Inne modele Mitsubishi - Kilka pytań o FTO
Świstak FTO - 08-05-2015, 16:42
Witajcie.
Mam duży problem i potrzebuje pomocy tzn. wał do 6a12 lub cały blok.
Pozdrawiam i czekam na odp.
gibon34 - 30-05-2015, 12:10
Witam
potrzebuje pomocy przy fto
mianowicie potrzebuje to autko podniesc o kilka centymetrow moze ktos wie jakich amortyzatorow i sprerzyn uzyc do tego celu(od jakiego innego autka podejda) i jak sprawdzic ile koni ma moj motor ?
mystek - 28-09-2015, 06:56
Panowie, przymierzam się do zakupu FTO w Anglii i przytargania go do Polski oraz rejestracji na polskie blachy (RHD). Może mi ktoś wytłumaczyć punkt po punkcie jak to wygląda? Czy to jest tak:
1. Kupuję auto w UK, ubezpieczam je np miesiąc i jadę nim do Polski.
2. W Polsce jak wygląda sprawa rejestracji? Trzeba przekładać lampy i zegary? Wychodziło to w ogóle w LHD?
mkm - 29-09-2015, 19:13
mystek, co do rejestracji pozwolę sobie zacytować:
Seiji napisał/a: | Hugo napisał/a: | Nareszcie. Tego szampana trzeba było na auto wylać. Teraz pytanie za 100 pkt: jaki masz VIN w tym Lancerze, japoński, czyli 8 cyfrowy czy normalny 17 cyfrowy? I jaki koszt rejestracji, taki jak auta z kierownicą po lewej stronie? |
VIN japoński, 11 znakowy
generalnie to samo zarejestrowanie jak przy każdym aucie sprowadzonym, tutaj akurat doszło jeszcze odstępstwo od warunków technicznych i dwa przeglądy zamiast jednego
oczywiście + lampy EU i przeciwmgielne EU
napiszę jak u mnie to wyglądało może,
- opłata akcyzy
- tłumaczenie dowodu
- przystosowanie auta do poruszania się po drogach (światła)
<tutaj przez długo nie dało się zarejestrować>
- pierwszy niezdany przegląd - krótki vin
- pismo do ministerstwa w sprawie odstępstwa
- opłacenie złomowania
- drugi przegląd z odstępstwem od warunków technicznych
- opłaty rejestracyjne i rejestracja
brzmi prosto w miarę, ale na SKP byłem 7 razy, w urzędzie ds rejestracji pojazdów 5 razy (zawsze widzieli jakiś problem z czymś) i po przeszło 2 tygodniach od pierwszego przeglądu (i przeszło 3 latach od kupienia i opłacenia akcyzy) auto było już zarejestrowane
dla SKP do tego musiałem skołować odpis od świadectwa homologacji pojazdu bo na tabliczce pod maską nie ma żadnych danych |
Rejestrowane było Evo.
Seichan - 29-09-2015, 20:14
Co do rejestracji FTO z 11-cyfrowym ID, pisałam o tym w temacie ftulca
http://forum.mitsumaniaki...d0f71aa92732d0e
skater202 - 06-06-2016, 02:42
witam Panowie:) stalem sie od niedawna szczesliwym posiadaczem FTO 2.0 mivec:P tylko mam z nim maly problem... Mianowicie ma uszczelke pod glowicamdo wymiany, ale pytanie bardziej do obrotow kierowane. Autko po rozgrzaniu do 8,5 tys po odpaleniu auta idzie tylko raz a pozniej tylko 6 tys obrotow, a kiedy odpale go na nowo jest to samo pierwsze do 8,5tys kolejne tylko do 6tyss..,. czy spotkal sie ktos juz z czyms takim albo zna przyczyne??? pomooooocy
areksz121 - 07-06-2016, 20:50
Tego wynalazku się nie pałuje na zimnym! Dopóki nie zagrzejesz dobrze motoru to jest ograniczenie do około 6500rpm i nawet MIVEC się nie załącza. Jak już zagrzejesz to wtedy wszystko wraca do normy i możesz kręcić i korzystać z całego zakresu obrotów. Ot taki szczegół i wszystko normalnie działa.
