To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Łódzkie - mitsulodziakowy kącik pomocy wszelakich

pelasio - 23-05-2009, 14:51

Jak chcesz jeszcze go ratować i podłubać sobie przy nim to mam miejsce gdzie możesz to zrobić i w zasadzie wszystkie potrzebne do tego rzeczy (klucze itp). Teren nie pod blokiem tylko zamknięty, ogrodzony i pilnowany. Zajmujemy się teraz trochę autami na pół gwizdka (jako 2 zajęcie). Znajomy robi mi tam kapitalkę gala... docelowo chce otworzyć mechanikę ale to za jakiś czas... narazie dłubie dla znajomych i moje sprzęty :P . Ja mu pomagam jak mam czas na zasadzie przytrzymywacza i organizatora części bom laik (ale się uczę teraz trochę :wink: ).
misza116 - 01-06-2009, 09:38

Trochę się wetnę w temat, ale dopiero po ślubie i podróży po- ;) wracam do życia :P
amrówczyński - dzięki raz jeszcze za pomoc, warsztat przyjazny miśkom :)

pozdr

Robert_G2 - 09-06-2009, 19:30

Uff. No i udało się. Galant wrócił do życia.
Uszczelka pod głowicą wymieniona, była przedmuchana jak się domyślałem między 2 i 3 garem.

WIELKIE podziękowania dla kolegi Pelasio i jego kumpli którzy udostępnili mi miejsce do naprawy jak i pomagali. Bez nich autko trafiło by chyba na złom.
Bardzo fajnie że tu na forum można spotkać życzliwych ludzi i chętnych do pomocy.

junior81 - 27-06-2009, 11:36

Potrzebuje kolejność odpowietrzania hamulców w Galant Sedan GLS z ABS


THX

misiek-misiek - 27-06-2009, 13:05

no więc to będzie jak każdym aucie (tak mi się na zdrowy rozsądek wydaje):
1. prawy tył
2. lewy tył
3. prawy przód
4. lewy przód

no i musisz pilnować stanu w zbiorniczku żebyś pompy nie zapowietrzył :twisted:

jacek11 - 27-06-2009, 13:08

no i pompować nie za szybko,co by pompa zdążyła płyn pobierać :)
junior81 - 27-06-2009, 13:54




Niby robi sie tak jak panowie piszecie ale w serwisówce znalazłem takie rysunki wynik z nich że każde koło ma osobny przewód które najpierw sa dołączone do ECU abs a potem wędrują do pompy. Na drugim rysunku jest chyba podana kolejność odpowietrzania ale nic z niego nie rozumiem . Co oznacza () R.H drive vehicles bo chyba cyferki w nawiasach dotyczą właśnie tego wyrażenia. Jeśli tak to wynika z tych rysunków ze odpowietrza się po skosie. Dziwne.
P.S a jeśli chodzi o standardowe odpowietrzanie to zaczyna się od najdłuższego odcinka przewodu na tyle a kończy na najkrótszym przewodzie na przodzie samochodu.

misiek-misiek - 27-06-2009, 14:17

R. H. vehicles to mi się nieskromnie wydaje, że są to wózki z kierą po prawej stronie. Jak dobrze kumam chodzi o Right Hand - prawda? stosuj się dotych cyferek bez nawiasów

A że po skosie, trochę dziwnie, fakt

Anonymous - 27-06-2009, 14:31

Panowie. Ja zawsze robie tak jak misiek-misiek napisał i jest git.

BTW. Adaś po co chcesz odpowietrzać hamulce? odkręcałeś zaciski? Wymieniałeś tłoczki? Z tego co wiem to nie.....więc po co?

junior81 - 28-06-2009, 09:11

A tak sobie bo nie wiem ile lat ma płyn hamulcowy. Raz na jakiś czas pasowało by go wymienić. Ale na razie o tym tylko myślę. Decyzje podejmę jak zobaczę jak działają hamulce w innym sedanie . Ale koledzy czy ten rysuneczek faktycznie przedstawia kolejność odpowietrzania bo mój angielski techniczny to raczej słaby jest.

[ Dodano: 28-06-2009, 09:59 ]
Koledzy dziwna sprawa jak wybiłem dolne mocowanie amortyzatora z takiej tulei to całe koło zamiast opaść to poszło jakieś 15 cm do góry. Ta tych wahaczach bardzo pręży. Jak sobie pomagałem nogą to i tak nie byłem wstanie nagiąć na tyle żeby można było wpiąć z powrotem amorek na miejsce. Nowy amorek jak to nowy ciężko chodzi i cały czas wraca do góry razem z zamontowana sprężyną jest nie do ruszenia. Czy jak odkręcę górny wahacz to koło opadnie bo nie jestem w stanie ocenić który element tylnego zawieszenia jest taki sprężysty.
Czy ktoś wymieniał amorki w sedanie?

Chooper - 28-06-2009, 11:36

junior81 napisał/a:
Ale koledzy czy ten rysuneczek faktycznie przedstawia kolejność odpowietrzania
tak odpowietrza sie po przekątnej
jacek11 - 28-06-2009, 11:40

Najpewniej stabilizator pręży :wink:
Dobrą breszką sobie poradzisz napewno :)

junior81 - 28-06-2009, 14:34

Chooper napisał/a:
junior81 napisał/a:
Ale koledzy czy ten rysuneczek faktycznie przedstawia kolejność odpowietrzania
tak odpowietrza sie po przekątnej

No nareszcie jakieś konkrety.

Anonymous - 28-06-2009, 15:27

Jak już mioałem pisać o Stabilizatorze, to mnie jacek11 uprzedził.
junior81 - 28-06-2009, 15:51

Dobra nie ma jak niedziela przy samochodzie idę kombinować jak go z powrotem włożyć.

[ Dodano: 29-06-2009, 09:35 ]
Zdemontowanie i zamontowanie amortyzatorów jest proste i szybkie jak ma sie pod ręka metrowego drąga i chłopa najmniej 70 kg. Aczkolwiek i przy takim sprzęcie ten drugi musiał bujać się na drągu. Najwięcej kłopotów i czasu mam z ściągnięciem sprężyn bo standardowe ściągacze ześlizgują sie. A i jak ktoś biedzie amorki wymieniał to niech pamięta żeby kupić zestawy naprawcze do tylnich amorków ( 3 gumki , 1 tuleja i taka wielka podkładka).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group