Pajero III - [3.2 DID] Zawór EGR
alexs6 - 19-01-2017, 15:20
Witam
czy mogę jeszcze raz poprosić o jakieś zdjęcie miejsca zaślepienia tego zaworu z jakimś opisem bo poprzednie się już nie wyświetlają a mam już dość czyszczenia tego zaworu
może tak spytam : od której strony te spaliny wlatują ? i czy zaślepić pod samym zaworem w miejscu gdzie jest on przykręcany na 4 śruby , czy od strony tej rurki dochodzącej od chłodniczki spalin ?
kristo8 - 19-01-2017, 20:17
zaglądnij do tego filmiku wszystko ładnie widać
https://www.youtube.com/watch?v=CGvNQGeaw0w
alexs6 - 20-01-2017, 11:44
dzięki
choć ten filmik nie za bardzo ma się do EGR elektrycznego z modeli 3,2 2003 r , którego wyciągnąć raczej całkiem nie można stąd zapytałem o dokładne opisanie , bądź odpowiedź na moje pytanie , bo już nie wiem gdzie jest najlepiej zaślepić . czy może jednak lepiej na dolocie spalin do chłodniczki , czy może na wylocie z chłodniczki do EGR-a , czy przed samym EGR -em ?
volvox_globator - 20-01-2017, 14:58
Opis krok po kroku zaślepienia EGR:
http://www.pajero.guru/ho...o-nm-2001-2006/
Tu do kupienia gotowy zestaw zaślepek:
http://allegro.pl/84-4mm-...4981395074.html
Warto wszystko wyczyścić:
U mnie przed czyszczeniem:
i po czyszczeniu:
alexs6 - 20-01-2017, 15:21
z tego wynika , że cały zawór został usunięty ? i kostka nie jest w nic wpięta ? to po co czyściłeś coś co zostało według opisu usuniete ? czy EGR nie powinien zostać na swoim miejscu z podpietą kostką ? i wystarczy zaślepić dolot od wydechu do chłodniczki i resztę zostawić , albo zaślepić wylot z chłodniczki do zaworu EGR ?
volvox_globator - 21-01-2017, 06:41
Pewnie wystarczy zaslepic od strony wydechu. A EGR u mnie oczywiście po zaślepieniu pozostał podpięty. Został wyczyszczony żeby bezproblemowo mógł "pracować" bez wyrzucania błędów.
alexs6 - 21-01-2017, 10:29
wczoraj dorobiłem podkładkę ze ścianki starej pralki , blacha dość gruba i zaślepiłem w miejscu wylotu z chłodniczki do EGR , tylko teraz mnie nurtuje czy spaliny dochodzące do tego punktu nie będą zabijać całej chłodniczki nagarem i czy wszystko będzie oki , czy nie będzie się za bardzo nagrzewać chłodniczka przez to , że spaliny nie będą miały ujścia ...
Bartek5 - 26-01-2017, 15:41
Nie rozumie , po jaką cholerę zaślepiacie egr. Przecież silnik jest zaprojektowany tak ,że ma dopalać te spaliny i komputer to uwzględnia podczas pracy silnika. Wystarczy odłączyć wtyczkę od egr . i momentalnie silnik zaczyna chodzić twardo i wydaje metaliczny dźwięk.
Jeśli mądrzejsi ludzie tak to zaprojektowali to TAK MA BYĆ.
Sam jak projektowałem układ sterowania bezprzewodowego na prace dyplomową to wszystko było konkretnie obliczane i KAŻDY element elektroniczny spełniał daną funkcję.
Załóżcie sobie jeszcze turbinkę na wydech ,żeby spaliny szybciej [wychodziły] z cylindrów.
Proszę stosować się do zasad forum.
