To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89

Hubeeert - 24-02-2012, 15:30

rosomak1983 napisał/a:
sorki ze ciagne temat ale mnie to zaintrygowało, jak to mozliwe
Pytanie nie do mnie.
rosomak1983 napisał/a:
No i ten jeden zab to da sie zniwelowac ustawieniem napinacza...
Im więcej obrotów silnika tym różnica będzie się powiększać.
rosomak1983 napisał/a:
Zawsze w mitsu wszystko było zrobione logicznie szczególnie w silnikach 4g6x.
Jakby ci to powiedzieć? Wszystko ma swój powód.
rosomak1983 - 24-02-2012, 16:01

Hubeeert napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
No i ten jeden zab to da sie zniwelowac ustawieniem napinacza...
Im więcej obrotów silnika tym różnica będzie się powiększać.

jesli zeby sa takie same (tak zrozumiałem ze jest o jedne wiecej ale taki sam) to nic nie bedzie sie zmieniac. :wink:

swinks_UK - 24-02-2012, 16:02

Hubeeert napisał/a:
swinks_UK drobna uwaga - ten silnik konstruowano w czasach gdy nie było takich wynalazków...

Co nie znaczy że ma lać smołę by zniwelować luzy w silniku i turbinie. :P To nie oldskulowy V8 z jakiegoś USDM by go katować tak gęstą oliwą.

swinks_UK - 24-02-2012, 16:05

Bartek napisał/a:
Dokładnie, a oleje xW30 powstały po to, żeby zmniejszyć zużycie paliwa kosztem zwiększenia zużycia silnika, który ma przejechać okres gwarancji i najlepiej, żeby się rozpadł.....

Nie ma jak przesądy. Akurat Amsoil SSO ma gwarantowany "film olejowy" do 160°C... :wink:
Tu masz cytat od naszego mechaniora z CVR4 co serwisuje auta do Time Attack w dyskusji o używaniu oliw -50 i -60 w japończykach.:
Racing oils generally sacrifice survivability (of the oil ) and longevity for superior ultimate shear strength.
20w-50 is too thick, wont do the engine any harm besides taking longer to warm up and reducing economy, making the engine run hotter will also thin the thick oil somewhat. The turbo however is another matter. The thicker oil will flow more slowly and will therefore be less efficient at removing heat from the turbo. this may actually not only risk the turbo but will shorten the life of the oil which ironically will break down to become thinner putting you to perhaps where you should have been all along but without the 'normal' additives that make the oil last.
Just my 2 p's worth

Hubeeert - 24-02-2012, 16:14

rosomak1983 napisał/a:
jesli zeby sa takie same (tak zrozumiałem ze jest o jedne wiecej ale taki sam)
Gdzie ja to powiedziałem? Może jakiś cytat?

Strasznie dużo zakładasz.
Generalnie mam to w głębokim poważaniu.
Odpal CAPS, sprawdź numery i poszukaj sam zamiast wiercić dziurę.

swinks_UK napisał/a:
Co nie znaczy że ma lać smołę by zniwelować luzy w silniku i turbinie.
Ooooooo to castrol RS 10W 60 to smoła ? No popatrz nigdy bym nie powiedział....
rosomak1983 - 24-02-2012, 16:31

Hubeeert napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
jesli zeby sa takie same (tak zrozumiałem ze jest o jedne wiecej ale taki sam)
Gdzie ja to powiedziałem? Może jakiś cytat?

a czy ja mówie ze tak napisales ??? Mowie jak zrozumiałem, bo inaczej to wynikałoby ze pasek ma taka sama długosc ale zeby sa inne (drobniejsze) wiec i koła rozrzadu musiałby byc inne. Natomiast jesli zeby sa takie same tylko jest ich wiecej to pasek jest dłuzszytylko po co ???
I nie ma co sie bulwersowac bo własnie w takich rozkminkach mozna cos sie dowiedziec, Bo jesli pasek ma inne zeby to wogóle powinien nie pasowac z NA a jesli jest dłuzszy o jeden zab to powinien pasowac redukujac ta długosc napinaczem.
I tutaj pytanie czy silnik T jest wyzszy czy ma drobniejsze zeby... ???

Hubeeert - 24-02-2012, 17:53

blok jest praktycznie taki sam, mało tego - korby i wal są te same, ale już tłoki i zawory inne.
Kleju - 24-02-2012, 18:04

swinks_UK napisał/a:
Akurat Amsoil SSO ma gwarantowany "film olejowy" do 160°C


Gdzie taki parametr podają?

Ja widziałem tabele konkretnego oleju to jest:
Klasa lepkości
Gęstość w 15°C
Lepkość w 100°C
Lepkość w 40°C
Wskaźnik lepkości
Lepkość HTHS w 150°C
Temperatura płynięcia
Temperatura zapłonu
TBN ASTM

Ale nigdy nic o wartościach filmu olejowego :roll:

I jeszcze raz powtórzę (to co napisałem strone wcześniej :D ):
oleje stosowane do sportu, np 15W50, 20W60 to są oleje w 100% syntetyczne...
A te klasy można powiedzieć dobiera się do specyfiki pracy silnika (np: absorbowanie paliwa dostającego się do oleju itd)

rosomak1983 - 24-02-2012, 18:12

Hubeeert napisał/a:
blok jest praktycznie taki sam, mało tego - korby i wal są te same,

to akurat zadna nowosc tak samo jest w 6 bolcie 2.0, nawet SOHC 4g63 ma taki sam wał i korby. Natomiast zawory w 4g63 NA i T oba DOHC sa identyczne.
I dziwi mnie ta innosc zaworów w 4g61... Tym bardziej ze 4g61 NA ma taki same zawory jak 4g63T/NA... Wiec niby 4g61T ma wieksze niz 4g63T.... ciekawe. :P

swinks_UK - 24-02-2012, 20:19

Kleju napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Akurat Amsoil SSO ma gwarantowany "film olejowy" do 160°C


Gdzie taki parametr podają?

