To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Dom/garaż/ogród - Budowa domu od A do Z - czego uniknąłbym przy kolejnej budow

gulgulq - 04-01-2021, 10:48

Krzyzak napisał/a:

Kolejna kwestia to więźba pracuje przez pewien czas bo sam budynek jeszcze pracuje (w efekcie i osiadania i wysychania) a także samo drewno schnie i należy dokręcić śruby łączące krokwie z jętkami, gdyż potrafią się tam zrobić duże luzy.


U mnie jest cały dach do wymiany bo jest zrobiony po prostu słabo: mało sztywny, kiepsko wykonany w detalach i źle docieplony (np. w krokwiach narożnych są bardzo duże mostki). gdzieś tam buszowała też kuna więc membrana pouszkadzana i pewnie wełna też wygryziona. Okna dachowe już też czuć że maja dość (ciągnie zimno). 18 lat od budowy mija i co roku widać co raz więcej błędów i starzenie się konstrukcji.
Możliwości są dwie:
albo totalna rozpierducha i wyprowadzka z domu na parę miesięcy, zrobienie stropodachu, nowy dach z więźbą i remont totalny w środku (podłogi, malowanie).
albo zerwanie poszycia, wymiana wełny od zewnątrz, okien dachowych, położenie nowego pokrycia. Lekki remont w pokojach w miejscach wymiany okien.


Pierwsza wersja liczę z górką około 150 tyś. Druga około 50 tys.

Tomek - 04-01-2021, 11:05

gulgulq, są firmy, które robią wymianę izolacji od góry
ściągają dachówkę, wywalają wełnę i natryskują pianę

od środka bez ingerencji

w Twoim przypadku poszedłbym w tym kierunku
no, ale więźby to nie wymieni w ten sposób

joujoujou - 04-01-2021, 15:57

Jeżeli nie przecieka i zdrowo wygląda (w sensie prawdopodobieństwa przeciekania w najbliższej przyszłości) to wymień okna, wzmocnij konstrukcję i najmij gości od tej piany. Od środka przecież też można "zapienić". ;)
gulgulq - 04-01-2021, 21:48

Skupiacie się na kompletnie nieistotnych sprawach :D :badgrin: :badgrin: :

gulgulq napisał/a:
Pierwsza wersja liczę z górką około 150 tyś. Druga około 50 tys.

joujoujou - 04-01-2021, 23:36

Pieniędzmi też można ocieplić. :P
Krzyzak - 05-01-2021, 07:09

gulgulq napisał/a:
U mnie jest cały dach do wymiany bo jest zrobiony po prostu słabo
ale zaufałeś komuś czy chciałeś oszczędzić? - bo jak budowałem to podzieliłem to na 2 kwestie - to co łatwo wymienić i to czego się nie da wymienić - dlatego np. fundamenty mam przewymiarowane (ławy 80x40cm, można na tym parę pięter postawić), ściany bardzo drogie i grube, więźba też konkretna bo kantówka 8x20cm
przestrzenie między ścianą a krokwią ocieplałem pianą - to chyba jedyne sensowne rozwiązanie jak masz szczelinę circa 1cm
okna dachowe to najgorsza inwestycja jaką mogłem zrobić - jedno już zlikwidowałem, zastanawiam się nad drugim, w łazience, pozostawię tylko jedno - nad schodami

gulgulq - 05-01-2021, 10:09

Krzyzak napisał/a:
ale zaufałeś komuś czy chciałeś oszczędzić?


jedno plus drugie plus głupota młodego niedoświadczonego wieku :doubt:

na razie nie ma wielkiej tragedii: nie leje się, rachunki za ogrzewanie nie wzrastają, komfort mieszkaniowy tylko japoński: jako tako :badgrin:

z drugiej strony cieszę się ze jest gdzie mieszkać a dzieci mają gdzie biegać i w zasadzie kredytu nie trzeba spłacać

Marcino - 07-01-2021, 00:22

Cytat:
ściany bardzo drogie i grube, więźba też konkretna bo kantówka 8x20cm

Grube i drogie niekoniecznie znaczy są dobre. Wolałbym cieńsze ale ciepłe. Krokwie masz standardowe.

Krzyzak - 07-01-2021, 10:46

Marcino napisał/a:
Wolałbym cieńsze ale ciepłe.
Mam grube i ciepłe. I nie mam problemu żeby coś na ścianie zawiesić czy że dzieciaki piłkę odbijają - jak to jest przy ścianach 2 warstwowych.
Dodam, że dachy w okolicy wg projektu mające podobną powierzchnię i dachówkę jeszcze cięższą niż u mnie mają krokwie 5x14 i dają radę.

jacek11 - 07-01-2021, 20:41

Kiedyś standardowa krokwa miała wymiar 70x140mm. Rama 140x140mm.
Teraz to się oblicza pod konkretny dach.

