[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Wyciszenie Lancera
gzesiolek - 11-10-2012, 15:24
sampler, ale standardowe wyciszenie EAXA to i tak jakieś 2x skuteczniejsze niż CYXA, więc tutaj ciężko porównać...
Na pewno wyciszenie drzwi coś da, ale wg mnie wyciszenie szumów od kół wymaga zabawy z nadkolami... no i np, w 1.5 dużo daje wyciszenie tyłu...
Ja w ramach walki z hałas-dziurą przy ok. 3-4k rpm wyciszyłem bagażnik, żeby ograniczyć hałas od wydechu i nie powiem, że nic nie dało... ale przydałoby się wyciszyć teraz komore silnika... a na koniec wziąłbym się za drzwi i nadkola...
x-tro - 18-10-2012, 21:43
gzesiolek napisał/a: | sampler, ale standardowe wyciszenie EAXA to i tak jakieś 2x skuteczniejsze niż CYXA, więc tutaj ciężko porównać...
Na pewno wyciszenie drzwi coś da, ale wg mnie wyciszenie szumów od kół wymaga zabawy z nadkolami... no i np, w 1.5 dużo daje wyciszenie tyłu...
Ja w ramach walki z hałas-dziurą przy ok. 3-4k rpm wyciszyłem bagażnik, żeby ograniczyć hałas od wydechu i nie powiem, że nic nie dało... ale przydałoby się wyciszyć teraz komore silnika... a na koniec wziąłbym się za drzwi i nadkola... |
Witam,
powyższą opcję i ja mam zamiar zastosować w swoim L1.8 ta "hałas-dziura" przyprawia mnie już o szaleństwo. Czy ktoś z forumowiczów dał radę poskromić ten "fantastyczny" efekt ?
Trik - 18-10-2012, 22:54
x-tro napisał/a: | Czy ktoś z forumowiczów dał radę poskromić ten "fantastyczny" efekt ? |
Ja, jakieś 4 lata temu trochę skorygowałem, dźwięki od układu wydechowego. Wykleiłem bitumicznymi kuferek w aucie i "hałas dziura" straciła parę decybeli. Co najdziwniejsze, te efekty są doświadczane w szczególności na przednich fotelach. Z tyłu niema żadnego problemu można rozmawiac bez podnoszenia głosu. Zbadane organoleptycznie . A po kilku głębszych to wogóle niema problemu.
Obstawiam zatem przegrodę przednią. Ale tam to więcej roboty.
gzesiolek - 18-10-2012, 23:06
x-tro, w 1.8 to praktycznie nie masz halas dziury w stosunku do 1.5
Jak dla mnie jedyna wada silnika 1.5 w stosunku do 1.8... ze w tym drugim mozna jechac 130km/h w miare przyzwoitej glosnosci halas jest ale nie taki jak w 1.5...
W 1.8 jest jakies 25-30% cichsze w krytycznym zakresie obrotow...
Widze Trik, ze walczysz ze swoim praktycznie identycznie jak ja ze swoim tylko, ze ja jeszcze nie testowalem jezdzenia z tylu po kilku glebszych
Trik - 18-10-2012, 23:14
gzesiolek napisał/a: | tylko, ze ja jeszcze nie testowalem jezdzenia z tylu po kilku glebszych | To daj wreszcie polatać tym autem żonie, a sam pozwol sobie na odrbinę luksusu i przejedź się na tylnej kanapie.
BTW zastanawiam się ciągle nad swapem 1.5T z Colta CZT. może będzie ciszej?
apikus - 19-10-2012, 08:01
Trik napisał/a: | Obstawiam zatem przegrodę przednią. Ale tam to więcej roboty. |
Nie wiem jak jest w Lancerze (bo jeszcze nie rozbierałem), ale w Outlanderze z Japoni przegroda przednia (Dash insulator) jest wykonana z filcu. Może Lancer ma tak samo i tu jest problem. Lepsze wygłuszenie to pianka poliuretanowa z warstwą masy gumowej, jak to jest robione w większości aut w Europie.
gzesiolek - 19-10-2012, 09:30
Trik napisał/a: | gzesiolek napisał/a: | tylko, ze ja jeszcze nie testowalem jezdzenia z tylu po kilku glebszych | To daj wreszcie polatać tym autem żonie, a sam pozwol sobie na odrbinę luksusu i przejedź się na tylnej kanapie.
