Eclipse - Ogólne - Ecumaster
Maretzky85 - 29-12-2010, 09:04
w/g mnie - miejsce dobre jak każde inne za przepustnicą. W kolektorze w zasadzie wszędzie jest wytwarzane takie samo podciśnienie...
Tiamat - 29-12-2010, 13:23
Maretzky85 napisał/a: | podczepiony pod podciśnienie z kolektora do regulatora ciśnienia paliwa. |
zenek_bb napisał/a: | ale to nie jest powodem opóźnienia |
tez mam gdzies tam, o ile myslimy o tym samym miejscu. Na trójniku. Tez miałem opóźnienia, co zdaniem pierwszego "tunera" było normą, a zdaniem aktualnego nie powinno mieć miejsca. Dajemy teraz trójnik z większym przepływem, bo przez tamten ciężko się dmucha Przed wyjęciem silnika a po ponownym strojeniu miałem opóźnienia ( w zasadzie minimalne ) tylko na zimnym po odpaleniu. Jest jeszcz etaki myk, że mam wtryski 275cc i zarówno na wolnych jak też na górze zalewało jak siemasz.
zenek_bb - 29-12-2010, 14:33
podciśnienia bez przepływu czyli np do czujników im mają mniejszy przekrój wewnętrzny tym lepiej, jest to kierunkowane objętością
łatwiej jest ustami (szybciej) uzyskać np 130kPa dmuchając w zatkaną cienką rurkę niż w 1,5L butelkę, bo po prostu do butelki musimy dużo więcej objętościowo "wcisnąć". Tak samo jest np z wężami podciśnień sterującymi reduktorami LPG czy MAPs, im krótszy i węższy w środku tym szybciej na drugim końcu wężyka (przy reduktorze) nastąpi zmiana ciśnienia. Miałem podciśnienie prowadzone miękkim wężem fi3, do MAP sensora miał 80cm od kolektora, do reduktora 1,7m (żal). Zmieniłem konstrukcję tak że do MAP sensora idzie 15cm fi3 sztywny, do reduktora idzie 80cm fi2 zbrojony. Efekt? O wiele szybsza i dokładniejsza reakcja MAP i ciśnienia gazu na ruchy przepustnicy, widać w kompie gołym okiem.
Jednak jeżeli chodzi o np. sterowanie waste-gatem albo EGRem lub innym zaworem mechanicznym do którego/z którego trzeba wypompować/wpompować jakąś objętość powietrza ważniejszy jest duży przepływ, trzeba znaleźć złoty środek, na zbyt wąskim wężu WG będzie mógł się otwierać za długo. To tak jak by napompować balon przez wąską rurkę.
|
|
|