To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Znika płyn chłodniczy

Saqu - 20-12-2011, 21:14

a pompa wody kiedy wymieniana była?
ps. jak było wcześniej coś o pompie wody to sorka, nie czytałem całego tematu :P

Morfi - 21-12-2011, 01:35

stawiam na sparciały wężyk. U Mnie to było powodem. Widać to tylko pod samochodem.
Olivia - 21-12-2011, 21:18

Faktycznie wężyk mam tak jak czerwona linia.
Jaka to różnica tak w sumie ?

Jaro1974 - 21-12-2011, 22:30

A ja wtrącę swoje pięć groszy. Jeśli płyn schodzi ci tylko do pewnego momentu a po dłuższej jeździe czuć zapach płynu chłodniczego to: będzie to problem podany przez kamir lub sparciały przewód jak w przypadku Morfi, albo mój autorski pomysł który mi podpowiada że masz po prostu trzaśnięty zbiorniczek wyrównawczy i podczas nagrzania się płynu ciśnienie wypycha płyn ze zbiorniczka do tego momentu do którego zbiorniczek jest trzaśnięty a później uchodzą tędy tylko opary z ciepłego płynu i stąd zapach płynu w komorze silnika. Ja ten ostatni przypadek przerabiałem w swoim poprzednim aucie. Pozdrawiam.
kamir - 22-12-2011, 15:30

Taka różnica, że to jest wężyk przelewowy. Jeżeli jest za nisko to będzie wyrzucać więcej płynu na zewnątrz. Wyrzuci tyle płynu, że będzie poniżej wężyka a później nie będzie wyrzucać bo wężyk nie będzie zasysać płynu. Mam nadzieje, że jasno to opisałem...
Olivia - 27-12-2011, 15:51

W sumie nie wiem czy zrozumiałam :rolleyes:
Ale wiem że tak ułożyłam wężyk aby był na tym "mostku". Chociaż wężyk jest na tyle długi że było to dość trudne ....

kamir - 27-12-2011, 20:27

Olivia, Z czasem wężyk powinien się "ułożyć".
Zwróć teraz uwagę czy płyn znika, moim zdaniem to pomoże Ci rozwiązać problem.

Olivia - 02-01-2012, 14:44

Ostatnio troszkę więcej jeździłam Carismą.
Płynu nie ubywa w tak dużej ilości aby to zobaczyć z dnia na dzień. Ale nadal czuć wokół samochodu i czasami wewnątrz zapach płynu chłodniczego.

Jaro1974 - 04-01-2012, 08:09

To ja w dalszym ciągu uważam że gdzieś jest jakaś nieszczelność i stąd ten specyficzny zapach płynu. Rozgrzej dobrze silnik i wtedy trzeba szukać czy gdzieś się nie sączy.
kamir - 04-01-2012, 08:24

A ja obstawiam ten wężyk, o którym pisałem. Zapach to po prostu płyn, który wcześniej się wylał a teraz pod wpływem temperatury odparowuje...
szwajcar79 - 26-01-2012, 21:41

mialem podobny problem.wina lezala po stronie rury wody.przerdzewiala i podzczas jazdy wywalalo plyn.sprawdz ta rure pod kolektorem moze to z niej.
mitcari - 27-01-2012, 15:42

Olivia, sprawdz szczelnosc chlodnicy tuz przy koreczku od wlewu plynu. Znajomemu od strony atrapy grila ( 1.6) widac bylo zielona maź po rozgrzaniu - plyn raz ubywal raz nie . Zalal uszczelniaczem i pomoglo. Kazda ingerencja w chlodnice ( wyciaganie, przekladanie ) moze doprowadzic do tego ze kazda uszczelka dobrze trzyma.
Dobrze jesli juz cos przy niej robimy ( np. zeby sie gdzies dostac) wymienic elementy gumowe - zreszta jak we wszystkim.

Olivia, takie skromne pytanie - jakimi liniami latasz ?

Olivia - 27-01-2012, 20:47

Obecnie z Carismą nic złego się nie dzieje. Płyn chłodniczy nie ubywa w zauważalnej ilości. Ostatnio bardzo mało jeżdżę autem. Na dodatek jak już jadę to na bardzo krótkich dystansach.
Jak samochód dłużej popracuje czuć woń płynu chłodniczego. A wskazówka od temperatury silnika wychyla się grubo poza połowę ale nie zbliża się do czerwonego pola. Wiatrak się włącza.

Od nie dawna znów wróciłam do kelnerowania w powietrzu. Latam w Enterze. Zobaczymy jak długo :wink:

cwaniak - 28-01-2012, 09:55

Olivia napisał/a:
wychyla się grubo poza połowę ale nie zbliża się do czerwonego pola.


Czyżby ci termostat szwankował, termostat się nie otwiera temperatura rośnie wraz z ciśnieniem i ci wydmuchuje płyn chłodniczy

Olivia - 28-01-2012, 11:47

Termostat został już z 3 miesiące temu wymieniony. Zresztą poprzedni też nie należał do uszkodzonych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group