To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Czujnik ABS - komunikat ASC OFF SERVICE REQUIRED

Spadi - 21-12-2013, 20:17

Witam.

3 dni po wymianie klocków i (odpukać) wszystko w porządku.

Jeszcze raz dzięki za uwagi oraz pomoc.

Pozdrawiam

Sławekbe5 - 17-02-2014, 11:36

Witam wszystkich jako, że to mój pierwszy post na tym forum.

Nie zakładam nowego tematu a te które są na forum nie pomogły mi w rozwiązaniu problemu. Wyświetla mi się taki sam komunikat jak autorowi tego tematu. NIe ma ABS i ASC.
Na komputerze wyskakuje błąd C100A i opis Czujnik obrotu koła przedniego lewego - zakłócenie funkcji obwodu prądowego. Błędu nie da się skasować.

Do tej pory zrobiłem: czyszczenie czujników, każdy wyjąłem wyczyściłem i zamontowałem ponownie. Sprawdziłem multimetrem i przednie w tym ten lewy pokazują 803 omy tylne 124 i 62. Odłączałem akumulator na kilka godzin i ponownie podłączałem i nic błąd nadal jest. Klocki hamulcowe w stanie dobrym zużyte dopiero około 50%. Tarcze też w dobrym stanie. Żadnych innych problemów nie ma z samochodem.
Dodam, że mój samochód to Mitsubishi Lancer Sportback 1,8 benzyna z 2009 roku, przebieg 64 tyś km. Błąd wyskoczył w momencie jak jechałem dość dziurawą i z kałużami drogą żwirową.

Proszę o pomoc w identyfikacji problemu. W firmie w której sprawdzali mi na kompie nie bardzo wiedzą co to a nie chciałem zostawiać im auta bo najchętniej by wszystko po kolei wymieniali aż by trafili co powoduje problem a to może być dość kosztowny zabieg.

Dodam, że płyn hamulcowy wymieniony w dniu dzisiejszym i pojemność w zbiorniczku odpowiednia. Niestety nic nie pomogło.

Na tej stronie opisane są różne rodzaje czujników http://motofocus.pl/techn...e-czujnikow-abs
które czujniki są w moim aucie i jak sprawdzić czy są sprawne.

michalcjo - 18-02-2014, 19:02

U autora postu Spadi wyświetla błąd za niskiego napięcia na silniku pompy ABS. Jestesmy w trakcie rozwiązywania problemu. Stan klocków czy poziom płynu zupelnie nie ma wpływu na wyswietlany komunikat. Jesli chodzi o Twój błąd to tester podał podpowiedź ze problem dotyczy lewego przedniego koła, i na tym się skup. Pomiar multimetrem nie wiele pomoże te czujniki różnią sie od czujników starego typu i badanie go na tzw przejscie nie da prawidłowego odczytu, ew oscyloskop.
Podłącz tester i oprócz zwykłego odczytu błędu wejdz w bloki pom i sprawdź jaką prędkość podają czujniki, jezeli odczyt z PL koła będzie > 0 km/h to czujnik sprawny, sprawdź przegób czy koronka ma tą samą ilość nacięć co ta w drugim kole. jezeli = 0 km/h to na 99 czujnik.
myśle ze moje wypociny sa czytelne w razie co daj znak na prv to pomoge [edit]
Powodzenia

Edit: Nie ten dział.

mkm - 18-02-2014, 19:22

Przecież spadi, pisał, że już nie ma problemu.
michalcjo napisał/a:
U autora postu Spadi wyświetla błąd za niskiego napięcia na silniku pompy ABS. Jestesmy w trakcie rozwiązywania problemu.

To jak już rozwiążecie to napisz. Z drugiej strony 3miesiące nie móc sobie poradzić z błędem... :roll:

michalcjo - 18-02-2014, 20:14

U Spadi'ego problem jest nadal. uaktywnia się on tylko w momencie zadziałania ABS wywala błąd napiecie silnika pompy abs ponizej 12v. Czujki i inne duperele posprawdzane bateria ok ładowanie ok wychodzi na to że pompa coś fisiuje , bo do pompy dochodzi napiecie o wartości równej jak w instalacji el. bedziemy działąć jeszcze w tej kwesti tylko splot dziwnych zyciowych wydzarzen narazie nie pozwala

p.s.
no przecież ze 3 miechy nie stoje nad pompą

Sławekbe5 - 19-02-2014, 21:54

Czujnik wymieniony na nowy, akumulator odłączony na jakiś czas i po ponownym uruchomieniu dalej jest ten sam błąd. Więc zmarnowany czas i pieniądze. Wieczorem nie mam gdzie sprawdzić błędu na kompie ale w dzień jak zdążę to podjadę ale nie wiem czy jest sens wydawać następne kilkadziesiąt złotych.
Mam pytanie czy błąd można tylko i wyłącznie skasować na kompie czy odłączenie akumulatora pomoże. W moim poprzednim samochodzie Jeep Grand Cherokee urwałem kiedyś kabelek od abs i jak to naprawiłem, przejechałem kilkanaście kilometrów i błąd sam się kasował. W Miśku odłączałem akumulator i również przejechałem trochę tak około 5 km i błąd nadal jest. Nie wiem czy trzeba błąd na kompie kasować czy nadal jest nieusunięta usterka.
Chyba zostało mi wymienić łożysko z magnetycznym paskiem jak to nie pomoże to już nie wiem. Dobrze, że wszystko robię sam bo inaczej kasy by poszło. Niestety nie mam kompa do ABS więc muszę korzystać z płatnej usługi. Mam tylko wrażenie, że obsługujący go nie wykorzystuje jego możliwości a jedynie odczytuje błąd i tyle.

