To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - FTO LHD LPG

Hubeeert - 15-06-2014, 23:32

_Slawek_ napisał/a:
Może ślepy jestem, ale żadnego oznaczenia nie znalazłem

Kielich skrzyni od góry, może być też na którejś tabliczce pod maską

_Slawek_ - 23-06-2014, 21:09

:shock:
Dojrzałem do szalonej decyzji... niech tylko ogarniemy sprawy ze skrzynią w Hondzi... to wtedy FTO dostanie niespodziewany ficzer :mrgreen:

Odnośnie spalania to przy spokojnej, a nawet wręcz anemicznej jeździe w trasie ze średnią 70-80km/h czyli ciągłe 60-90km/h FTO spaliło kiedyś < 7l/100km. Dzisiaj zrobiłem trasę około 270km i wyszło ~10l/100km, z tym że prędkość przy wyprzedzaniu na ekspresówce dochodziła chwilowo do 140km/h a wtedy ftulec ma obroty około 4 tys... W mieście nadal bez zmian, czyli krążymy w okolicach 15l/100km. Podobno ten typ tak ma... stąd planowane wyżej wspomniane zmiany ;)
Sondy jeszcze nikt nie tykał, nasz mechanik jest ostatnio zbyt zarobiony... Zresztą bardziej od sondy i od usunięcia hałasów z okolic tylnych amorów zależy mi na przywróceniu pełnej sprawności tylnych hamulców.

_Slawek_ - 29-06-2014, 20:43

FTO spisuje się świetnie, zwłaszcza w porównaniu do Odyseja ;) Niestety spalanie w trasie nadal utrzymuje się na nieakceptowalnym poziomie ~10l przy v-max 120km/h. A ponieważ odkąd złomek od nas odszedł FTO przejęło jego zadania, to w planie jest doposażenie go w dodatkowe źródło paliwa. Tak, nie żartuję... Mam dość płacenia ~2,50zł podatku od każdego litra...
Tomek - 30-06-2014, 13:54

_Slawek_ napisał/a:
A ponieważ odkąd złomek od nas odszedł FTO przejęło jego zadania, to w planie jest doposażenie go w dodatkowe źródło paliwa. Tak, nie żartuję... Mam dość płacenia ~2,50zł podatku od każdego litra...


generator wodoru ?? :shock:

Marcino - 30-06-2014, 14:09

_Slawek_ napisał/a:
to w planie jest doposażenie go w dodatkowe źródło paliwa. Tak, nie żartuję... Mam dość płacenia ~2,50zł podatku od każdego litra...

Brawo za męską decyzje!!

_Slawek_ - 30-06-2014, 14:50

We ftulcu zawsze mogę wymienić silnik jak zacznie narzekać na nową karmę... Np. na 6a13 :twisted: W odyseju wolę już nie ryzykować ;)

Ciekawe czy u mnie by się coś takiego gdzieś wcisnęło ;)


sveno - 30-06-2014, 15:57

_Slawek_ napisał/a:
Ciekawe czy u mnie by się coś takiego gdzieś wcisnęło ;)
Jeżeli FTO ma koło podwieszane to tak, w innym przypadku nie ma szans.
Kiedyś zastanawiałem się nad tym, żeby w Galancie wyciąć wnękę na koło i wstawić prostą blachę, a pod spodem podwiesić butle tak jak na zdjęciu, wtedy jest szansa wstawić butle nawet 104l co dałoby fajny zasięg.
Zrobię tak jak mi się skończy legalizacja tej butli, bo obecne 47l uprzykrza życie, zwłaszcza na zagranicznych wyjazdach.

Pomyśl, bo może warto pokombinować...

