy, rowno pracuje i mniej pali, także pb 98 na Neste to straszna lipa!
wichura1 - 29-11-2006, 08:49
Ja tankuję 95, ale zawsze na BP. 98 nic nie zmienia, mam nawet wrażenie że misiek jest bardziej łagodny na 98.
Anonymous - 29-11-2006, 22:58
Ja też zauważyłem, że te drogie paliwa VPower Racing lub BP Ultimate, nawet po wielokrotnym tankowaniu właściwie nie dają wyraźnie odczuwalnej poprawy osiagów lub spalania.
Gorzej! U mnie silnik bardziej nerwowo pracuje na luzie pod światłami, co mnie wkurzało przez ostatnie parę miesięcy.
Zatankowałem VPower zwykle (nie racing) i nagle jest ok, a śmiga tak samo super.
Czym to tłumaczyć? Może tym, że nie kupuje się egzotycznych produktów, wyraźnie droższych, bo mogą być "nieświeże"! Niby to nie jajka, ale frakcje się rozwarstwiają, wilgoć wykrapla w zbiornikach na stacjach, itp, itd...
Kiedyś kupiłem lody sięgając głęboko na spód, po te dobrze zamrożone... No i pamiętam ból brzucha do dziś.
saphire - 30-11-2006, 09:01
Różne silniki lubią różne paliwa ale ogólnie im bardziej zkomputeryzowany silnik z zaawansowaną elektroniką, wtryskami, turbinką i stadem różnych sensorów tym bardziej potrafi skorzystać z lepszego paliwa. Mniej zaawansowanym technologicznie silnikom to raczej wszystko jedno chyba że odpowiednio im się zapłonem porobi by dostosować do lepszego paliwa.
Anonymous - 30-11-2006, 20:49
Saphire...może powinieneś napisać "teoretycznie lepszego paliwa", bo to paliwo co leżakuje zbyt długo w zbiornikach stacji wcale nie zyskuje na wartości jak stare wino.
W sumie o tym jakie paliwo jest odpowiednie decyduje stopień sprężania i jeśli 95 jest ok, to lanie 98 nie da kompletnie nic, chyba że knock sensor mówi inaczej bo silnik nie w porządku.
Silnik FSI (konkurencji) maja stopień sprężania 12,0:1 i zalecana do nich jest 98.
Silniki ze stopniem sprężania 10:1 (jak np. mojego miśka) albo 10,5:1 wymagją zaledwie 95.
sla - 01-12-2006, 10:56
Ficu865 napisał/a: | Ja na paliwie nie oszczędzam. ZAwsze Pb 98. W moim przypadQ chodzi trochę lepiej a jestem przekonany że spali mniej więc więcej kilometrów zrobie |
Nie rozumiem dlaczego ciągle piszecie herezję, że na Pb 98 mniej się pali. Jest zupełnie odwrotnie, ponieważ Pb 95 ma wyższą wartość energetyczną i to właśnie na niej mniej się pali. Ilość oktan nie ma tutaj znaczenia. Oczywiście aby tak było Pb 95 musi spełniać wszystkie normy i nie może być fałszowana. Niestety tak nie jest . Dlatego lanie 98 do silników którym nie jest ona dedykowana jest bezsensowne.
saphire - 01-12-2006, 11:13
Carisma 1.8 GDI też ma stopień sprężania coś koło 12.5:1
Anonymous - 01-12-2006, 15:52
Ale cari GDI tez ma bepośredni wtrysk jak VW FSI!
Sla ma rację na 98 pali więcej i jest zamulony:)
Anonymous - 07-12-2006, 11:04
Wczoraj na Discovery był 5gear i chłopaki wzięli zwykłe paliwo, BP Ultimate, Shell Optimax. Do tego 3 autka:
- clio
- golfa gti
- imprezke
Pojechali na hamownie i zrobili testy. Clio - żadnej różnicy w osiągach. Golf na BP +7 koni i ładniejszy przebieg momentu, imprezka +11koni. Na Shell - Golfik +12koni, imprezka +17 z tego co pamiętam i bardzo duża poprawa w przebiegu momentu.
Prawda jest taka, że jak jest mądry ECU i potrafi sobie przyspieszać zapłon, to skorzysta z dobrego paliwa.
Ja tam od zawsze leje BP Ultimate do Eclipsa i jest znaczna poprawa w porównaniu do zwykłej 95... Nie mówię tutaj o spalaniu, bo to jest dla mnie sprawą drugorzędną
sla - 07-12-2006, 20:13
Tak tylko benzyna w GB i Polsce to dwie różne substancje.
Anonymous - 07-12-2006, 20:38
Hmm nie lubie gdybania. Pracowałem na stracji benzynowej i jak weszła verva na orleny to testowaliśmy jak to jest. Subiektywne odczucie: samochód lepiej reaguje na gaz, może tylko psychika tak działa. Spalanie w MOIM PRZYPADKU było mniejsze na 98.
Ostatnio zalałem cały bak 95 więc zobaczymy jak to wyjdzie. Wszystko wpisuje w sprit monitor więc...
...zobaczymy.
sla - 07-12-2006, 23:14
Ficu865 napisał/a: | Spalanie w MOIM PRZYPADKU było mniejsze na 98.
|
Mniejsze spalanie na benzynie, którą teoretycznie jest 98, świadczy tylko o tym ,że nie wiemy co lejemy do baków. Jeżeli będziemy tankowali benzynę spełniającą wszystkie normy zawsze mniej spalimy na 95.
|
|
|