[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Światła do jazdy dziennej-montaż
jac - 04-04-2011, 20:25
DjQuest napisał/a: | A wie ktoś może jak rozwiązali w Lancerku 2011 sprawę dziennych ? Czy tylko odłączyli tylne światełka i dodali jakieś inne z przodu ? |
a czasami nie zrobili jak w ASX? czyli dodali "brewki" led?
krzychu - 04-04-2011, 20:28
jac napisał/a: |
a czasami nie zrobili jak w ASX? czyli dodali "brewki" led? |
A w którym ASX-ie są "brewki"? Ja widuję tylko takie co mają w halogenach dodatkową żarówkę od dziennych....
"brewki" led chyba są nawet dostępne w opcji tak samo jak do Outka, ale cena jakaś kosmiczna.
ElemenT - 15-05-2011, 13:19
Zamontowałem. Oto efekt:
Generalnie jest jeden problem. Światła mrugają jak się włączy klimatyzację. Mrugnięcie jest na około 0.5s w momencie załączenia sprężarki czy innego urządzenia (słychać takie "prztyk").
Co ciekawe, mrugają podczas jazdy, gdy samochód stoi z włączoną klimą to jest OK.
Pewnie na akumulatorze wtedy jest jakiś skok napięcia i moduł wykrywa to jako zgaszenie silnika lub na czujniku świateł.
Uwex - 15-05-2011, 15:59
ElemenT - fajnie wyszło
ElemenT - 15-05-2011, 16:16
Dzięki, do zrobienia rusztowania skorzystałem z zestawu młodego konstruktora z 1985r
Pomalowałem tylko blaszki hemaraidem.
Obecnie coś takiego sprzedają: http://www.zabawki-malik.pl/mlody-konstruktor/
Centralkę ukryłem pod plastikową osłoną nad grilem (tą co się odkreca).
Wszystko ql ale to mruganie...
olosoft - 15-05-2011, 21:07
ElemenT wygląda ładnie, masz wersję Invite więc zakładam, że zdemontowałeś przednie świata przeciwmgielne. Ja też je mam i w sumie ich nie używam. Jak się uporasz z przygasaniem przy pracującej klimie to się też pewnie skuszę na podmiankę.
ElemenT - 15-05-2011, 21:15
olosoft napisał/a: | ElemenT wygląda ładnie, masz wersję Invite więc zakładam, że zdemontowałeś przednie świata przeciwmgielne. |
W invite z 2008 nie było halogenów. Zdjąłem tylko zaślepki.
Kolega Uwex wycinał otwory w plastikowych zaślepkach, ja po przymiarkach stwierdziłem, że dam wyższe nóżki.
Otwór w maskownicy ma 65mm. Światła mają 70, więc jak się je da wyżej to będą idealnie się stykać i nie będzie przerw. Widać to na 2 zdjęciu. Nie było więc potrzeby dodawać sobie roboty w postaci wycinania plastików
W wolnej chwili na działce porobię pomiary prądów z klimą i bez i zobaczymy jakiego rodzaju są to odchyły. Najwyżej użyje jakiegoś kondensatora, który powinien te skoki zniwelować.
olosoft - 15-05-2011, 21:20
ElemenT napisał/a: | Najwyżej użyje jakiegoś kondensatora, który powinien te skoki zniwelować. |
No właśnie elektrolit o dużej pojemności chciałem zaproponować. Diody mają to do siebie, że zwłoka w zmianie stanu jest bardzo mała co innego tradycyjne żarówki, które są znacznie "wolniejsze" od LED-ów.
matti_04 - 16-05-2011, 11:50
Na pączatek dzięki Uwex za pomysła, zmałpowane w 95 % jedynie co inaczej zrobiłem to jak napisał ElemenT, wyższe "nóżki".
Ale mam ten sam problem - "mruganie" , Uwex czy u Ciebie też tak się dzieje ?
Teraz muszę trochę pokombinować, żeby zlikwidowac ten problem jak się uda to napiszę co i jak, chyba że ktos wcześniej podpowie co i jak
Uwex - 16-05-2011, 12:43
matti_04 napisał/a: | wyższe "nóżki". | - ja świadomie wykorzystałem tę zaślepkę, żeby jeszcze dodatkowo przytrzymywała lampy- są naprawdę b. stabilnie umocowane.
matti_04 napisał/a: | u Ciebie też tak się dzieje ? | - szczerze powiedziawszy nie wiem ! Ze środka nie widać , ale muszę to obadać.
ElemenT - 16-05-2011, 13:12
Generalnie super ekstra na eletronice/elektryce się nie znam, więc nie wiem jaki kondensator będzie ok :/
Jeżeli nie ogarnę sposobu to jest drugie wyjście - pomierzyć prądy z tego boxa sterującego i przerobić układ by działał na zasadzie przekaźnika (na 2 stronie jest opis z mazdaspeed).
Też ponoć działa i jest cacy. Jedyne co trzeba zrobić to dokupić przewodów, zakończeń i mieć chwilę wolnego.
Póki co jednak jest ok. Klimatyzacja jest tutaj problemem jedynie...
Co do ramek, u mnie w ogóle się nie ruszają, ramka uniemożliwia ruchy, dodatkowo "stelaż" na trójkątnych wspornikach powoduje, że lampa się nie przemieści.
Ale i tak i tak jest dobrze, ważne by świeciło do przodu i się nie ruszało
matti_04 - 23-05-2011, 16:08
Panowie problem "migania" rowiązany.
Potrzebny jest przekaźnik przełączający, np. http://allegro.pl/przekaz...1607244690.html , troszkę przewodu, konektorki i 1 - 2 h czasu.
Oryginalnego modułu sterującego nie przerabiałem, szkoda czasu a szczerze to nie umiałem bo jest on zalany jakimś paskudzwem i widać tylko wierzchołki dwóch kondensatorków. Został drastycznie wycięty a w jego miejsce włożony przekaźnik.
Na nóżke 30 podałem +12 V ze skrzynki bezpieczników (pojawia się po włączeniu stacyjki), na 87a podpięte są lampy (+), na 86 minus z auta i od razu minus z lamp, natomiast na 85 +12 V z lamp pozycyjnych - wyłączają ledy.
Wszystko działa i lampy nie "mrugają" i teraz dopiero jestem zadowolony
krzychu - 23-05-2011, 20:43
Tylko że światła włączą się po stacyjce, a nie po uruchomieniu silnika... Niby szczegół i przy LED-ach (mały pobór prądu) nie ma to za dużego znaczenia, ale po silniku jest właściwiej...
matti_04 - 24-05-2011, 08:29
krzychu dla mnie to nie problem, praktycznie zawsze uruchaniam silnik od razu, pobór prądu, jak piszesz, jest minimalny (np. w porównaniu z radiem), a z drugiej strony wolę jak swiecą cały czas niż mam sie zastanawiać czy jadąc czasami nie "mrugną" (a znając życie zdażyłoby się tak pewnie przy naszych miłych panach policjantach ).
ElemenT - 26-05-2011, 17:25
Podobne opisy były na elektrodzie i też się zastanawiałem czy nie zrobić tak.
Rozumiem, że jeden przekaźnik wystarczy?
Do 1 nóżki z przekaźnika podłączasz od razu 2 lampy czy jakoś inaczej to jest łączone ?
krzychu: z tym modułem "seryjnym" mi też włączają się po stacyjce, a nie po silniku, więc chyba żadna różnica
|
|
|