To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Kocham sedana nie nawidzę hatchback`a?

Anonymous - 09-04-2011, 21:50

Matejko napisał/a:
a ogolnie: sedan o wiele, o wiele, o wiele sztywniejsze nadwozie w porownaniu z htb

Podpisuję się pod tym stwierdzeniem wszystkimi kończynami. :)
Przed zakupem Carismy jeździłem sedanami i liftbackami, przedliftowymi i poliftowymi - wszystkie na ori zawieszeniu i zdecydowanie poliftowy sedan najlepiej zachowywał się w zakrętach. :)
Matejko napisał/a:
nie wiem jak ma byc dluzszy, skoro zderzak z tylu taki sam, drzwi przednie takie same, drzwi tylne (oprocz ramki szyby) tez takie same, to gdzie roznice dlugosci ??

Inne błotniki tylne, inny dach.

Morfi - 09-04-2011, 21:52

Matejko napisał/a:
sedan o wiele, o wiele, o wiele sztywniejsze nadwozie w porownaniu z htb

Proszę rozszerz tę myśl.

P-r-z-e-m-o napisał/a:
moze musicie zrobic zawody pakownosci na ogolnopolskim zlocie

Ja stawiam swojego HTB. I już widzę ten rower wkładany do sedana :D

daron64 - 09-04-2011, 21:52

byczeks
Widze ze mamy podobne zdanie, kilka postow wczesniej sam o thalii pisalem..z tylem zreszta tez :) i tak jak mowisz zalezy od modelu, a przykladow jest sporo: thalia, avensis, corolla, almera, escort/orion i jeszcze pare by sie znalazlo. Dla mnie takie robienie dodatkowej wersji nadwozia coby wiecej w ofercie miec. Jednym wychodzi to lepiej innym gorzej.

Mario - 09-04-2011, 21:53

Oo nawet nie widziałem, że nas wydzielono :D
kuzi napisał/a:
W przedliftowej wersji - zgodzę się. Poliftowy sedan jest o wiele ładniejszy IMO.
Racja poliftowy dużo ładniejszy od poprzednika.
Wizualnie jak już się wypowiadałem htb bardziej mi podchodzi w cari, ale sedan...ta cisza ;)
daron64 napisał/a:
nikt z pasazerow nie narzekal na wiatr etc.

Może tam pozamarzali już ? ...żartuję oczywiście
byczeks napisał/a:
ponieważ Galant w sedanie wygląda bardzo ładnie

a mi bardziej galant w htb podchodzi :biggrin: :biggrin:

Morfi - 09-04-2011, 21:55

No i HTB był pierwszy dopiero później stworzono sedana :D
Mario - 09-04-2011, 21:57

Morfi napisał/a:
No i HTB był pierwszy dopiero później stworzono sedana

No to różnie można potraktować :)
Np. jako bardziej dopracowaną wersję :biggrin: :biggrin:

daron64 - 09-04-2011, 22:00

hehe temat sie rozwinal az nie mozna nadazyc z pisaniem :p Co do sztywnosci nadwozia to innymi nie jezdzilem wiec sie wypowiadal nie bede, ale majac sie za przecietnego kierowce to sadze, ze to jak sie htb prowadzi jest w zupelnosci wystarczajace jak na nasze piekne pl drogi.
Mario - 09-04-2011, 22:02

daron64 napisał/a:
tb prowadzi jest w zupelnosci wystarczajace jak na nasze piekne pl drogi
Na pewno jest komfortowy, do miasta pod tym względem idealnie.
ale w pewnych przypadkach trochę kołysze....

Morfi - 09-04-2011, 22:04

Wersja po lifcie jest sztywniejsza, ale różnicy pomiedzy sedanem a htb nie zauważyłem.
Mario - 09-04-2011, 22:07

Ja co do właściwości jezdnych sedana się nie wypowiem bo nie mam pojęcia ;)
Mogę tylko mówić jak to jest w htb...

dulas - 09-04-2011, 22:18

Tyl sedana przypomina mi mercedesa lat 70 tych
daron64 - 09-04-2011, 22:28

mario
Po miescie akurat malo jezdze, ale na trase imho tez styknie. W porownaniu do s40 papy to w zakretach prowadzi sie nie gorzej, volvo mniej sie wychyla ale troche bardziej przodem ucieka, a co do kolysania to ja zauwazylem tylko na pofalowanej jezdni, tzn dol gora dol gora, ze troche przodem buja (duzo bardziej niz przy s40, sorry za te porownania ale do volvo ale ta sama fabryka, plyty, no i nie mam za mocno do czego porownywac-vectra 1.8, baleno 1.8). Ale jak pisalem moim zdaniem jak na nasze drogi i dla przecietnego kierowcy to jest ok.

Yuppy - 09-04-2011, 23:30

Chyba sobie żartujecie :) rozumiem, że o gustach się nie dyskutuje i jednym bardziej podoba się htb, innym sedan, ale co do porównania pakowności, to tu zdecydowanie przoduje htb. Jeśli chodzi o trakcję, myślę że nikt z was nie jest w stanie odczuć żadnej różnicy przy prędkościach rzędu 100-120km/h. To, jak dany samochód się prowadzi, zależy od zbyt wielu czynników. Carisma w sedanie mojego brata też się dużo lepiej prowadziła na oponach o dużo niższym profilu, założył takie same i różnic już nie ma. Wagowo oba nadwozia reprezentują praktycznie to samo, więc co czyni taką różnicę?
daron64 - 10-04-2011, 08:01

Yuppy
Trakcja to mi sie jakos bardziej z przeniesieniem napedu kojarzy, w jaki sposob moc jest przenoszona na kola, a nie jak samochod zachowuje sie na drodze. Hmm jednak sadze, ze w zakrecie, czy na nierownej drodze jednak roznice latwo odczuc(nie wiem czy pomiedzy htb a sedanem) pomiedzy roznymi autami. Przyklad- baleno brata-sedan, 1.8 benzyna, jak dobrze pamietam to 121km i masa 990kg(!!!) bynajmniej tak w dowodzie jest. Generalnie auto zyleta, nie ma ze nie idzie :) alee wpadasz w zakret i bieda.. Niedaleko jest taki dosc ostry zakret i baleno przy 80km/h w nim juz strasznie sie wychyla i lekko wyrzuca, a Cari czy s40 przy nieco ponad 90km/h jeszcze idzie jak po szynach. Porownuje do s40 bo sedan i powiem, ze w sztywnosci zawieszenia roznice nie sa mocno odczuwalne, bynajmniej dla mnie.

gulgulq - 10-04-2011, 08:12

luz luz chłopaki :)

temat był w formie żartu a tu rosną animozje :D :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group