To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

robertdg - 14-05-2016, 07:09

Zgrzew możesz rozwiercić
pappagiorgio - 16-05-2016, 23:06

Rozwierciłem zgrzewy i pozbyłem się zgnilizny, zastanawia mnie tylko jedna kwestia, raczej z jednego kawałka blachy wygiętej w U wstawki nie zrobię. Oryginalna podłużnica ma "garba" i nie jest prosta, mam plan podzielić wstawkę na dwie części tak jak na rysunku, zastanawiam się czy są jakieś przeciwwskazania?



jak widać na poglądowym rysunku, w zrobieniu wstawki z jednego kawałka blaszki przeszkadza mi profil, w który wkręca się wahacz wleczony.

Z innej beczki, w środku podłużnicy mam rdzę, mam teraz okazję ją usunąć przez wyciętą podłużnicę, dodatkowo na końcu owej podłużnicy (tam gdzie przykręcony jest filtr paliwa) też mam dziurę (była zgnita blacha) więc sytuacja jest o tyle komfortowa, że mogę przepuścić coś przez podłużnicę, tylko co? Myślałem o zamontowaniu szczotki drucianej na przedłużce i spróbować to oczyścić, mam też kompresor i pistolet do piaskowania, ale tam chyba dokładnie nie podejdę :/ ma ktoś może jakiś pomysł?

Marcino - 17-05-2016, 09:55

Ja bym zalał jakimś środkiem na rdze - a pożniej na to wstrzyknał środek do koserwacji profili
pappagiorgio - 17-05-2016, 13:02

Tak właśnie zrobię ale mając dostęp jako taki mogę to mechanicznie oczyścić, mniej lub bardziej :) Myślę, żeby poszukać pręta i przymocować do niego szczotkę drucianą i na wiertarkę albo ręcznie.
robertdg - 17-05-2016, 18:40

pappagiorgio napisał/a:
Tak właśnie zrobię ale mając dostęp jako taki mogę to mechanicznie oczyścić, mniej lub bardziej :) Myślę, żeby poszukać pręta i przymocować do niego szczotkę drucianą i na wiertarkę albo ręcznie.
Powodzenia :toothy10:

Tak na poważnie daj sobie spokój, albo rozbijasz rdze albo wymieniasz blache, podłużnica jest z dwóch warstw blachy i zapewniam Cię że powstałego kamienia ze rdzy nie oczysciasz szczotką drucianą, tymbardziej na tendencyjnym przedłużeniu, bo po pierwsze połamie Ci ręce aż do samych łokci od wibracji, po drugie powstały kamień ze rdzy cięzko odbić młotkiem, ba nawet bardzo twarda szczotka użyta bezpośrednio na szlifierce kątowej ma z tym problem.
A jak chcesz sie przekonać to polecam doświadczyć sie w lekturze własciwości tlenków oraz przekonać sie na wlasnej skórze.

Do odbijania rdzy polecam młotek udarowy



Z tą uwagą, że użycie tego młotka przy Galancie może wiązać sie z głebszymi ingerencjami w karoserie :badgrin:

mkm - 18-05-2016, 07:25

sampler, mam prośbę do testu - natnij powłoki (po jednej średniogłębokiej rysie) zobaczymy co się dzieje jak zostanie kawałek odsłonięty czy pójdzie rudzielec pod warstwą czy nie :wink:
sampler - 18-05-2016, 10:33

Ok postaram się zrobić. Natomiast ostatnio zaglądałem na tylne sanki i jednak lepiej zachowuje się Dinitrol. Ale nie jest on perfekcyjny w dwóch miejscach na łączeniu blach wyszła korozja mimo zastosowania. Na Cortaninie wiecej takich miejsc się pojawiło
pappagiorgio - 18-05-2016, 20:09

robertdg niestety ale takim młotkiem nie podejdę, rdza jest w miejscu gdzie kończy się właśnie ta podwójna blacha, z zewnątrz jest mocowanie wahacza (spora blacha zgrzana do podłużnicy) wleczonego więc od zewnątrz też nie odbiję rdzy. Chcę oczyścić z luźnej rdzy i zastosować dinitrol rc800 i środek do profili zamkniętych, tyle na razie mogę zrobić żeby opóźnić korozję. Oczywiście mam na myśli rdzawy nalot w środku podłużnicy a nie "kamień" jak na zdjęciach wcześniej (między blachami) to już jest wycięte do blachy bez śladów rdzy.

A co do robienia rys to nie jest tak, że rdza na pewno wylezie? w końcu naruszy się warstwę która ma izolować rdzę.

mkm - 19-05-2016, 18:22

Rdza na "rysie" pojawi się natychmiast - pytanie co stanie się "obok" rysy czy rudzielec wpełźnie pod zabezpieczoną powłokę czy nie :wink:
sampler - 19-05-2016, 20:34

Rysy zrobione i są już pewne niespodzianki :) Zarówno w Brunoxie 1 i 2 warstwie jak i Cortaninie pod spodem siedziała rdza (po zdartą warstwą). W Dinitrolu rdzy nie widać. Sprawdziły się moje przypuszczenia że te chropowatości to może być korozja. Także na razie wniosek taki że Dinitrol najlepiej z nich wytrawił rdzę. Teraz zobaczymy co się będzie działo dalej. Fotki zrobię po weekendzie
pappagiorgio - 19-05-2016, 21:46

Cieszą mnie takie wnioski. Na półce czeka dinitrol a w samochodzie rdza :D
Marcino - 20-05-2016, 08:22

sampler napisał/a:
Rysy zrobione i są już pewne niespodzianki :) Zarówno w Brunoxie 1 i 2 warstwie jak i Cortaninie pod spodem siedziała rdza (po zdartą warstwą). W Dinitrolu rdzy nie widać. Sprawdziły się moje przypuszczenia że te chropowatości to może być korozja. Także na razie wniosek taki że Dinitrol najlepiej z nich wytrawił rdzę. Teraz zobaczymy co się będzie działo dalej. Fotki zrobię po weekendzie

Podobne wnioski już czytałem,
http://jaktozrobilemwgara...t-skutecznosci/


czyli experyment się udał, ciekawe jak APP-r stop by w tym teście wypadło.
http://jaktozrobilemwgara...t-skutecznosci/

sampler - 20-05-2016, 08:29

Raczej podobnie jak Brunox. Używałem tego i to żadna rewelacja. Jedyny plus że szybko schnie
Marcino - 20-05-2016, 10:36

Oki, dobrze wiedzieć.
Dzięki za info.

mar111cin - 23-05-2016, 19:46

Ostatnio mechanicy w firmie co pracuję polecali mi to :


buteleczka 100ml podobno około 30zł w sklepie, po otwarciu jest niebieskie i z pędzelkiem. Po nałożeniu odczekać 2-3h i podobno super sobie radzi z rdzą.
Pokazałem wujkowi lakiernikowi, a ten do mnie, że też używa i że jest bardzo dobre.



a i tutaj mój sposób na walkę z rdzą ;) Marcino, może Cię to zainteresuje:



a tutaj w pozycji pracy:




Nie zwracać uwagi na wąż, to było tylko do próby, już zamówione 3m prawdziwego węża do piaskowania 13mm ścianka 7mm ;)

Konstrukcja mojej piaskarki syfonowej jest bardzo prosta, pomysł mojego autorstwa, jak uprościć budowę ;) jakby były pytania, to służę pomocą :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group