To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Skrzynia biegów - pytania, problemy techniczne.

Golotheman - 11-02-2016, 12:39

Robiony był przegląd dwukrotnie, sam jeszcze nie wziąłem go pod swoje ręce, bo nie mam dostępu do kanału poza tym syf ma polu. Ale w obydwu przypadkach mechanicy mówili, że wszystko gra... a drugiemu nawet zwróciłem uwagę na to, że coś z tą parą jedynka dwójka jest nie tak... to on na to, że owszem lekki opór tam jest, ale biegi wchodzą więc tak będzie.. eh. Po rozgrzaniu (powyżej 20km trasy) to jest może trochę lepiej, ale dalej nie jest to masełko tak jak powiedziałeś... ;(
brylekVFR - 11-02-2016, 12:52

U mnie biegi chodzą super. edit, ;-) w górę i w dół, bez względu na obroty, z 1 na 2 mogę już przy 1tys obr przeskoczyć, silnik dostaje szarpaczki, ale biegi zapnie bez oporów. A sprzęgło Ci nie ciągnie? Może nie wystrzegać do końca i sprzęgło ciągnie.
tyku - 11-02-2016, 13:16

Tak jak pisze brylekVFR, sprawdź dobrze sprzęgło.
Cytat:
Aby sprawdzić, czy sprzęgło ślizga się, powinniśmy ustawić samochód na prostej, równej drodze, zaciągnąć hamulec ręczny i włączyć trzeci bieg. Następnie należy zwalniać stopniowo pedał sprzęgła i obserwować, co się dzieje. Jeśli silnik zgaśnie prawie natychmiast, nasze sprzęgło jest sprawne. Jeśli zaś usłyszymy nieregularne stukanie pochodzące z okolic motoru, sprzęgło ślizga się.

:wink:

Golotheman - 11-02-2016, 14:02

Sprzęgło zawsze do podłogi... może jest zapowietrzone... ale był olej wymieniany, aj nie wiem... możliwe, że moja matka załatwiła skrzynię kiedy jeździła nim 3 lata od nowości... nie wybaczę jej tego ;pp
Taipan - 11-02-2016, 19:17

Golotheman napisał/a:
Sprzęgło zawsze do podłogi... może jest zapowietrzone... ale był olej wymieniany, aj nie wiem... możliwe, że moja matka załatwiła skrzynię kiedy jeździła nim 3 lata od nowości... nie wybaczę jej tego ;pp


A może to problemy z synchronizatorem... Ja mam podobne objawy. Byłem w ASO, a także u niezależnego mechanika. Ogólnie stwierdzili, że bez rozebrania skrzyni ciężko coś wyrokować, a jak wiemy rozebranie skrzyni to są już spore koszty.
No, ale "na oko" i z własnego doświadczenia stwierdzili, że to mogą być problemy z synchronizatorem.
A tak na marginesie... sprawdź takie coś...
Ustaw dźwignie zmiany biegów w pozycji "na luzie" i puść sprzęgło. Następnie wciśnij sprzęgło i spróbuj wrzucić trzeci bieg. Da się wrzucić czy się nie da?
Oczywiście powyższe zrób gdy samochód stoi, a także w czasie jazdy. Możesz spróbować zrobić to przy włączonym silniku jak i przy wyłączonym.
Napiszi tutaj jaki będzie efekt.

Golotheman - 12-02-2016, 07:02

Taipan, Oczywiście, oni by nic tylko rozbierali i kasowali za to grubą kasę. A prawda jest taka, nie opłaca się grzebać... jak już całkiem siądą synchronizatory to skrzynke po regeneracji ma się za około 1300-1600 zł. A samo zabranie się za skrzynię u małopolskich macherów zaczyna się od 800 zł. Bo to tego dochodzą uszczelniacze, pierścienie osadcze itp.. Padaka. A może się okazać, że doszło do wytłuczenia któregoś z łożysk i wałki nie mają zachowanej tolerancji jeśli chodzi o równoległość i nawet delikatne odchyłki powodują problemy na synchronizacji. Ale to już jest problem innej natury-wad fabrycznych. Bo u mnie łożysk nie słychać więc to nie powinno być to. Najbardziej zastanawia mnie ta jedynka. Przetestowałem następujące rzeczy:
-Jak gazuję na jedynce, i chcę sprawnie wrzucić dwójkę, to są problemy z wyciągnięciem jedynki i z synchronizacją.
-Jak przyspieszam na jedynce, ale wcześniej odpuszczę gaz - jest trochę lepiej.
-Najlepiej jest jak delikatnie ruszam, mniej dynamicznie na jedynce i powyżej 2tys odpuszczam gaz, spokojnie wrzucam dwójkę i jazda.

