To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mój miś - Galant EA2A

jAZZMAN - 29-08-2012, 21:24

Muszę więc odrobić pracę domową i poczytać o co chodzi w tych olejach z syntetykami czy półsyntetykami oraz mineralnymi.
A swoją drogą doszedłem już do 10 strony z postami o wymianie popychaczy :)

Hugo - 29-08-2012, 22:06

jAZZMAN napisał/a:
Olej mam "Castrat" 10w40.
We wrześniu/październiku będę robił popychacze
Nic dziwnego. Ten olej to szambo. Jak będziesz na nim jeździł to będziesz często wymieniał popychacze.
jAZZMAN - 30-08-2012, 14:49

A możecie mi chłopaki napisać jakim olejem zalać Mika??
Dodatkowo zapytuję czy sugerujecie:


1. Płukanka.
2. Czyszczenie kanałów olejowych
3. Wymiana popychaczy.
4. Wymiana uszczelek pokryw (teraz nie ciekną).
5. Wymiana "fajek" do świec.
6. Wymiana oleju.

Ja myślę o zestawieniu 2+3+6

m6riano - 30-08-2012, 14:50

jAZZMAN, zostaw popychacze w spokoju...zrób płukanke..zalej 5w40 Millersa lub innego Motula...i polataj...jak nie pomoże dopiero wtedy zrób taki zabieg..
jAZZMAN - 01-10-2012, 21:13

Co nowego u mojego Miśka...


Koniec września 2012










Tydzień temu w sobotę odebrałem Miśka....
Nowe 4 amortyzatory, nadkola, zakonserwowane podwozie i Miś oczywiście polakierowany.

Amortyzatory KYB - Sposób w jaki Miś reaguje na ruchy kierownicą diametralnie się zmienił. Galant wydaje się "utwardzony", nie buja się jak ".......... rezus" i zdecydowanie lepiej się prowadzi. Przy większych prędkościach jest zdecydowanie bardziej „przyziemiony”. Test mocnego hamowania (z prędkości 100km/h) wykazał również dużo większą stabilność i mniejszy udział ABSu niż przed wymianą amorków. Zakręty pokonuje się zdecydowanie pewniej.

Konserwacja podwozia - według tego, co mówi mechanik: oczyszczono spód mechanicznie (nie tylko dmuchnięto sprężarką), natryśnięto podkład i potem jakąś warstwę ochronną.

Nadkola - Wspawano nowe nadkola (reperaturki).

Lakierowanie.... Ech tu się działo, powyższe fotki ukazują część z etapów pracy. Lewe tylne drzwi były w takim stanie (powgniatane) że zostały wymienione. Stan karoserii nie pozwolił niestety oszczędzać szpachli, zderzaki poobijane... itp.
Nie jestem specem ale efekt końcowy bardzo mnie zadowala :)
Jaki kolor? Śliczny Xeralic, ciemnozielony a w promieniach słońca robi się jasnozielony i widać coś jak by brokat... - piękny :) - Fotki zrobię gdy będę miał wolny weekend.



Po odbiorze odwiedziłem Peja, który to podłączył (wlutował się w kostkę pod radiem) mi włączniki od grzania foteli - w pupę już będzie ciepło. Same włączniki muszę rozebrać i wyczyścić bo mam wrażenie, że nie do końca dobrze sykają i brak im podświetlenia.


W tak zwanym międzyczasie (po oddaniu Miśka a przed odbiorem go z warsztatu) zrodził się pomysł - Kierownica Torino. A skoro ma ci już ona tą nieszczęsną wajchę od tempomatu to będę drążył temat związany z zamontowaniem tego cudu techniki :)

Od wymiany oleju zrobiłem mniej niż 6 tysięcy km, jednak klekocące popychacze na tyle mnie irytują, że jestem gotów zrobić płukankę i zejść z 10w40 na Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40.

Zirytowany akumulatorem (prawie nie odpaliłem) zmotywowałem się do zakupu nowego. Poza tym odbiorników w Miśku przybywa a akumulator już nawet po naładowaniu ma problem z porządnym kręceniem rozrusznika.
Padło na YAUSA z pojemnością 60 Ah i prądem rozruchowym 540 Amper.
Sklep: http://www.markowe-akumulatory.pl. Najpierw konsultacje mejlowe z Panem Jackiem, a następnie telefoniczne potwierdzenie i zgodnie z obietnicą po 2 dniach akumulator był u mnie.


DO ZROBIENIA
- zegary HC – decyzja już zapadła i zakup w trakcie realizacji,
- kierownica Nadi Torino – szukam ale bez pośpiechu.

Tomii - 02-10-2012, 08:29

kawał dobrej roboty, a gdzie zdjęcia efektu końcowego prac ? :)

i akumulatorek podobny jak u mnie :)
co do popychaczy to płukanka i lepszy olej tu nie pomoże, będzie jeszcze gorzej, ściągaj pokrywę, odkręcaj dzwigienki i sprawdź ich stan

Owczar - 02-10-2012, 08:43

Tylne lewe drzwi nie były malowane?
jAZZMAN - 02-10-2012, 11:05

Tomii, zacznę od płukanki - zaszkodzić nie powinna :) A jak nie pomoże to wymiana popychaczy.

Owczar, były malowane, ale zdecydowałem się na zakup "nowych" ponieważ szpachlowanie nie wchodziło w rolę.

Owczar - 02-10-2012, 11:09

Pytam, bo widzę, że są zaklejone :) No i nie są zmatowione.

No i foto efektu końcowego mile widziane :)

Sunderland86 - 02-10-2012, 12:28

Kawał dobrej roboty :) chciałbym zobaczyć efekt końcowy prac ;)
jAZZMAN - 02-10-2012, 17:19

Owczar, Jak pojechałem obejrzeć Miśka to chłopaki przyłożyli mi prostą listwę to drzwi. Niestety były niekształtne. Nie dość, ze poobijane to jeszcze wklęsłe :( .

Tak więc "nowe" drzwi zostały polakierowane, ale kopiłem je po tym jak poszpachlowali i zmatowili wszystko.


Oczywiście pochwalę się Wam całokształtem. Może już w tą sobotę.... :)

Mam mieszane uczucia co do tej nieszczęsnej płukanki....

m6riano - 03-10-2012, 00:50

jAZZMAN napisał/a:
Mam mieszane uczucia co do tej nieszczęsnej płukanki....

ale że co..robić czy nie?
Ja bym sie nie wahał...zrobił,nawet przejechał na niej pare km..zlał i zalał coś porządnego....i na pewno 5w40
ps. u mnie na millersie przy odpalaniu z gazu nawet nic nie cyknie(przyp.400tkm;-)

jAZZMAN - 03-10-2012, 10:19

m6riano, Pawlos polecił mi olej Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 i płyn do płukania tej samej firmy. W piątek płuczę :)
Owczar - 03-10-2012, 10:21

jAZZMAN napisał/a:
Tak więc "nowe" drzwi zostały polakierowane, ale kopiłem je po tym jak poszpachlowali i zmatowili wszystko.


No to teraz rozumiem dlaczego nie były malowane. Myślałem, że podczas malowania były założone już nowe :)

jAZZMAN - 03-10-2012, 10:28

Nie udało się ich uratować :( ...

A co ciekawe, zauważyłem, że przestały mi się kleić uszczelki do tylnych prawych drzwi i tras "Maleństwo" nie ma problemów z wsiadaniem :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group