BTW co z uszczelką nie tak? Jak już uszczelka jest padnięta to i pewnie oleju sobie nieźle wciąga.
skater202 - 07-06-2016, 22:54
Hehe nie no Tyle to wiem że na zimnym się nie pałuje chodzi o to że jak jest temperatura ok wtedy próbuje i nie za bardzo To idzie, co do uszczelki jak pytasz strasznie temperatura rośnie na zegarze wymieniłem czujnik temperatury zegara i termostat, zostało bez zmian. P.s poprzednik mający te autko zlikwidowali przepływke.. Ma to coś.do tego?
areksz121 - 08-06-2016, 00:58
W Mivec-u nigdy przepływki nie było...masz zamiast tego czujnik temp w dolocie i MAP sensor przy grodzi. A może pompa wody straciła wirnik...Nie wiem czy wszystkie, ale Mivec miał metalowe uszczelki więc nieco trudniej je zniszczyć, no chyba że dobrze dostał bez wody po zaworach to i uszczelka poszła...
skater202 - 08-06-2016, 05:05
No powiem Ci kolego że z tą pompą wody rzeczywiście coś może być na rzeczy zauważyłem że czasami przy wyższych obrotach wskaźnik temperatury nagle spada w ogóle dziwnie się zachowuje co do uszczelki pod głowicę jeszcze nie miałem jej w ręce ale zamówiłem zamówiłem i bynajmniej patrząc na nią na internecie i nie wyglądała żeby była cała metalowa Zobaczymy jak ją odbiorę
[ Dodano: 08-06-2016, 05:22 ]
Ogolnie to woda potrafi isc na czerwone pole az, no i przy jakis tam obrotach jakby wskazowka spadala troszke w dol czasami, stad wlasnie to dziwne zachowanie jego..
[ Dodano: 08-06-2016, 12:29 ]
Byłem u specjalisty no i zdiagnozowano uszczelke pod głowica wydmuchana, no ale pozostaje pytanie co jest odpowiedzialne za to że mivec nie chodzi jakie czujniki za co odpowiadają co trzeba sprawdzić
areksz121 - 09-06-2016, 01:26
Z Mivec może też być opcja że jak za gorący to też się nie załączy. Osobiście nigdy nie miałem problemu z temperaturą w tym bloku. Jeżeli ma Tcl to też może być problem z zaworami podciśnienia przy grodzi. Druga sprawa to terminal FR z alternatora który jest podłączony do ECU - bez tego też MIVEC nie pójdzie. Ewentualnie jeszcze zasyfiony silnik i elektrozawory w głowicach do czyszczenia. Najszybciej to wymrugac błędy i sprawdzić czy błędów nie ma. Jeżeli nie ma nic to tylko zabezpieczenie termiczne kontrolowane przez ECU. Uszczelka jedna czy obie wymieniasz?
skater202 - 09-06-2016, 02:38
Nie no uszczelki będę zmieniał obie bo nie mam pojęcia która może być trafiona pompę wody też zdejmę żeby mniej więcej wiedzieć w jakim jest stanie ta która jest obecnie kwestia grzania się silnika jeden znajomy powiedział że może być to właśnie przez uszczelkę pod głowicą jak również i Ty powiedziałeś o pompie wody że w sumie też to może być przyczyna Co do miveca to on się załancza ale tylko do pierwszego odcięcia po uruchomieniu jak jest zagrzany drugie dodanie gazu i każde kolejne idzie tylko do około sześciu tysięcy obrotów Po ponownym uruchomieniu auta i mogę to powtórzyć 5 razy z rzędu sytuacja jest taka sama pierwsze dodanie gazu osiem i pół każde kolejne do 6
[ Dodano: 09-06-2016, 02:40 ]
No a powiedz mi proszę jeszcze Jak się odczytuje te mrugania bo nigdy się nie zagłębiałem w to, tak samo jak nie wiem o co chodzi z zasyfiony silnikiem i czyszczenie elektrozaworów
areksz121 - 09-06-2016, 20:12
Błędy odczytujesz za pomocą spinacza biurowego, czy czegoś podobnego, zwierasz pin 1 i 4 w złączu diagnostycznym (jest takiego samego kształtu jak OBD II) Typowe w większości Miśków z tych roczników. Kontrolka CE wyświetla mrugnięciami dwucyfrowy kod błędu, przy dziesiątkach świeci około 1-1,5s a jednostki około 0,5s. Łatwo odróżnić. I tak np jak masz jedno długie, jedno krótkie mrugnięcie, to jest 11- typowo sonda lambda.