Jest to bardzo dziwna sytuacja, bo prędkości wałka wyjściowego są zbliżone (podobna prędkość) zatem nie wiem, czy przy dynamicznym ruszeniu po prostu dwumasa się jeszcze kręci uniemożliwiając sprawne wyciągnięcie biegu?

Co do Twojego testu Taipan, wrzucenie trójki jest takie, że raz wchodzi a raz nie. Ale jest to uzależnione od tego, że jak stoisz to synchronizator też się nie obróci. Także może się zdarzyć, że przepychasz synchronizator gdzie ząbki synchronizatora i koła są naprzeciwko siebie i nie wrzucisz biegu, trzeba wrzucić inny bieg żeby wałek delikatnie się obrócił i wejdzie. Oczywiście mowa o wyłączonym silniku. Bo przy włączonym wchodzi bieg bez problemu - koła zębate chodzą w stałym zazębieniu i ciągle się obracają.

Co do ASO - byłem w jednym, powiedzieli że biegi chodzą normalnie... wybieram się jeszcze do autokraka ale może jak będzie jeszcze coś więcej do zrobienia. Bo jak się silnik rozgrzeje, jest odrobinę lepiej. Muszę unikać miasta i tyle. I dopiero jak nasmaruje wybierak i sprawdzę olej to można się martwić. Bo tyle mogę zrobić sam. Nie wiem jeszcze jak tam tuleje wodzików.. Auto było serwisowane w aso, także na bank nikt tam od 8 lat nie zaglądał...

marcink - 12-02-2016, 11:16

Czasami czuję opór przy przerzucaniu 3 na 4 w średnim zakresie obrotów oraz przy redukcji z 4 na 3.
Przebieg mam ok 7 700km. Nie wiem czy mamy te same skrzynie w 4a92 i 4b10, ale można przy okazji jakiegoś spotu porównać.

tyku - 12-02-2016, 13:01

Skrzynia - (Model)
F5MGA-1-AAY (4A91)
F5MGA-1-DAY (4A91)

F5M43-1-RZQ (4A92)
F5M43-1-RZQ1(4A92)
F5M43-1-RYQ (4A92)

F5MBB-1-BBY (4B10)
F5MBB-1-DBY (4J10,4B10 with AS&G)

F5MBB-1-CBY (4B11)
W5MBB (4B11)

F6MBA-1-TSZ (4N13)
F6MBA-1-QSZ (4N13 with AS&G; Clear Tec AS&G)

F6MBA-1-BBZ (2.0 DI-D Diesel Engine - MN980310)

Golotheman - 13-02-2016, 22:59

marcink, moze byc ciezko bo skrzynia w tym modelu jest gleboko schowana :p ale dzieki tyku wiadomo ze sa rozne modele. Ale to bylo do przewidzenia. Masz model po lifcie i slabszy silnik wiec musiala byc inna skrzynka.
marcink - 14-02-2016, 11:57

Golotheman, chodziło mi o porównanie pracy wybieraka i tego oporu przy wrzucaniu biegu, niefortunny skrót myślowy ;)
marusza - 26-02-2016, 22:00
Temat postu: biegi
Posiadam LANCERA od przeszło dwóch lat i mam taki oto problem podczas postoju i przy wyłączonym silniku biegi wskakują super podczas włączonego silnika gdy podjadę do świateł i ruszam mam problem z wrzucaniem biegu ale podczas jazdy wszystko jest ok zaznaczam że auto ma dopiero 30 tys czy to może być sprzęgło
milo - 26-02-2016, 22:06

Kiedy był zmieniany plyn w układzie sprzęgła ? od tego zacznij i dobrze odpowietrz
marusza - 26-02-2016, 22:41

auto jest nowe i nie mam pojęcia kiedy był zmieniany płyn w serwisie uważają że jest ok ale ja wiem swoje myślę że chcą mnie zbyć
Lucas123w - 27-02-2016, 12:17

Po dwóch latach na przeglądzie powinni zmienić płyn hamulcowy.
Golotheman - 29-02-2016, 12:35

Szanowni koledzy, nie róbmy wody z mózgu koledze. Jeśli przy wciśnięciu sprzęgła silnik się rozsprzęgla (a to czuć przecież kiedy sprzęgło "bierze") to nie jest wina płynu hamulcowego.

marusza, mam taki sam problem jak Ty, moje auto ma niecałe 50tys przebiegu i skrzynia chodzi kiepsko... próbuj kręcić do około 3tys i i wtedy zmieniaj biegi. Powiedz czy jest lepiej. Jedynka będzie Ci wchodzić praktycznie przy zatrzymaniu, albo naprawdę wolnym toczeniu. Do momentu wymiany oleju w skrzyni nie szukam dalej problemu w skrzynce. Ale może się okazać, że mam jakąś wadę synchronizatorów. A mechanicy określają takie problemy mianem "ten typ tak ma" :/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group