To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD

W@sio - 04-11-2019, 09:04

pavulon666 napisał/a:

Podczas zakupu palił się check engine, auto w początkowej fazie po uruchomieniu auto lekko nierówno chodziło. Błąd został odczytany ( wypadnie zapłonu na pierwszym cylindrze) skasowany i nie wrócił. Bo nie wraca na rozgrzanym silniku - o czym właściciel na pewno wiedział. Padły zapewnienia że to świece przewody. Właściciel stwierdził że ten check to jakiś przypadek etc .... auto ostatni tydzień stało , coś z zapłonem bzdurka, przewody ... obecność tego błędu nie jest normą ... Tymczasem po zakupie już na drugi dzień okazało się że check to stały bywalec w tym aucie, i zawsze startuje z nierówną pracą silnika. Zwyczajnie poprzedni właściciel chciał się pozbyć problemu.
Co prawda trochę mi zajęło potwierdzenie że to głowica,
Auto było u 2 elektryków , początkowo szukałem przyczyny w elementach związanych z zapłonem.


Nie chciał bym Cię straszyć, ale z podobnym objawami kupiłem CZT... podczas oględzin nie chciało mi się mierzyć kompresji, mimo, że miałem wszystkie narzędzia. Byłem przekonany, że to świeca/cewka - 4G15T raczej odporne są na wypalanie gniazd itp. Prawda okazała się nieco inna - po wymianie świec, podmianie cewek miejscami itp sprawdziłem kompresję zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Następnym krokiem było zdjęcie głowicy i oddanie jej do speców od głowic - bardzo szybko okazało sie, że nie dość, że na każdym garze gniazda i zawory są już mocno zużyte, to na pierwszym garze pod gniazdem wydechowym głowica była pęknięta. To było przyczyną braku kompresji.
Niestety, dostanie używanej głowicy do 4G15T graniczy z cudem - toteż zdecydowałem się na zakup całego słupka. Regeneracji mojej głowicy była możliwa, ale ekonomicznie nie uzasadniona, poza tym spawana głowica - no sam widzisz jak to brzmi.

Bzyk_R1 - 04-11-2019, 09:37

MitsuGo napisał/a:
Pewnie nie każdy :oops: . Czy próba na zimno i kompresja obniżona o 5 może być mało wiarygodna ?


Są katalogi warsztatowe gdzie są podane tolerancje przy próbach ciśnienia. Nie wiem jak to wygląda w 4g63

MitsuGo - 04-11-2019, 10:03

Hmm... Z drugiej strony jeśli na pozostałych cylindrach kompresja wychodzi poprawnie na zimno (uwzględniając tolerancję od temperatury z katalogów)
to niby dlaczego tylko na jednym cylindrze miałoby być inaczej gdy silnik jest sprawny.
Nie ma tu raczej znaczenia czy to będzie 4G63, 4G92, 4G15T lub inny.

Bzyk_R1 - 04-11-2019, 11:33

Być może przyczyna jest w tym co pisał W@sio, i po rozgrzaniu silnika uszczelnia się na tyle że ciśnienie wraca.
luk2501 - 04-11-2019, 16:30

Spróbuj zalać ten cylinder naftą i pozostaw na noc. Robiłem kiedyś Astrę która miała podobnie plus branie oleju na jednym cylindrze. Zrobiłem głowicę a cylindry zalałem naftą. Na cylindrze który brał olej i maił niskie ciśnienie nafta zleciała w oczach. Dolałem pewnie z 5 razy i po każdym dolaniu coraz dłużej się utrzymywała w tym cylindrze aż pozostała już przez całą noc. Po tym zabiegu próba jak jest dobrze to olej do zlania i wymiana.
pavulon666 - 09-12-2019, 11:10

Dzięki wszystkim za rady.
Chciałem z tego miejsca podziękować szczególnie koledze LukasiusPomorze za poświęcenie czasu, podjechanie do mnie. Razem wspólnie pomierzyliśmy raz jeszcze ciśnienie na cylindrach, na zimnym i ciepłym silniku zrobiliśmy próbę olejową - po której ciśnienie nie wzrosło , ogólne oględziny ...
Niestety, nie jest to błahy temat i auto z końcem roku trafi na kompletną rozbiórkę do mechanika :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group