Nasze Miśki - Sir Lancelot
Bartek - 08-05-2013, 20:10
Misiek napisał/a: | a obroty skacz ą na obrotomierzu, |
Mam nową wersję, powinna być bardziej odporna na zakłócenia, których jak sam widziałeś nie brakuje w instalacji Lancera
Misiek :) - 08-05-2013, 20:18
Bartek, Dzięki wielkie.
Poszedłem do agenta i dostałem ubezpieczenie za 1151zł OC
Jeśli chodzi o AC to będę załatwiał na dniach...
Okazało się, że Link wypłacił mi jedno odszkodowanie a zgłosił 2 do centralnej bazy danych... Zgłaszałem dwa i jedno wypłacili. Teraz będę musiał wysłać maila żeby wyzofać jedno zgłoszenie.
Misiek :) - 14-05-2013, 19:57
Dzisiaj podjeżdzając do krawężnika, a raczej cofając się urwałem przedni zderzak, Okazało się, że jeden zaczep był do wymiany. 15 minut u mechanika.
Misiek :) - 01-06-2013, 14:43
Autko stoi od zeszłego weekendu...
w tylnych hamulcach już nie ma okładziny na klockach :/
A żeby kupić EBC, to trzeba czekać, w moim przypadku prawie 2 tygodnie. Importer robi zamówienie w poniedziałki, i następny poniedziałek przyjeżdża do kraju. Pech chciał, że zamówiłem tarcze w środę...
Zamówiłem tarcze podstawowe (standard) na przód, klocki przód i tył idą zielone, a z tyłu tarczo-bębny i co tam jeszcze do bębnów zamawia Maretzky z SMM. Do tego przyszły nowe nakrętki na koła, oraz Marek zamówi nowe szpilki.
Ostatnio rozmyślam sobie o nowych kutych felgach 17", kolor koniecznie biały! Wzór najchętniej szprychowe/wieloramienie/wieloramienne z rozdwojonymi końcami - jak moje obecne. Mile widziane było by zasłonięcie śub (jak mam to obecnie).
Jeśli chodzi o wieloramienne to nie proste, zwykłe a jakieś z zaznaczonym/odstającym rantem. Jeśli chodzi o wieloramienne podobają mi się z lat 90 oraz początku XXw.
Na przód dal bym opony 215/40r17, a tył 205/40r17.
Misiek :) - 01-06-2013, 14:50
Co do opon, to nnie zastanawia, że toyo proxes T1R ma słabe wynyki na mokrej nawierzchni... A moich ulubionych TOYO CF-1 już chyba nie robią, nie mogę nigdzie ich namierzyć. Mam takowe w drugim aucie i niezależnie od pogody się super kleją.
Są obecnie CF2, ale nie ma w moim rozmiarze
krzychu - 02-06-2013, 11:08
Powinny być ok 205/45/17, a nie 40... Bo wtedy zmniejszysz już i tak małe koła. Ewentualnie 215/40/17... Z czego ja bym wybrał te pierwsze i kupił 4.
Misiek :) - 02-06-2013, 11:43
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Porównałem w tym, i wybrałem na tył nieco mniejsze opony.
205/45/17 są większe 0 2,5%, natomiast 205/40/17 są mniejsze o 1%.
Na przód celuje w 215/40/17, ponieważ z przodu potrzebuje większej przyczepności przy ruszaniu, a z tyłu chcę minimalnie mniejsze opory toczenia.
Poza tym muszę trafić w felgi 17x7 ET max 40, może być bardziej schowana felga tylna (teraz mam na granicy tarcia).
Choć z drugiej strony jak będę zabezpieczał na zimę to powiem, żeby zaklepła tylni rant. Tam w dużej ilości mitsu się zaczyna korozja.
Zależy mi aby opory toczenia nie były gorsze niż B a przyczepnośc na mokrej nawierzchni nie gorsza niż B.
Nokian CF2 idealnie wpasowuje się w te dane, a T1R może się schować....
krzychu - 02-06-2013, 11:51
Zależy do czego porównujesz. Do Lancera pasuje bez problemu 195/60/15. A temu odpowiada 205/45/17... Oczywiście mówię o ET w granicach 45-46.. Więc chyba chodziło Ci min ET40, a nie max?