BTW zastanawiam się ciągle nad swapem 1.5T z Colta CZT. może będzie ciszej? |
Co do zony to ona lata naszym Lancerkiem na codzien... wiec jak mam okazje to sie sam pcham za kierownice...
a po kilku glebszych juz jako pasazer 1-2x jechalem, ale nie wpadlem na to zeby siasc z tylu
Co do swapu to z tego co wstepnie sie dowiadywalem nie jest to takie proste jakby sie moglo wydawac... da sie, ale nie jest to plug&play...
Co do przegrody to ciezko to nazwac nawet filcem... jest taka cienka biala pianka/filc i aluminiowa oslonka termiczna... i od strony kabiny tez podklejone cos pseudo filcowego...
Generalnie duzo pracy z wyciszeniem i jakos sie zabrac za to nie moge...
apikus - 19-10-2012, 11:10
gzesiolek napisał/a: | Co do przegrody to ciezko to nazwac nawet filcem |
Ja miałem na myśli to co jest na przegrodzie, ale od strony kabiny. Od strony silnika muszą być materiały niepalne i tu już jest trochę inaczej.
Trik - 19-10-2012, 20:26
Wicie co. Przypomniało mi się, że jak byłem szczęśliwym posiadaczem Samary to w niej warstwa dobrze prasowanego filcu lub może wełny mineralnej, miała blisko 10mm i to był cichy samochód z silnikiem konstrukcji Porche . Trza zatem dążyć do "ideału" czego wszystkim życzę. Producentowi też.
po.miras - 01-05-2013, 22:59 Temat postu: wyciszenie Witam Wszystkich.
Chciałbym się dowiedzieć, jak wpływa samodzielne wyciszanie na gwarancję ?
Demontaż boczków i tp. sprawy ?
Trik - 01-05-2013, 23:03
Nie wpływa. Nawet jak upitolisz jakąś spinkę to kupujesz na swój koszt (tzw. uszkodzenie mechaniczne spowodowane przez użytkownika nie podlega gwarancji)
Ingerencja nieautoryzowana w układy elektryczne i mechaniczne ma/może mieć wpływ na gwarancje znaczy na jej uznawalność.
po.miras - 01-05-2013, 23:13
Moim zdaniem to wymiana oleju na 1 przeglądzie miała wpływ na głośniejszą pracę.
Wcześniej było OK.
Niemniej jednak jeszcze trochę poszukam / poczytam i będę coś kombinował
Lucas123w - 02-05-2013, 08:46
po.miras napisał/a: | Moim zdaniem to wymiana oleju na 1 przeglądzie miała wpływ na głośniejszą pracę.
Wcześniej było OK. |
Jak wlałeś Castrola to różnica odczuwalna jest dosyć mocno.
mjsystem - 02-05-2013, 09:09
po.miras napisał/a: | Niemniej jednak jeszcze trochę poszukam / poczytam i będę coś kombinował |
Spytaj użytkownika tyku o wygłuszenie. ma to zrobione profi a efekt znakomity. Jakbyś w ogóle nie jechał lancerem. Koszt z tego, co pamiętam nie był wygórowany.
April77 - 02-05-2013, 11:31
Tez wyciszyłem auto - bagażnik, tylna kanapa, pod siedzeniami, przednia dolna część grodzi przedniej - pianka GMS 02 a drzwi GMS 04 plus cienka pianka.
RÓŻNICA KOLOSALNA
|
|
|