To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Initiale Paris

deejay - 11-06-2017, 22:46

Owczar napisał/a:
Jest naprawdę cicho :) lepiej niż segment f. Bmw 750 przy 160 ma 71dB.


Musze spr też na innym sonometrze , bo coś mi sie nie chce za bardzo w te wyniki wierzyć :wink: No ale widzisz poprzedni pomiar na obwodnicy , inna nawierzchnia i dosyć wietrzny dzień i już 2-3 dB wiecej :wink:

A tutaj bardzo ciekawa i rozbudowana tabla prawie wszystkich marek .

http://www.wykop.pl/ramka...-roznych-marek/

Np Lancer X przy 140km/h ma aż 77dB :wink: I porównaj sobie np Lagunę III z tym samym silnikiem co ja mam , do Lexa LS 600h L pomiar na postoju i przy 50km/h :wink:

SPIDER-ek - 11-06-2017, 23:04

BMW ma runflaty i one bardzo hałasują.
Podobnie jak pogoda i asfalt mają również znaczenie i to duża różnica czasem wychodzi.

U mnie też runflaty i przy 140km/h pokazuje 67dB ale nie pamiętam warunków atmosferycznych. Musze powtorzyć testy

Owczar - 11-06-2017, 23:14

RUN flat sam w sobie nie hałąsuje - większe znaczenie ma model opony :)

Laguna rzeczywiśćie super. Ale Dodge RAM najcichszy przy 140?

SPIDER-ek - 12-06-2017, 09:42

Owczar napisał/a:
RUN flat sam w sobie nie hałąsuje - większe znaczenie ma model opony :)


?skąd to wiesz?

Z tego co czytałem to jednak piszą o zwiększonym hałasie. Podobnie na forach ludzie się wypowiadają. Może i bieżnik i mieszanka i konstrukcja wszystko składa się na głośność.

Przejrzałem sobie oponeo i większość dostępnych opon premium runflat wskazują że mają powyżej 70dB, a zwykłe opony mają poniżej. Jasne że są wyjątki od tego poziomu.


Ponadto odnosząc się do tabeli Bartka z głośnością samochodów, to całkiem fajnie to przedstawili.
U mnie wyniki się prawie pokrywają.
Dodge RAM najcichszy przy 140km/h to jakiś ewenement albo ktoś się pomylił :) on jest tak nieopływowy i sam wygląd mówi że jest głośny.

Owczar - 12-06-2017, 10:07

SPIDER-ek napisał/a:
?skąd to wiesz?


Tak na logikę biorąc, to nie widzę powodów by były głośniejsze, a rzeczywiście jednak są. Ciekawe z czego to wynika. Gerenalnie ROF mają więcej minusów niż plusów...
SPIDER-ek napisał/a:
Jasne że są wyjątki od tego poziomu.


I pewnie odpowiednio kosztują :)

Tabela jest ciekawa, ale niektóre wyniki są naprawdę zaskakujące. Genesis coupe trochę mnie zawiódł :( ale to sportowe auto...

SPIDER-ek - 12-06-2017, 10:54

Owczar napisał/a:

Tabela jest ciekawa, ale niektóre wyniki są naprawdę zaskakujące. Genesis coupe trochę mnie zawiódł :( ale to sportowe auto...


Tabela mnie zaskoczyła

in minus:
- hybrydy wypadły słabo
- lexusy wypadły słabo (poza 600h)
- benzyny wypadły słabo
- niemieckie samochody ogólnie słabo (w tym mercedesy poza CL)
- limuzyny są głośne
- bardzo słabo Skoda Superb 2.0D i Passat 2.0D co potwierdza moje testy które robiłem
- elektryk Tesla nie najgorzej ale bez rewelacji
- Prius głośny - lipa bo niby opływowy

in plus:
- diesle wypadły dobrze vs benzyny
- benzyny V-ki zwykle cichsze niż zwykłe R

Hugo - 12-06-2017, 21:55

Owczar napisał/a:
Dodge RAM najcichszy przy 140?
Chyba coś nie tak :wink:
Owczar - 12-06-2017, 22:46

No tak mi się coś wydaje. W ogóle niektóre wyniki mocno dziwią...
robertdg - 13-06-2017, 07:46

5.7 V8 Hemi i 7-mio stopniowy automat, az za optymistyczny wynik, ale popatrzcie na Chevroleta TAHOE - 5.3 V8 rocznik 2013 i 2014, praktycznie to roczniki trzeciej generacji, ale czwarta byla juz produkowana w 2014 i sprzedawana jako modelowa 2015, Jednak w obu tych autach mozna bylo spotkac silnik 5.3 Flexi-fuel, przy czym w trzeciej generacji do konca produkcji był dostepny "based" 5.3V8
deejay - 13-06-2017, 22:25

Dzisiaj udało sie zakończyć wygłuszenie auta tzn. Podłoga pod kanapą , drzwi lewa strona P+T , a przy okazji demontażu tapicerki wskoczył nowy ogranicznik. Teraz przy okazji wypadu na długi weekend będą testy i opis wrażeń . Kusi mnie jeszcze sama podłoga pod fotelami i tunelem środkowym , bo mimo oryginalnej gąbki i butylu , jest jeszcze miejsce aby coś wyłożyć i :wink:







Projekt uważam za bardzo udany , bo jest odczuwalna duża różnica podczas jazdy , szczególnie na kostce , a jesli chodzi o nagłośnienie to teraz TO GRA :)

deejay - 18-06-2017, 23:52

Małe podsumowanie prac nad wygłuszeniem po weekendzie , bo trochę km stuknęło i można było co nieco potestować . Poniżej wyniki pomiarów średnich z wartości sonometru .
Wszystkie wartości to odczyt z drogi S3 , gdzie nawierzchnia jest nowa i miejscami jest jak "stół" :wink:

70km/h - 56 dB
90km/h - 57 dB
100km/h - 58 dB
110km/h - 61 dB
120km/h - 62 dB
130km/h - 63 dB

A przy okazji testów udało sie wykręcić ładne spalanie na odcinku ponad 900 km :wink:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

SPIDER-ek - 19-06-2017, 08:42

deejay napisał/a:

A przy okazji testów udało sie wykręcić ładne spalanie na odcinku ponad 900 km :wink:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be



No to i moje średnie spalanie z 1000km ;) plus zostało ponad 200km
https://youtu.be/EDRhCn1HJPY

Hugo - 19-06-2017, 11:10

Cicho jak w ROLLS-ROYCE-ie :wink:
SPIDER-ek - 19-06-2017, 11:16

Hugo napisał/a:
Cicho jak w ROLLS-ROYCE-ie :wink:


Co Ty w ROLLS-ROYCE-ie jest głośniej.

Bartek zakładaj firmę wygłuszającą samochody :) Bo wyniki rewelacyjne.
Będziesz poprawiał fabryki, tak jak robią AMG i inne firmy.

Ja też muszę dorwać lepszą drogę i warunki to zrobię porównanie do twoich pozycji.

Owczar - 19-06-2017, 17:58

A potem wymieńcie się sonometrami i jeszcze raz pomiary.

63dB przy 130km/h to wynik, którego klasa premium w segmencie F może pozazdrościć. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group