A jak założysz 205/40/17 to masz rant w granicach 8cm co na polskie drogi jest już mocno ryzykowne.
A CF2 to nie jest Toyo? Jeśli tak to nie widzę, żeby miała jakiś rant chroniący felgę...
Jeśli myślisz, że odczujesz równicę w oporach/spalaniu jak założysz o cm węższą oponę z tyłu to jesteś w błędzie... Nie dość, że w Lancerze tył prawie nic nie waży to te opory wcale nie wzrastają jakość z szerokością. Dużo ważniejszy jest rodzaj opony jaki kupisz. Jeśli chcesz mniejsze opory poszukaj opony z małymi oporami co teraz jest łatwe bo masz odpowiednie oznaczenia na każdej.
Ale trochę dziwi mniej podejście bo założyłeś V6 a szukasz oszczędności na poziomie 0,001l na 100km zakładają 1cm węższe z tyłu?
A jeśli chodzi o przyczepność to też wiele zależy od opon tylko jak weźmiesz te bardziej przyczepne to i zazwyczaj ucierpi na tym spalanie/opory i tak w kółko...
Wiesz ja to widzę tak, założyłeś to już nie ma co szukać oszczędności na 3 miejscach po przecinku. Oczywiście możesz nalać rzadki olej i psychicznie się czuć lepiej, ale takie silniki nie były stworzone/zaprojektowane, żeby jeździły o kropelce.
Misiek :) - 02-06-2013, 13:04
Ja nie szukam oszczędności tyle na spalaniu, co na osiągach...
Ale zapewne zaraz się odezwiesz, że opróżnienie bagażnika z kosmetyków i płynu do spryskiwaczy da podobny efekt...
Tak czy inaczej chcę mieć szerokie kapcie z cienką (40) oponą. Dlatego pewnie brał bym 215/40.
Tak, CF2 to Toyo, nie ma rantu ochronnego...
Ale jeździ super
Misiek :) - 11-06-2013, 23:33
Hamulce zrobione, wyregulowane.
Olej dolany, auto gotowe do drogi na elbetreffen
Misiek :) - 17-06-2013, 14:00
Jestem po wyprawie na ET2013. A oto co mnie spotkało:
- Bardzo wygodne fotele, jazda 10h z 3 przerwami po 10 minut i nic nie doskwiera, wygodnie
- Wyspałem się na przednich fotelach, wygodne po rozłożeniu do tyłu
- Autostrada bez ograniczeń, zamknąłem budzik 220km/h i dalej ciągną
- Spalanie przy 160 km/h około 14,3l/100km
- Spalanie przy 180-200 km/h około 17,4l/100km
- Spalanie przy 90-120 km/h około 10,3l/100km
Silnik bardzo dobry, elastyczny, jest moc.
Na Niemieckim LPG jazda bardzo przypomina jazdę na PB. Jest moc.
Gaz wystrojony obciążeniowo dzień przed wyjazdem.
Torp12 - 17-06-2013, 14:12
Misiek napisał/a: |
- Bardzo wygodne fotele, jazda 10h z 3 przerwami po 10 minut i nic nie doskwiera, wygodnie
- Wyspałem się na przednich fotelach, wygodne po rozłożeniu do tyłu
|
A jakie fotele zes wstawil? Podmieniles Lancerowe na Galantowe czy co?
Misiek :) - 17-06-2013, 19:34
fotele seria lamcer intense
Torp12 - 17-06-2013, 19:38
Misiek napisał/a: | fotele seria lamcer intense |
No to cóż to za rewalacje:) Masz go od ponad roku i dopiero taki wniosek
Misiek :) - 17-06-2013, 20:23
Cytat: | No to cóż to za rewalacje:) Masz go od ponad roku i dopiero taki wniosek |
mam auto ponad dwa lata a teraz po raz pierwszy robiłem trasę, i po raz pierwszy mieszkałem w aucie.
Obecny silnik mam 3 miesiące...
|
|
|