To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Hamulce O1 T UPGRADE

Fragu - 17-12-2016, 23:19

Dzisiaj rozbieralem zacisk i ciężko jednoznacznie stwierdzic czy się zmieści, być może będzie trzeba przeszlifowac jarzmo.
macia - 17-12-2016, 23:26

Jako były użytkownik O1T podzielę się opinią następującą. Nawiercane, nacinane, wycinane, malowane, hartowane itp. itd. - to nie ma znaczenia. I tak nie dadzą rady, bo mają za małą powierzchnię hamującą... Spójrzcie na byle jaki model volvo, audi, bmw o nawet mniejszych mocach - każda z tarcz tych aut jest znacznie większa, niż w waszych outlanderach... Niestety chłopaki oszczędzili na hamulcach i jedynym rozwiązaniem jest przeszczep hamulców z evo. Da się, ale to kosztuje. Nie łudźcie się, że problem prawdziwego hamowania (nie mówię o emeryckiej jeździe, bo tam byle co wystarczy) załatwią tarcze tej czy innej firmy, w tym czy innym kolorze. Chcesz hamować i za miesiąc nie płakać, że znowu się nie udało - kup kit do evo i wsadź do swojego auta. Amen.
Hugo - 18-12-2016, 11:52

Fragu napisał/a:
Dzisiaj rozbieralem zacisk i ciężko jednoznacznie stwierdzic czy się zmieści, być może będzie trzeba przeszlifowac jarzmo.
0,3 mm od zewnętrznej strony jarzma nie wejdzie? Aż mi się wierzyć nie chce :D Może być ta sama sytuacja co w Galach EA, chcąc założyć tarcze 276/26 mm od auta po II lifcie do dwutłoczkowych zacisków po I lifcie trzeba było gdzieś tam "szlifnąć" jarzmo.
A ja nawet chciałem coś takiego spróbować wsadzić w jarzma i zaciski z Outlandera: http://allegro.pl/tarcza-...6161387182.html

Fragu - 18-12-2016, 12:23

Przy 300mm na pewno trzeba będzie przeszlifowac jarzmo.
Mnie cały czas korci żeby pokombinować z hamulcami z Dodga Calibra srt...

Hugo - 18-12-2016, 13:41

A jakie on tam ma hamulce? Widzę, że nie Brembo, ale duże i felga 19 cali wchodzi na styk.
Fragu - 18-12-2016, 13:44

340x28mm...a zaciski są "zwykłe" dwutłoczkowe. Problem w tym, że nie mogę nigdzie znaleźć tarcz do kupienia - chciałem sprawdzić wszystkie ich wymiary.

Cała płyta podłogowa jest wspólna z Lancerem więc jest szansa, że wszystko podpasuje.

EDIT: znalazłem info w katalogu Brembo, że jest to układ Akebono.

Hugo - 18-12-2016, 18:07

O kurde, aż za duże :D Jak system Akebono to są identycznej budowy jak dwutłoczkowe zaciski z Gala czy Outlandera.
Zwierzu - 27-12-2016, 21:12

Jako ze przerobiłem wiele zestawów i opcji hamowania w O1T. To tak jak pisze Pan z czarnego evolandera :) polecam textary. Mam na zaciskach evo 9 i nie oszczędzam ostrego hamowania i od 4,5 tys km nic sie nie dzieje. Zapomnijcie w wersjach turbo o jakichś ATE narazicie sie na koszty i nic to nie zmieni.
Ojciec jeździł powiedzmy 60km/h i słowo daje przy takiej jeździe nie wyobrażam sobie żeby tarcze się gięły a wymieniał przez chyba 8 lat 4 razy a i tak jak jechałem biły. Wada fabryczna okropna i półśrodki w postaci dobrych tarcz i hamulców tutaj nie wystarczą. Przy jeździe mocno pasywnej może to zda egzamin ale nie dla mnie nie po to mam O1T:)

Hugo - 28-12-2016, 15:00

Zwierzu, czyli polecasz tarcze 294/24 mm firmy Textar? Ja kupiłem na próbę oryginalne tarcze 294/26 mm od ASX, zobaczymy jak sobie poradzą w Galancie :wink: Galant jest ok. 200 kg lżejszy od O1T, więc może przejadę parę km więcej :mrgreen:

P.S. Na pierwszy montaż w Mitsubishi szły tarcze i klocki Textar.

Bzyk_R1 - 28-12-2016, 15:17

Ja póki co mam założony przód textar pro 294/24 ale zrobiłem malo km zeby wystawic obiektywną ocenę. Najważniejsze że przestało bić przy wyższej prędkości i zrobiłem ze 3 dohamowania 150-60 i git póki co.
Zwierzu - 28-12-2016, 19:59

Hugo napisał/a:
Zwierzu, czyli polecasz tarcze 294/24 mm firmy Textar? Ja kupiłem na próbę oryginalne tarcze 294/26 mm od ASX, zobaczymy jak sobie poradzą w Galancie :wink: Galant jest ok. 200 kg lżejszy od O1T, więc może przejadę parę km więcej :mrgreen:

P.S. Na pierwszy montaż w Mitsubishi szły tarcze i klocki Textar.


Nie wiem jak zachowają się textary w tym rozmiarze ja mam na zaciskach evo 9 troszkę wieksze. Dodatkowo mogę podpowiedzieć ,że nie zalecam nawiercanych tarcz, tylko szybciej się pogną.

Hugo - 28-12-2016, 20:44

Nie chcę już widzieć żadnych nawiercanych czy nacinanych tarcz. Obecnie mam nacinane, wyglądają super, ale przy hamowaniu jest tragedia. Wycie jakby skład towarowy hamował. Aż wstyd jak z kimś jedziesz, bo hamując z dużej prędkości zawsze pada pytanie "co to jest"?
qba1983 - 17-01-2017, 13:07

no i jak sprawa z tymi tarczami z outlandera III, da rade to zamontować?
Hugo - 17-01-2017, 16:26

Przygotowane do montażu i czekam na lepszą pogodę. Jak nie zapomnę to tutaj napiszę czy podeszły. Planuję również robić fotki i inne pomiary, bo zastanawiam się czy nie wejdą w te jarzma tarcze 300/28 mm od Hyundai'a i40 :mrgreen:
Bzyk_R1 - 17-01-2017, 18:14

No to ładnie lecisz już 4mm więcej :shock: Obserwuję temat, chociaż póki co org textary 294/24 dają radę i nie mam z nimi problemu. Nie jeżdżę sportowo ale do normalnego poruszania wystarczają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group