Galant VR4 E88A 92-96 - silnik e88a
Wszyc - 16-01-2010, 15:47
Nie jest obrócony... obrócony jet wzgledem Twojego silnika w galancie z 92-96 rocznika jest po tej samej co w 3000gt 4G63T też jest dla mnie po dobrej stronie a dopiero od Lancera evo 4 został przerzucony na drugą stronę i tak już do dnia dzisiejszego wszystkię chyba mitsu mają po lewej silnik
silnik z GTO ma za to takie minusy jak waga i olbrzymie koszty podnoszenia mocy w porównaniu do 4G63T do którego jest tego zdecydowanie więcej
gres - 18-01-2010, 10:27
misiek-misiek napisał/a: | ano fakt, bo dodge interpid też ma jakieś wspólne korzenie z mitsu, tzn. właśnie silnik |
po oznaczeniach silnika patrzyłem i tak samo się nazywa , ta sama moc pojemność itd
Anonymous - 22-01-2010, 01:14
Panowie tak obserwuję dyskusję na temat przeszczepienia i stwierdzam że jedynie kolega mitsu_pl ma słuszność co do E84A. Wiem że 2.5 V6 w benzynie z tym ciężarem nie da takiej radości z jazdy jak Evo. Ale za pieniądze rzędu 20 tyś nie znajdziemy sprzętu, który będzie hulał jak Evo. Przeszczep z EA czy 3000 GT to rzeźba czasochłonna i bardzo droga. Jedyne co może poprawić parametry tego auta to turbina czyli E84A - czego chcieć więcej...
frost83 napisał/a: | E88A jest paliworzerny, nietypowy, stary a co za tym idzie często trzeba w niego pompować kase. |
frost jeśli E88A jest paliworzerny to pojeździj z tydzień 3000 GT T.T. VR4
Panowie Evo za 40 tyś .... To już lepiej pogrzebać przy E88A i dołożyć turbinę.
Znajomy z Łodzi miał kilka Ewek i mówi jedno - jak kupujesz Evo pamiętaj że musisz mieć drugie tyle żeby je utrzymać... Żeby kupić Evo w stanie takim żeby polatać spokojnie jeszcze 2-3 lata bez grzebania trzeba mieć 70-90 tyś i to od szóstki w górę...
[ Dodano: 22-01-2010, 01:20 ]
Do Dodg'a Avengera z konca lat 90 wkładali silniki od Galantów. Chrysler długo współpracował z MMC w celu ominięcia barier celnych no i oczywiście wspierał Chryslera technologicznie.
Frost - 22-01-2010, 10:17
MadMax napisał/a: | frost jeśli E88A jest paliworzerny to pojeździj z tydzień 3000 GT T.T. VR4 | hehe nie musze, mój miś pali lekko 14l/100km a przy nieco milszej jeździe ostatnio wykręciłem 23l/100km więc chyba nie będzie tak źle z tym 3000gt tt
Ja wiem juz od dawna że jak chcem się autkiem pobawić to trzeba będzie z cysterną jeździć na przyczepke to u mnie jest wliczone w hobby jakim jest motoryzacja, nie mam zastrzeżeń co do tego faktu
Ps. MadMax jeździsz 3kgt tt - z ciekawości - ile pali taki silnik ??? tylko bez odp. tyle ile zalejesz hehehe - i z tego co wiem to 3000gt jest o połowe cięższe og Galusia - mojego
Anonymous - 22-01-2010, 10:32
frost83 napisał/a: | z ciekawości - ile pali taki silnik ??? |
Jeździłem za małolata - brat miał takiego w połowie lat 90' VR-4 jeszcze z lampkami podnoszonymi Tak szczerze bez owijania w bawełnę ? Choć pewnie koncern MMC słono temu zaprzeczy Ale przy ostrym deptaniu tej petardy nawet 35 litrów/100 ! Takie są realia...