Janek_W - 19-02-2014, 22:01

Sławekbe5 napisał/a:
przejechałem kilkanaście kilometrów i błąd sam się kasował

W Lancerze też powinien sam zniknąć, nie trzeba nawet odłączać akumulatora (sprawdzone przy błędzie odpiętego czujnika ABSu i padniętym sensorze uderzeniowym).

Sławekbe5 - 19-02-2014, 22:11

Czyli tak jak myślałem błąd nadal jest. Skoro czujnik nowy to problem może stanowić ten magnetyczny pierścień na łożysku. Być może jest uszkodzony. Nie wiem czy tak jest tylko się domyślam. Czy ktoś z Was wie czy taki błąd może powodować uszkodzenia tego pierścienia. Jak sprawdzić czy faktycznie jest on uszkodzony?
owp - 20-02-2014, 06:20

Hej, a tempomat działa?
Mi się wyłączał ASR i tempomat po problemach z żarówkami w tylnych światłach. To znaczy - chyba, bo po wymianie (wyleciała drobinka szkła z kostki) działa dobrze. No chyba że to było od zabrudzenia czujnika i po dokładnym umyciu się naprawiło...

Sławekbe5 - 21-02-2014, 21:05

Tempomat działa. Błąd cały czas ten sam i nie mozna go skasować.

[ Dodano: 22-02-2014, 13:59 ]
Łożysko też nie jest powodem błędu.

[ Dodano: 22-02-2014, 19:14 ]
Polecacie warsztat od tego typu usterek na terenie Olsztyna lub okolic.

[ Dodano: 24-02-2014, 17:09 ]
Przed chwilą byłem na kompie i błąd nadal ten sam. Diagnosta zrobił szczegółowe testy i wychodzi, że na wszystkich kołach z wyjątkiem przedniego lewego wszystko jest ok. Nie ma połączenia tylko z tym jednym tak jakby gdzieś przewód był przerwany. Dodam, że to nie wina czujnika bo jest nowy. Sprawdzę jeszcze instalacje od czujnika do sterownika abs. Błędu nie da się też z tego powodu skasować. Jeżeli to nie będzie przewód to już nie wiem co. W piątek będzie to sprawdzał serwisant.

[ Dodano: 24-02-2014, 22:23 ]
Problem rozwiązany. Błąd C100A to brak fizycznego połączenia czujnika ze sterownikiem ABS/ASC. Nie czekałem do piątku i postanowiłem sprawdzić jeszcze raz wszystko sam. Zajęło mi to 2 godziny ale sprawdziłem instalacje od czujnika do sterownika. Sprawdzałem miernikiem elektronicznym i wszystkie przewody miały ciągłość. Jak się okazało miały jak sprawdzałem miernikiem gdyż on ma dosyć grube końcówki sąd. To mi pomogło znaleźć problem. Piny od czujnika które wchodziły we wtyczkę nie miały styku z gniazdami. W gniazdach ścisnąłem trochę blaszkę i wszystko wróciło do normy. Błąd zniknął, mam ABS/ASC i wszystko gra. Niepotrzebnie kupiłem czujnik ale dałem za niego 75 zł więc będzie na zapas. Podsumowując wydałem 75 zł na czujnik i 30 zł na diagnostykę komputerową ABS no i poświęciłem kilka godzin na pracę własną. Bogatszy jestem o nowe doświadczenia. Przy okazji tego problemu mam wyczyszczone pozostałe czujniki, oczyszczone tarcze i klocki hamulcowe, wymieniony płyn hamulcowy, który od nowości nie był wymieniany, sprawdzoną instalację elektryczną - łączenia, wtyczki potraktowane sprayem contakt do czyszczenia elektroniki. Wszystko robiłem sam z wyjątkiem diagnozy komputerem.

michaello - 18-08-2014, 12:22

Po kilku kalibracjach wymienilem wreszcie padniety czujnik kata skretu kierownicy na nowy (zamiennik) i ASC znowu dziala.
Robert_N - 16-09-2014, 10:48

Witam

właściwie to mój pierwszy problem z lancerkiem. Podczas jazdy pojawił się komunikat ABS Service Required, ASC OFF. Podjechałem na komputer do Feu Vert i diagnoza czujnik abs-u koło lewe tył. Stwierdziłem, że zapytam w serwisie AutoKrak ile to będzie kosztować i odpowiedź zwaliła mnie z nóg, sam czujnik 2000 pln, wymiana 180 pln. O ile koszt wymiany rozumie to koszt czujnika jest miażdżący. I pytanie: czy możecie polecić inne źródło do zakupu czujnika?

Pozdrawiam

sla - 16-09-2014, 12:17

Edit
Arczi89 - 16-09-2014, 12:26

W intercars bez zniżek widziałem za 600zł czujnik piasty.
Sądzę, że jak poszukasz w Krakowie na pewno znajdziesz sklep z częściami do Japończyków ;)

sla - 16-09-2014, 12:46

solidparts , też można sprawdzić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group