8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
alexs6 - 26-01-2017, 16:50
Masz bardzo dziwne podejście do tematu
Zaprojektowali to ze względów tylko i wyłącznie norm emisji spalin a , że w naszym kraju mamy paliwo takie jakie mamy z którego powodu tenże zawór się wiecznie syfi nagarem i który to nagar cały czas jest dostarczany do cylindrów robiąc tam jeszcze większe fuujjj
nie wiem jak inni ale ja tankując zawsze na orlenie średnio co pół roku musiałem czyścić EGR
Bartek5 - 26-01-2017, 17:03
alexs6 napisał/a: | tankując zawsze na orlenie średnio co pół roku musiałem czyścić EGR |
lepiej zmień stacje
5 lat eksploatacji auta i jedynym problemem z egr'em to zatarty tłoczek ,bo jakiś "mądry" na smarował go smarem.
A co do paliwa i stacji to trzeba uważać gdzie się tankuje. Lepiej unikać prywatnych stacji pod banderami różnych firm.
Czyli lepiej tankować np. na "BP Polska" niż "Stacja u franka, BP Polska"
alexs6 napisał/a: | zawór się wiecznie syfi nagarem i który to nagar cały czas jest dostarczany do cylindrów robiąc tam jeszcze większe fuujjj |
w takim razie pomyśl jeszcze o turbinie i katalizatorze
I takie pytanko mam jeszcze skromne ile oleju silnik ci bierze od wymiany do wymiany?
alexs6 - 27-01-2017, 10:08
tankuję na normalnym Orlenie - nie u wujka franka
oleju mi wystarczy od wymiany do wymiany i nie muszę nic dolewać a to myślę rewelacyjny wynik
po za tym tematem postu jest " JAK TO ZROBIĆ I W KTÓRYM MIEJSCU " a nie - po co to robić - proponuję założyć nowy post ...
5eba - 27-01-2017, 20:44
Wczoraj czyściłem EGR po 4tyś km ... Masakra ... Oleju nie ubywa nic. Chyba też go zaślepie
pijo23 - 12-07-2018, 13:09 Temat postu: 3,2 DID Zawór EGR Witam
mam problem z EGR Pajero III 3.2 DID mianowicie ; zaślepiony,usunięty z przekaźnika (Denzo) i nadal po przekroczeniu 3ooo obrotów wyskakuje błąd ''czujnik położenia EGR"może ktoś z kolegów ma jakąś Rade ???
zbyszekm2 - 13-07-2018, 12:51 Temat postu: Re: 3,2 DID Zawór EGR
pijo23 napisał/a: | Witam
mam problem z EGR Pajero III 3.2 DID mianowicie ; zaślepiony,usunięty z przekaźnika (Denzo) i nadal po przekroczeniu 3ooo obrotów wyskakuje błąd czujnik położenia EGR może ktoś z kolegów ma jakąś Rade ??? |
Podłącz pod komputer albo Carman albo MUT3
pijo23 - 13-07-2018, 20:02 Temat postu: Re: 3,2 DID Zawór EGR
zbyszekm2 napisał/a: | pijo23 napisał/a: | Witam
mam problem z EGR Pajero III 3.2 DID mianowicie ; zaślepiony,usunięty z przekaźnika (Denzo) i nadal po przekroczeniu 3ooo obrotów wyskakuje błąd czujnik położenia EGR może ktoś z kolegów ma jakąś Rade ??? |
Podłącz pod komputer albo Carman albo MUT3 |
Właśnie kilkakrotnie błąd był usuwany i nadal dzieje się to samo ?
[ Dodano: 13-08-2018, 20:08 ]
Witam niestety nikt mi nie udzielił odpowiedzi na temat EGR i możliwości jego ominięcia więc po kilku tygodniach prób mogę podzielić się wiedzą na ten temat, Mianowicie w silnikach 3,2 did są zainstalowane przekaźniki Denzo i Boscha o ile na tym pierwszym wyłożyło się kilku programistów twierdząc że to nie do zrobienia to o tym drugim twierdzili że można ? Nie będę podważał ich opini Ja mam niestety Denzo więc pozostalo zakupić mi nowy EGR i teraz samochodzik śmiga jak trzeba
|
|
|