Swego czasu wypowiedź na CVR4 Dona z działu technicznego Performance Oils Ltd. (jedynego dilera Amsoila na EU):
The SSO (formally TSO) 0w-30 is to such a high spec that we have for many years been using it in race cars with great success. This is incredibly tough oil. The 125°C will be easily handled as will the 150°C but the 150°C is starting to get toooo hot. The problem will be inadequate cooling ie the rad will either be old and inefficient / too small for purpose or the engine is producing so much more power/ heat that an upgrade is called for. The SSO will survive until about 170°C. This oil has a film strength many times superior to so called racing oils and will therefore give excellent bearing protection but heat will reduce the film strength.
I know that many people would advocate a thicker oil (and over heat it thereby making it thin) but this reduces efficiency and is a fudge not a fix.


Dobra, dość OT.

Hubeeert - 27-02-2012, 08:13

rosomak1983 napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
blok jest praktycznie taki sam, mało tego - korby i wal są te same,

to akurat zadna nowosc tak samo jest w 6 bolcie 2.0, nawet SOHC 4g63 ma taki sam wał i korby. Natomiast zawory w 4g63 NA i T oba DOHC sa identyczne.
I dziwi mnie ta innosc zaworów w 4g61... Tym bardziej ze 4g61 NA ma taki same zawory jak 4g63T/NA... Wiec niby 4g61T ma wieksze niz 4g63T.... ciekawe. :P


Strasznie dużo spraw cię dziwi...
Zawory są inne. Wklęsłe tak samo zresztą jak i tłoki. Może ma to coś wspólnego z obniżonym do wartości 8:0 dla 4G61T sprężaniem ?
Męczy mnie ta rozmowa, ja widziałem ten silnik rozebrany na kawałki tak samo zresztą jak jego osprzęt, liczyłem zęby na pasku, studiowałem CAPS (dokładnie), czytałem 4G61t.org a Ty?

mystek - 27-02-2012, 10:49

Auto odwiezione do Pana Leszka (dzięki MKM za pomoc!). Dzisiaj wieczorem mam spodziewać się telefonu, będzie weryfikacja co jest do zrobienia przy nim i wycena.

Cóż. Auto odpaliliśmy dzisiaj ponownie u mechanika. Odpalił fajnie, wszedł od razu na obroty, bez falowania później. Na początku strasznie kopcił na niebiesko. Po chwili, kiedy się zagrzał już leciała sama para wodna. Ciężko ocenić przez co ten niebieski dym, ale auto trochę stało, więc coś tam się pewnie zlało oliwy, czy coś więc musiał to przepalić.

Auto przy okazji poczuło więcej buta na wolnych obrotach, przy którym również leciała już sama para wodna. Turbo działa, nie fuczy, czy coś, normalnie cichutko chodzi.

Płyn hamulcowy gdzieś wyciekł, najpewniej przegnity jakiś przewód hamulcowy, bo pedał hamulca nie wpada, a auto jako tako hamuje, także bez tragedii.

MKM pofocił go trochę, więc poprosiłem, żeby wrzucił później tutaj zdjęcia, jakieś filmiki też nakręcał, więc czekamy na materiały :) .

Dzisiaj wyrok. Ciężko mi coś oceniać, nie napalam się. Napiszę więcej po telefonie :)

Hubeeert - 27-02-2012, 10:57

mystek napisał/a:
Na początku strasznie kopcił na niebiesko. Po chwili, kiedy się zagrzał już leciała sama para wodna.
Zapewne uszczelniacze albo prowadnice i uszczelniacze.
U mnie po wymianie samych uszczelniaczy na tanie gówno samochód błyskawicznie znów zaczął kopcić.

mystek - 27-02-2012, 11:04

Panowie, jeszcze jedna gorąca prośba - czy ktoś nie ma lusterek do Colta C50 manualnych na zbyciu? Najchętniej z Krakowa, ale jakaś priorytetowa przesyłka z innego miasta też wchodzi w rachubę :) .

Najchętniej w kolorze czarnym, ale wszystkie inne mile widziane :) . No i oczywiście sprawne i tanie! ;) :mrgreen:

rosomak1983 - 27-02-2012, 11:09

Hubeeert napisał/a:
Męczy mnie ta rozmowa, ja widziałem ten silnik rozebrany na kawałki tak samo zresztą jak jego osprzęt, liczyłem zęby na pasku, studiowałem CAPS (dokładnie), czytałem 4G61t.org a Ty?

mnie ten silnik nie interesuje jakos w sensie praktycznym, a odnosze to jedynie do moich doswiadczen z 4g63 6 bolt, dosc podobej konstrukcji. Te zawory ok moze rzeczywiscie wklesłe skoro takie sprezanie myslałem ze bardziej Ci o rozmiar chodzi, ale ten pasek to chyba ma prawo dziwic. Czyz nie ? :wink:
Mystek sciagnij dolot sprawdz luzy przy okazji. a zakopcic po takim przestoju miał prawo.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group