To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

tojaro - 01-06-2009, 20:24

Nie w tym rzecz.
Nie chodzi o zwykłą LPG IV generacji ale o V generacji - LPI. Jeśli w Holandii i Niemczech montują fabrycznie - to ja się pytam co za silnik mam ja? W arcy gazowym kraju nie można a u "przyjaciół" zza Odry już można. Jeśli oni mają rzeczywiście inne silniki to już by był prawie skandal. Ja rozumiem, że u nas serwis leje do silników Castrola SLX z dopiskiem Volvo lub VW a na głównej stronie MM w Niemczech proponują oleje firmowe od Mitsubishi - ale żeby inne silniki?

tomekrvf - 01-06-2009, 21:44

tojaro, za jakis czas, cos mi się obiło o uszy że od wrzesnia, będzie można zamówić Lancera z silnikiem dostosowanym do zasilania gazem. Niemcy nie są w niczym lepsi od Polski.
Trik - 01-06-2009, 22:14

tomekrvf napisał/a:
Niemcy nie są w niczym lepsi od Polski.

Po prostu szybciej myślą :P i na tym myśleniu robia kase.

SHARKI - 07-06-2009, 23:40

jak kupowaliśmy swoje to dealer napomniał ze te "nowe" silniki od miska nie będą jeżdzić na gazie, wiec jeśli chcesz to za kładaj, mówią ze dla Polaka niema rzeczy niemożliwej
tojaro - 08-06-2009, 14:08

Ja nie o tym co bym chciał - tylko o tym, że w Niemczech i Holandii zakładają na nowych fabryczną instalację w ASO a w Polsce mówią, że tam mają inne silniki. Po zakładałem wątek - aby się dowiedzieć czy to prawda - a nie czy mi się uda założyć, czy nie.
tomekrvf - 08-06-2009, 18:09

tojaro napisał/a:
że w Niemczech i Holandii zakładają na nowych fabryczną instalację w ASO

To nie jest fabryczna instalacja tylko LPI Vialle. W Polsce także możesz zamówić Lancera dostosowanego do zamontowania instalacji gazowej

spowiednik - 08-06-2009, 20:12

Wszystko fajnie, ale w Holandii bez problemu będziesz serwisował instalacje Vialle, a u nas masz z reguły włoskie instalacje. Nie wiem ile się zmieniło w tym temacie, ale lepiej sprawdzić dostępność serwisów, które posiadają komputer diagnostyczny Vialle. Sam kiedyś miałem w Saabie instalację (tradycyjną, mieszanie gazu z powietrzem w kolektorze dolotowym) i niezłe jazdy bo tylko jedna firma w Wawie miała do tego sprzęt, przy czym miała niekompetentnych pracowników (na ulicy Laurowej - nie polecam). Gdybyś jednak uparł się na instalację gazową to zakładaj wtrysk ciekłego gazu :-)
krzychu - 08-06-2009, 20:14

Zgadza się dlatego nie oferują jej fabrycznie w Polsce ponieważ nie są na to gotowe ASO.
Jackie - 08-06-2009, 20:26

krzychu napisał/a:
Zgadza się dlatego nie oferują jej fabrycznie w Polsce ponieważ nie są na to gotowe ASO.

To też ;) Choć nie jest problemem skorzystanie z usług warsztatu zewnętrznego ;)
Pies pogrzebany jest jednak jeszcze gdzieś - otóż, nie wiem czy zwróciliście uwagę, że w Polsce popularny jest "AUTO GAZ" a nie LPG. O co chodzi? Ano o to, że LPG ma ustalone proporcje propanu do butanu a Auto Gaz - nie. O ile LPG nie powinno zaszkodzić (tak było w Subaru) seryjnemu silnikowi o tyle źle dobrana mieszanka (nie pamiętam co tańsze czy propan czy butan ale tańszy składnik wpływa negatywnie na kaloryczność paliwa jednocześnie znacząco podnosi temperaturę spalin) już tak. W Niemczech, Holandii, Francji i kilku jeszcze innych krajach są niezwykle restrykcyjne przepisy i tam macie rasowe LPG, raczej nieszkodliwe lub nie bardzo szkodliwe dla silnika, u nas i na wschód od nas już tak fajnie nie jest. Stąd MMC wpadło na pomysł zastosowania innych głowic (twardszych) w autach na rynki wschodnie (sorry ale samej Polski by nie wystarczyło do zmiany technologii produkcji ;) ) ot i cała tajemnica :D
Pozdrawiam