Kody do MIVECA:
11 Oxygen Sensor
12 Air Flow Sensor
13 Intake air temperature sensor
14 Throttle position sensor
15 ISC Motor Position Sensor
21 Engine coolant temperature sensor
22 Crank angle sensor
23 Camshaft position sensor
24 Vehicle speed sensor
25 BARO Sensor (listed as 26 in one info source)
31 Detonation sensor
32 Vacuum sensor
36 Ignition Timing Adjustment Signal
39 Oxygen Sensor
41 Injector system
42 Fuel Pump
43 EGR
44 Ignition coil and power transistor unit (Cylinder 1 & 4)
52 Ignition coil and power transistor unit (Cylinder 2 & 5)
53 Ignition coil and power transistor unit (Cylinder 3 & 6)
55 Idle Air Control Valve/Servo Valve Position Sensor
61 Communications wire with A/T-ECU
62 Intake air control valve position sensor
64 Alternator FR terminal
71 Vacuum control solenoid valve (TCL)
72 Ventilation control solenoid valve (TCL)
Tu część w moim temacie (wszystko czyszczone od A do Z) Elektrozawory trzeba delikatnie obudowy cewek rozgiąć i wyciągnąć tłoczek i sprężynkę. Ogólnie ma płynnie wracać do góry po wcześniejszym wciśnięciu.
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=585
Zapewne koszyczki utrzymujące przekładki między zaworami a dźwigienkami będą nieobecne, lub popękane, to trzeba uważać przy demontażu górnych części głowicy z wałkami i mechanizmami. 24 pastylki, które zawsze mogą wpaść w kanały olejowe i do miski. Jeżeli ktoś to robi pierwszy raz, radzę dobrze się przyglądnąć co i jak. Mechanizmy odkręcasz od głowic luzując tylko śruby na klucz 12 po obwodzie, nie trzeba wyjmować wałków osobno. Nie zamieniać śrub miejscami, bo wiele jest różnych długości. Przy składaniu dokładnie zobaczyć gdzie trzeba położyć nową masę uszczelniającą itd. Po złożeniu głowic i rozrządu regulacja zaworów OBOWIĄZKOWA. Osobiście wielokrotnie składałem ten silnik i przekładki(pastylki) zaworów najlepiej delikatnie przykleić na smarze, i potem ostrożnie zakładać na głowicę.
Polecam zapoznanie się z instrukcją, bardzo łatwo znaleźć w sieci, a do zrywania obu głowic, dużo lepiej cały silnik wyciągnąć i robić to na stole. Precyzja powinna być priorytetem, bo od tego zależy jak kulturalnie będzie silnik pracować i jak długo bezproblemowo....
To chyba tyle w wielkim skrócie
EDIT:
Kilka fotek, które jeszcze udało mi się odszukać...
skater202 - 16-06-2016, 05:34
Hey, więc w końcu czasu chwilę było na odczytanie kodów błędów, no i wyszło ich 5... T.j: 13, 14, 21, 31, 52..... Możesz mi dokładnie powiedzieć o co chodzi? Bo dziwne to trochę... 52 niby coś z iskra czy coś ale Chodzi równo i wgl, termostat wymieniony i czujnik jeden temp też na bloku na jeden pin, kier sportowa jest więc SRS się pali na desce a na reszcie nie wiem,
areksz121 - 16-06-2016, 11:15
Wiązka nie jest gdzieś strzelona? Dziwne to. Odlacz aku na kilka minut i potem sprawdź jeszcze raz czy błędy wrócą. Uszczelki zrobione? Kompresja mierzona?
|
|
|