EDIT
ot takie coś: http://www.stako.pl/index...as=G14L&lang=pl

_Slawek_ - 03-07-2014, 11:18

Jak na razie dostałem 3 oferty instalacji:
- BRC SEQUENT PLUG&DRIVE - 3800zł
- Lpgtech - 3400zł
- Zenit Pro + wtr. Hana + reduktor KME Silver - 3000zł (Ponoć właściciel jeździ na takim zestawie u siebie w galu 2.5V6)

Jako że powyższe za dużo mi nie mówi, to mile widziane będą wszelkie uwagi :) A ja na razie czekam na odpowiedzi z pozostałych zakładów ;)

Tomek - 03-07-2014, 12:04

Cytat:

Jak na razie dostałem 3 oferty instalacji:
- BRC SEQUENT PLUG&DRIVE - 3800zł
- Lpgtech - 3400zł
- Zenit Pro + wtr. Hana + reduktor KME Silver - 3000zł (Ponoć właściciel jeździ na takim zestawie u siebie w galu 2.5V6)

Jako że powyższe za dużo mi nie mówi, to mile widziane będą wszelkie uwagi :) A ja na razie czekam na odpowiedzi z pozostałych zakładów ;)


to jest V6 rozumiem ??

pytaj o konkretne podzespoły, bo lpg tech to trochę mało
sterownik, reduktor, wtryski

przestudiuj ten temat: http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

wystarczy ostatnie kilkanascie stron, bo to w kolko wałkowanie tego samego

jeśli chodzi zaś o BRC, to ja osobiście polecam - dobrze zamontowana to zupełnie bezproblemowa instalacja, miałem w sedanie i byłem mega zadowolony
o Stagu też póki co źle nie powiem, a mam w obydwóch obecnie, ale tutaj już kwestia dobrania części

mazda10000 - 03-07-2014, 13:34

Jak się dobrze założy i odpowiednio dobierze komponenty, to wszystko będzie ok, przy czym sam sterownik jaki by nie był wielkiej różnicy nie będzie. Ja na Twoim miejscu poszukałbym na forum lpg kogoś, kto ma dobrą opinię - w Twoim mieście warsztat pana Adama Rogowskiego, zbiera dużo pochwał. Widziałem w galerii kilka jego montaży i nieźle to wygląda.
sveno - 03-07-2014, 13:53

_Slawek_, ile KM ma to FTO? 200?
Ja mam KME Silver i góry obrotów z pedałem w podłodze nie obrabia, podpiera się benzyną.

_Slawek_ - 03-07-2014, 14:08

W zapytaniu o ofertę, m.in. do pana Rogowskiego podawałem:
- Mitsubishi FTO rocznik 1995
- Silnik 6A12 2.0 DOHC 24v V6
- Moc maksymalna 170KM przy 7000 obr/min
- Automatyczna skrzynia biegów tiptronic 4-biegowa

Dostałem dodatkowe info odnośnie wcześniejszych propozycji, tj.
Przy Lpg tech-u zakładamy wtryskiwacze Dragon i reduktor KMe Silver lub Gold
przy BRC wszytskie podzespoły są tej firmy.

Tomek - 03-07-2014, 14:15

_Slawek_ napisał/a:
przy BRC wszytskie podzespoły są tej firmy.


ale są też różnice w reduktorach BRC (np. genius, genius MAX, etc.)
w sedanie miałem założony zbyt słaby reduktor BRC (w teorii), bo jakimś cudem jednak ogarniał te 160 koni

sveno - 03-07-2014, 16:54

Jeśli to ma nie być budżetowa instalacja to KME Silver od razu skreśl. Tak samo wtryskiwacze Valteka, są za wolne.
_Slawek_ - 03-07-2014, 23:24

mazda10000 napisał/a:
Jak się dobrze założy i odpowiednio dobierze komponenty, to wszystko będzie ok, przy czym sam sterownik jaki by nie był wielkiej różnicy nie będzie. Ja na Twoim miejscu poszukałbym na forum lpg kogoś, kto ma dobrą opinię - w Twoim mieście warsztat pana Adama Rogowskiego, zbiera dużo pochwał. Widziałem w galerii kilka jego montaży i nieźle to wygląda.


Właśnie dzisiaj wieczorem dzwonił do mnie pan Rogowski. Elementy instalacji przedstawił mi na tyle szczegółowo, że... praktycznie nic nie zapamiętałem. Ale za to zapamiętałem cenę ;) 4,2k oraz najbliższy wolny termin... 20 sierpnia. A kolejny już miesiąc później. To chyba wystarczająco świadczy o popularności i solidości wykonawcy. Dla porównania przytoczone wcześniej warsztaty wyceniające ofertę na około 3-3,5k odpowiedziały na maila w ciągu 2h i raczej nie ma do nich kolejek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group