Nasze nieMiśki ;-) - Initiale Paris
deejay - 11-06-2017, 22:46
Owczar napisał/a: | Jest naprawdę cicho lepiej niż segment f. Bmw 750 przy 160 ma 71dB. |
Musze spr też na innym sonometrze , bo coś mi sie nie chce za bardzo w te wyniki wierzyć No ale widzisz poprzedni pomiar na obwodnicy , inna nawierzchnia i dosyć wietrzny dzień i już 2-3 dB wiecej
A tutaj bardzo ciekawa i rozbudowana tabla prawie wszystkich marek .
http://www.wykop.pl/ramka...-roznych-marek/
Np Lancer X przy 140km/h ma aż 77dB I porównaj sobie np Lagunę III z tym samym silnikiem co ja mam , do Lexa LS 600h L pomiar na postoju i przy 50km/h
SPIDER-ek - 11-06-2017, 23:04
BMW ma runflaty i one bardzo hałasują.
Podobnie jak pogoda i asfalt mają również znaczenie i to duża różnica czasem wychodzi.
U mnie też runflaty i przy 140km/h pokazuje 67dB ale nie pamiętam warunków atmosferycznych. Musze powtorzyć testy
Owczar - 11-06-2017, 23:14
RUN flat sam w sobie nie hałąsuje - większe znaczenie ma model opony
Laguna rzeczywiśćie super. Ale Dodge RAM najcichszy przy 140?
SPIDER-ek - 12-06-2017, 09:42
Owczar napisał/a: | RUN flat sam w sobie nie hałąsuje - większe znaczenie ma model opony
|
?skąd to wiesz?
Z tego co czytałem to jednak piszą o zwiększonym hałasie. Podobnie na forach ludzie się wypowiadają. Może i bieżnik i mieszanka i konstrukcja wszystko składa się na głośność.
Przejrzałem sobie oponeo i większość dostępnych opon premium runflat wskazują że mają powyżej 70dB, a zwykłe opony mają poniżej. Jasne że są wyjątki od tego poziomu.
Ponadto odnosząc się do tabeli Bartka z głośnością samochodów, to całkiem fajnie to przedstawili.
U mnie wyniki się prawie pokrywają.
Dodge RAM najcichszy przy 140km/h to jakiś ewenement albo ktoś się pomylił on jest tak nieopływowy i sam wygląd mówi że jest głośny.
Owczar - 12-06-2017, 10:07
SPIDER-ek napisał/a: | ?skąd to wiesz? |
Tak na logikę biorąc, to nie widzę powodów by były głośniejsze, a rzeczywiście jednak są. Ciekawe z czego to wynika. Gerenalnie ROF mają więcej minusów niż plusów...
SPIDER-ek napisał/a: | Jasne że są wyjątki od tego poziomu.
|
I pewnie odpowiednio kosztują
Tabela jest ciekawa, ale niektóre wyniki są naprawdę zaskakujące. Genesis coupe trochę mnie zawiódł ale to sportowe auto...
SPIDER-ek - 12-06-2017, 10:54
Owczar napisał/a: |
Tabela jest ciekawa, ale niektóre wyniki są naprawdę zaskakujące. Genesis coupe trochę mnie zawiódł ale to sportowe auto... |
Tabela mnie zaskoczyła
in minus:
- hybrydy wypadły słabo
- lexusy wypadły słabo (poza 600h)
- benzyny wypadły słabo
- niemieckie samochody ogólnie słabo (w tym mercedesy poza CL)
- limuzyny są głośne
- bardzo słabo Skoda Superb 2.0D i Passat 2.0D co potwierdza moje testy które robiłem
- elektryk Tesla nie najgorzej ale bez rewelacji
- Prius głośny - lipa bo niby opływowy
in plus:
- diesle wypadły dobrze vs benzyny
- benzyny V-ki zwykle cichsze niż zwykłe R
Hugo - 12-06-2017, 21:55
Owczar napisał/a: | Dodge RAM najcichszy przy 140? | Chyba coś nie tak
Owczar - 12-06-2017, 22:46
No tak mi się coś wydaje. W ogóle niektóre wyniki mocno dziwią...
robertdg - 13-06-2017, 07:46
5.7 V8 Hemi i 7-mio stopniowy automat, az za optymistyczny wynik, ale popatrzcie na Chevroleta TAHOE - 5.3 V8 rocznik 2013 i 2014, praktycznie to roczniki trzeciej generacji, ale czwarta byla juz produkowana w 2014 i sprzedawana jako modelowa 2015, Jednak w obu tych autach mozna bylo spotkac silnik 5.3 Flexi-fuel, przy czym w trzeciej generacji do konca produkcji był dostepny "based" 5.3V8
deejay - 13-06-2017, 22:25
Dzisiaj udało sie zakończyć wygłuszenie auta tzn. Podłoga pod kanapą , drzwi lewa strona P+T , a przy okazji demontażu tapicerki wskoczył nowy ogranicznik. Teraz przy okazji wypadu na długi weekend będą testy i opis wrażeń . Kusi mnie jeszcze sama podłoga pod fotelami i tunelem środkowym , bo mimo oryginalnej gąbki i butylu , jest jeszcze miejsce aby coś wyłożyć i




Projekt uważam za bardzo udany , bo jest odczuwalna duża różnica podczas jazdy , szczególnie na kostce , a jesli chodzi o nagłośnienie to teraz TO GRA
deejay - 18-06-2017, 23:52
Małe podsumowanie prac nad wygłuszeniem po weekendzie , bo trochę km stuknęło i można było co nieco potestować . Poniżej wyniki pomiarów średnich z wartości sonometru .
Wszystkie wartości to odczyt z drogi S3 , gdzie nawierzchnia jest nowa i miejscami jest jak "stół"
70km/h - 56 dB
90km/h - 57 dB
100km/h - 58 dB
110km/h - 61 dB
120km/h - 62 dB
130km/h - 63 dB
A przy okazji testów udało sie wykręcić ładne spalanie na odcinku ponad 900 km
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
SPIDER-ek - 19-06-2017, 08:42
No to i moje średnie spalanie z 1000km plus zostało ponad 200km
https://youtu.be/EDRhCn1HJPY
Hugo - 19-06-2017, 11:10
Cicho jak w ROLLS-ROYCE-ie
SPIDER-ek - 19-06-2017, 11:16
Hugo napisał/a: | Cicho jak w ROLLS-ROYCE-ie |
Co Ty w ROLLS-ROYCE-ie jest głośniej.
Bartek zakładaj firmę wygłuszającą samochody Bo wyniki rewelacyjne.
Będziesz poprawiał fabryki, tak jak robią AMG i inne firmy.
Ja też muszę dorwać lepszą drogę i warunki to zrobię porównanie do twoich pozycji.
Owczar - 19-06-2017, 17:58
A potem wymieńcie się sonometrami i jeszcze raz pomiary.
63dB przy 130km/h to wynik, którego klasa premium w segmencie F może pozazdrościć.
|
|
|