krzychu - 08-06-2009, 20:31

E tam porządna instalaka korzysta z lambdy więc szybko się dostosuje to mniej kalorycznego paliwa. Ale ja się nie znam. W każdym razie wynika z tego że w polsce są te słabsze głowicę (bo MMC nie zaleca gazu) a bardziej na wschód wzmocnione?
Jackie - 08-06-2009, 20:39

krzychu napisał/a:
W każdym razie wynika z tego że w polsce są te słabsze głowicę (bo MMC nie zaleca gazu) a bardziej na wschód wzmocnione?

W dużym uproszczeniu ;) Nie słabsze a inne, wzmocnione są odpowiedzią Miśków na gorsze warunki w krajach wschodnich ;)
krzychu napisał/a:
E tam porządna instalaka korzysta z lambdy więc szybko się dostosuje to mniej kalorycznego paliwa

Teoretycznie tak ale pozostaje jeszcze temperatura spalin ;)
Pozdrawiam

jaca71 - 08-06-2009, 21:04

Jackie napisał/a:
Teoretycznie tak ale pozostaje jeszcze temperatura spalin ;)

A na temperaturę spalania nie wymyślono czasem EGRów? Chyba że japońska myśl techniczna o nich nie słyszała... ;)

[ Dodano: 08-06-2009, 21:09 ]
krzychu napisał/a:
E tam porządna instalaka korzysta z lambdy więc szybko się dostosuje to mniej kalorycznego paliwa.

Czy sonda lambda rozpoznaje w ogóle kaloryczność? Lambda moim zdaniem koryguje sprzężeniem zwrotnym skład mieszanki. Dodatkowo gaz ma wyższa liczbę oktanową więc żadne czujniki spalania detonacyjnego nawet nie zadziałają.

spowiednik - 08-06-2009, 21:10

Butan nie tworzy fazy lotnej w niskich temperaturach i to jest główny problem na wschodnich rynkach, gdy mieszanka jest zbyt uboga w propan. Po prostu w zbyt niskiej temperaturze przy dużej zawartości butanu nie pojedziesz.
Jackie, różnice ciepła spalania i wartości opałowej dla skrajnych mieszanek czyli 100% propan lub 100% butan wychodzą mniej więcej 0,5% wartości, więc chyba lekko przesadzasz z bardzo negatywnym wpływem różnego rodzaju mieszanek.

krzychu - 08-06-2009, 21:12

jaca71 napisał/a:
EGR


O ile mi wiadomo chodzi o ekologię a nie o temperaturę która się zwiększa (w niektórych silnikach spaliny które wracają do silnika są chłodzone przez specjalnie zaprojektowany powrót np. przez głowicę tak jest chyba w 1,3 MultiJecie).

Jackie - 08-06-2009, 21:14

spowiednik napisał/a:
Jackie, różnice ciepła spalania i wartości opałowej dla skrajnych mieszanek czyli 100% propan lub 100% butan wychodzą mniej więcej 0,5% wartości, więc chyba lekko przesadzasz z bardzo negatywnym wpływem różnego rodzaju mieszanek.

Pojęcia nie mam czy masz czy nie masz racji ;) Opieram się na argumentacji technicznej Subaru (zaznaczyłem ;) ) ale mnie wydawała się logiczna więc ją przytoczyłem ;) Efekt jest jednak ten sam - producent nie zdecydował się na zastosowanie oryginalnych głowic dla rynku wschodniego dając możliwość LPG (jestem pewny, natomiast, że argumentowali to właśnie różnicą pomiędzy LPG a AutoGazem) ;)
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group