[ Dodano: 22-01-2010, 10:39 ]
Ale nie było w Łodzi kozaka no może za wyjątkiem złotego 300 ZX (Pozdrowienia dla Piotrasa) co by mnie objeździł. Auto pożyczane wprawdzie ale ile radości W Niemczech na te auta zwykło się mawiać BMW-killer Ze względu na wielkie przyspieszenia i bardzo mocną blachę
Frost - 22-01-2010, 11:56
MadMax napisał/a: | przy ostrym deptaniu tej petardy nawet 35 litrów/100 ! Takie są realia | nie jest źle, adekwatnie do mocy i jazdy.
gres - 15-06-2010, 12:29
http://allegro.pl/item107...ant_bturbo.html
a to od czego?
Hubeeert - 15-06-2010, 12:31
Od Legnuma/Galanta VR4 EC5A/W
mitsu_pl - 07-10-2010, 02:15
Temat jest o silnikach w naszych galach więc wydaje mi się dobrym miejscem na ta informację. Jeżeli ktoś jeszcze będzie decydował się na robienie coś przy silniku to podaję dość ważną ciekawostkę. Jak się okazuje silnik o oznaczeniu 6G73 był zrobiony tak jakby na zamówienie USA, a dokładniej Chryslera i Dodga, tyle że tam występuje w wersji SOHC. Dlatego jak byście poszukiwali uszczelki pod głowicę to szukajcie do aut:
# 1995–2000 Chrysler Cirrus
# 1995–2000 Chrysler Sebring
# 1995–2000 Dodge Stratus
# 1995–2000 Dodge Avenger
oczywiście wszystkie z silnikami 2.5 V6 (kodu silnika nie pamiętam)
Numery katalogowe producentów uszczelek pod głowice:
AJUSA: 10129900
STONE: N05063
Bardzo możliwe, że dlatego dysponują mocą "tylko" 170 KM
To samo się tyczy uszczelniaczy wałków rozrządu. Ponieważ to co IC i Auto-Land oraz katalogi Erling'a, Ajusa i Reinz'a pokazują pod hasłem: "Mitsubishi Galant E88A 2.5 V6 DOHC 6G73" to nic innego jak najzwyklejsze 2.5 V6 SOHC 6A13 z rekina !!!
Nie wiem czemu ale we wszystkich znanych mi katalogach tak jest, więc, żeby nie było bubli, (my się nacięliśmy i po krótkim dochodzeniu udało się ustalić co jest grane), dlatego was przestrzegam przed pomyłką. Reszta uszczelek (kolektory, pokrywy i świec) pasują od silnika 3.0 V6 6G72 DOHC.
gres - 07-10-2010, 15:37
heheh mitsu_pl, na poprzedniej stronie pisałem tak :
wygląda na to że silniki z naszych gali były montowane również w
chryslerach : sebring, cirrus
oraz w
dodgu stratus
mitsu_pl - 07-10-2010, 19:25
Ale ja zawsze myślałem, że to silnik Mitsubishi zapożyczyło tylko im, a nie stworzone dla Chryslera, a do Galanta trafił przez przypadek...
gres - 08-10-2010, 09:39
hm jakby tak było to występowałby on w kilku samochodach mitsu a pojedyńczym chryslerze a nie na odwrót
Kto projektuje silnik po to żeby wsadzić go tylko w jeden model auta
apropo powoli rozrząd mi się zbliża - 60 tyś już jest
mitsu_pl - 08-10-2010, 17:15
no na Europę to tylko Galant, ale z tego co wiem, to się zdarzał też w USA (Galant i Diamante) oraz Australii (głównie Diamante) o Japonii już nie wspominając, bo tam był w różnych autach...
gres - 02-02-2011, 10:33
kurde jakbym do swojeog pod maske zaglądał
http://otomoto.pl/mitsubi...-C17178090.html
Frost - 02-02-2011, 10:39
gres, już obejrzany przez chłopaków z MM - robertadg, na poją prśbę bo się przymierzałem do zakupu, ale jak zwykle nic z tego nie będzie, bo auto trefne i sporo defektów
|
|
|