To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Pierwsze wrażenia

Mac_Man1 - 30-04-2013, 09:17

zzip11 napisał/a:
Krzychu - wyłączam go "A" po to bo"
1. stojąc w kilometrowym korku i podjeżdżając po 50 metrów wyłączy mi i włączy silnik 20 razy ( zużycie rozrusznika i paliwa na rozruch jest raczej większe)
2. w czasie startu silnika na ułamek sekundy odłączane jest zasilanie w gnieździe zapalniczki i dvd, które umila podróż moim dzieciom puszcza płytę od nowa.
Generalnie chodzi mi o to, że gdy "A" jest w trybie off ( z powyższych powodów ) kontrolka pali się cały czas - nie gaśnie a wolałbym by się nie paliła.
Jeśli chodzi o komfort w porównaniu do SB jest bez porównania większy. Dynamika - już sprawdziłem troszkę mniejsza jednakże przy wyprzedzaniu zbiera się nadspodziewanie dobrze ( CVT zostaje daleko w tyle ). Na starcie założyłem 18 z oponami 225 i prowadzi się pewnie, żadnego "myszkowania", taki pewny solidny kawał auta. Jadąc na trasie zgodnie z przepisami ( 5 osób i pełen bagażnik ) można spalić 8.Jadąc "zdroworozsądkowo" 9l/100km.
Reasumując - jestem bardzo zadowolony - rodzina jeszcze bardziej.


Też mam podobne odczucia co do systemu "Stop&Go". Tyle, że u mnie trzeba pamiętać, żeby go za każdym razem wyłączać (i wtedy pali mi się kontrolka A Off) bo po rozruchu włącza się automatycznie. U Ciebie można to wyłączyć na stałe?

Natomiast mogę się domyślić, że w Twoim Outku dynamika podobna do SB. W końcu to taki sam silnik (trochę większy :) ) i skrzynia manualna. Ja w celach poznawczych przesiadłem się na automat - nowe doświadczenie - i trudno mi na razie powiedzieć czy jestem jej zwolennikiem ... przez jakiś czas będę "skazany" na ten komfort :wink:

zzip11 - 30-04-2013, 18:15

Niestety u mnie podobnie jak u Ciebie po każdym rozruchu włącza się automatycznie i muszę go wyłączać, możliwości wyłączenia na stałe nie ma.
Komandor - 02-05-2013, 10:50

Jeździłem testowym O3 i niestety dynamika O3 z CVT w porównaniu do mojego O2 CVT 170 KM nieco rozczarowuje, spalanie u mnie w trasie ok. 9 ltr jadąc "zgodnie z przepisami" i 12-13 w mieście. Skrzynia CVT wymaga oczywiście przyzwyczajenia ale wiem że nigdy więcej "manuala".
Mac_Man1 - 06-05-2013, 13:09

Nowe dane na temat spalania OIII z napędem 2.0 CVT. Zrobiłem wczoraj trasę ok. 220 km w terenie górzystym (droga z Tatr przez Nowy Sącz, Gorlice itd.) i wyszło mi 7,1. Jazda bardzo spokojna (sznur aut wracających z "majówki" :roll: ) i co ciekawe napęd 4WD miałem ustawiony w pozycji AUTO a nie jak dotychczas ECO. Cały czas przekonuję się do skrzyni CVT... czasami się jeszcze zapominam i zabieram się za wyprzedzanie jak "starym" dobrym Lancerem ... a tu trzeba większą "poprawkę" brać :shock:
Nie zmienia to jednak faktu, że jak dla mnie to jazda tym autem jest przyjemna 8)

zzip11 - 06-05-2013, 21:23

Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie roleta bagażnika. W O3 2.0 2WD Invite Plus nie mam rolety bagażnika ( wg. sprzedawcy w tej wersji nie ma - choć to bardzo dziwne ). Ale skoro jest wyposażeniem dodatkowym (???) to czemu jej nie ma w katalogu "AKCESORIA" ? Co Wy na to?
marrok - 07-05-2013, 09:38

Standard, jak byś spytał w serwisie, to powiedzieli by że można domówić. Jeżeli w specyfikacji modelu podstawowego nie ma rolety, znaczy że producent oszczędza na niej...
musi najprostsza wersja różnić się od bogatszej... :finga: a w katalogu akcesoriów nie ma wielu rzeczy...lancer 2008-2010 miał na przykład rozpórkę kielichów przednich w standardzie od wersji Intense, kolega chciał domówić do siebie i też w katalogu takiej nie było, ale w serwisie mieli nr takiej części i można było u nich ją domówić