Marcino - 08-01-2021, 13:44

Cytat:
Mam grube i ciepłe.

Nie sadze ze lepszy jest ytong 40cm niż ściana 25cm+15styro.
Co do mechaniki uszkodzeń trzeba niezłe piłka walnąc żeby pękło.
Biały pustak z betonu komórkowego na klej i pięknie się wierci i tez kołki trzymają jak złe. Jedynie porotherm jest upierdliwy.
Najwiecej mostków tracimy na wszelkich pościągach i belkach betonowych oraz nadprozach których w nowych domach jest pełno ze względu na duże okna i wymyślne konstrukcje. A jak tego nie ociepliłsz to masz straty. A tak masz Wszytko w styropianie lub wełnie i spokoj. Wilgoć nie podciąga na stykach itp.

Marcino - 08-01-2021, 13:50

jacek11 napisał/a:
Kiedyś standardowa krokwa miała wymiar 70x140mm. Rama 140x140mm.
Teraz to się oblicza pod konkretny dach.

To prawda. Jak patrzę na dach u ojca gdzie było swoje drewno i nie było sensu oszczędzać a jednak zrobione w latach 90 na stara modlę z małymi krokwiami.

Krzyzak - 11-01-2021, 08:30

Marcino napisał/a:
Nie sadze ze lepszy jest ytong 40cm niż ściana 25cm+15styro.
raju Marcin - zawsze musisz tę filozofię uprawiać - zależy do czego jest lepszy, podałem przykłady, że można sobie bez problemu zamontować coś na ścianie bez srania się z kołkami długości 30cm, które nadal się będą bujać bo styropian nie daje solidnej podstawy
tak samo jak np. kopanie piłki czy cokolwiek co działa większą siłą - styropian się podda chyba z wiadomych przyczyn, więc po raz kolejny - lepszy? zależy do czego
ytong jak każdy produkt ma kilka odmian podobnie jak są różne odmiany styropianu
mam u siebie gęstość 400 i przy murze 40cm przenikalność cieplna jest na poziomie 0.26 (jeszcze lepsze wartości są dla gęstości 350 - to 0.23)
mur 24 gazobeton + 10cm styropian to ok. 0.3 i takie wartości spełnia też ytong 36cm, który projektowany był jako ściana jednowarstwowa pod regulacje obowiązujące od 2000-któregośtam roku

Rafik83 - 11-01-2021, 11:18

Marcino napisał/a:
Cytat:
Mam grube i ciepłe.

Nie sadze ze lepszy jest ytong 40cm niż ściana 25cm+15styro.
Co do mechaniki uszkodzeń trzeba niezłe piłka walnąc żeby pękło.
Biały pustak z betonu komórkowego na klej i pięknie się wierci i tez kołki trzymają jak złe. Jedynie porotherm jest upierdliwy.
Najwiecej mostków tracimy na wszelkich pościągach i belkach betonowych oraz nadprozach których w nowych domach jest pełno ze względu na duże okna i wymyślne konstrukcje. A jak tego nie ociepliłsz to masz straty. A tak masz Wszytko w styropianie lub wełnie i spokoj. Wilgoć nie podciąga na stykach itp.

Tu się oczywiście zgodzę jesli chodzi o mostki, natomiast jeśli zakładamy że będziemy stawiać z bloczka 40 to odrazu na etapie projektowania trzeba to uwzględnić a wówczas oszczędzimy czas i pieniądze na ociepleniu budynku Youtong 40 jest wystarczający by dom był cieply bez warstwy izolacji.

Marcino - 12-01-2021, 11:09

Krzyzak napisał/a:
raju Marcin - zawsze musisz tę filozofię uprawiać

Nie musze i nie uprawiam , ale przytaczam argumenty ze Twoje nie zawsze jest najlepsze.

Krzyzak napisał/a:
mur 24 gazobeton + 10cm styropian to ok. 0.3

Standardem jest 15 cm styro. Beton komórkowy + styropian 15cm (0.031W/mK) daje wynik 0.15mK wiec jest lepiej i napewno nie ma zadnych mostków bo wszytko styro obłożone.

https://termoorganika.pl/kalkulator-wspolczynnika-u-przegrody

Piłka tynku styro nie rozwalisz chyba ze jesteś Roberto Carlos.
Na zewnatrz wieszamy zazmwyczaj lampy no i Ty pewnie mówisz np o klimie, fakt 3 kołki 30cm i do tego kawłek rurki PP jako dystans i wzytko wisi pięknie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group