zzip11 - 27-06-2013, 16:07

8.000 km przebiegu i parę wniosków. Może się czepiam, ale informacje przekazywane kierowcy za pośrednictwem wyświetlacza są trochę niepełne. Temperatura silnika - albo zimny albo przegrzany, czemu nie ma tu ( chociażby jak w lancerze ) wskaźnika temperatury aktualnej ( moim zdaniem rzecz to bardzo istotna )? Jak mi się zapali czerwona lampka przegrzania to i tak za późno, wiedząc wcześniej, że silnik bliski jest przegrzania ( np. na alpejskich podjazdach ) mam szansę zatrzymać auto. Tryb Eco - cztery lampki świadczące o ekologiczności jazdy ( moim zdaniem totalna bzdura ). Palą się trzy lampki gdy jadę 60 km/h na trzecim biegu i gdy jadę 150 km/h na piątym ( gdzie emisja spalin jest dużo większa niż przy 60 km/h ). Czemu nie ma ( znów lancer ) wskaźnika chwilowego spalania, nie trzeba być mistrzem intelektu by wiedzieć, że im więcej pali tym jest mniej "Eco" a mając dokładne dane nt. spalania można poznać silnik i naprawdę zacząć jeździć ekologicznie i palić jak najmniej.
Nie zmienia to mojej ogólnej oceny auta - jestem bardzo zadowolony.

jurekschroda - 27-06-2013, 17:09

Cytat:
Temperatura silnika - albo zimny albo przegrzany, czemu nie ma tu ( chociażby jak w lancerze ) wskaźnika temperatury aktualnej

??? A co masz po prawej stronie ekranu komputera jak nie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej ? Taki niebieski słupek. Na dodatek jest to lepiej zrobione niż w Lancerze, ponieważ jest widoczne stale, a w Lancerniku jak chcesz widzieć wskaźnik temperatury to musisz zrezygnować z podgląd np. na spalanie.

Cytat:
Tryb Eco - cztery lampki świadczące o ekologiczności jazdy ( moim zdaniem totalna bzdura ). Palą się trzy lampki gdy jadę 60 km/h na trzecim biegu i gdy jadę 150 km/h na piątym ( gdzie emisja spalin jest dużo większa niż przy 60 km/h )

Jakie lampki ???
Wskaźnik eco to listki - może ich być w sumie 5. Aktualizują się co jakiś czas, więc chwilowe przyspieszania nic nie zmieniają. Wskaźnik chwilowy eco masz jako jedną z opcji wyświetlanych na ekranie kompa.

Cytat:
Czemu nie ma ( znów lancer ) wskaźnika chwilowego spalania(...)

??? A co wskazuje ci taki zielony pasek przesuwający się w czasie jazdy na osi 0-10-20 jak nie właśnie chwilowe spalanie ? Do tego od razu masz informację, czy aktualne spalanie chwilowe będzie podwyższało wartość średnią, czy też ją będzie obniżać - poprzez zmianę koloru paska z ciemnozielonego na jasnozielony w momencie przekraczania wartości średniej.

Cytat:
Nie zmienia to mojej ogólnej oceny auta - jestem bardzo zadowolony.

No to super. Dziwi mnie tylko bardzo to co piszesz. Czyżby w najtańszych wersjach był okrojony komputer ? Jakoś nie wierzę.
Przycisk do obsługi komputera po lewej stronie deski rozdzielczej znalazłeś ?

zzip11 - 27-06-2013, 18:00

Niestety mam zwykły wyświetlacz lcd, nie mówiąc już o kolorach ( niebieski słupek????).... :cry:
Lucas123w - 27-06-2013, 18:40

jurekschroda pisze własnie o takim zwykłym wyświetlaczu LCD.

zzip11 nie masz kolorowego wyświetlacza komputera pomiędzy zegarami ?

zzip11 - 27-06-2013, 23:02

Nie, to zwykły monochromatyczny LCD ( nawet w instrukcji do auta są dwa typy wyswietlacza, mój i kolorowy w wersji CVT i diesel )
jurekschroda - 28-06-2013, 09:09

Aaaa, to takie buty.... :roll:
Hmm, no to faktycznie kicha, że komputer jest bardziej okrojony niż w Lancerze... nawet bym się nie spodziewał. Teraz cię rozumiem.

Lucas123w - 28-06-2013, 10:40

To się nie popisali krawaciarze od cięć kosztów.
Trochę dramat.

Karolewskiej - 07-07-2013, 07:56

Czy wedlug was, w serwisie po podpieciu komputera, moga wylaczyc ta funkcja wylaczania silnika na postojach?

Zaliczka wplacona i teraz oczekuje na odbior swojego benzyniaka z CVT, wersja intense. Troche mnie martwia te doniesienia o kiepskiej dynamice. Na jezdzie testowej zupelnie tego nie wylapalem, bo jezdzilem w duzym natezeniu ruchu. Poza tym jezdze teraz starym lancerem kombi 1,6l benzyna i dla mnie jazda outlanderem to skok na zupelnie inny poziom. Moze bylem zbyt podekscytowany :) Generalnie jestem raczej osoba ze srednio lekka noga.

Mam nadzieje, ze za jakis niedlugi czas napisze wam relacje, ktora moze bedzie tym bardziej cenna, ze widziana oczami laika samochodowego :D

Na chwile obecna nie moge sie doczekac odbioru :evil:

PS: czy warto dokupic jakies konkretne akcesoria?

regon - 07-07-2013, 08:05

Karolewskiej napisał/a:
PS: czy warto dokupic jakies konkretne akcesoria?

tak, samochód :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group