To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Tomek - 30-01-2013, 13:08

Czy wszystkie 4 sondy w Galancie są takie same? (pytam o samą sondę, bo wiadomo, że oryginalnie mają przewody innej długości, itp).
Czy sondy po lifcie są takie same jak w prelifcie ?

[ Dodano: 30-01-2013, 13:09 ]
numery oryginału to: MR507749 - 52

Owczar - 30-01-2013, 13:27

tomek84 napisał/a:
Czy wszystkie 4 sondy w Galancie są takie same?


Sondy przed katem i za katem są inne. Różnica jest m.in. w grzałce, ale też ich czułość jest inna.

Przedliftowe i poliftowe też się różnią grzałką bo są w innej odległości od głowicy.

Tomek - 30-01-2013, 13:29

Owczar napisał/a:
tomek84 napisał/a:
Czy wszystkie 4 sondy w Galancie są takie same?


Sondy przed katem i za katem są inne. Różnica jest m.in. w grzałce, ale też ich czułość jest inna.

Przedliftowe i poliftowe też się różnią grzałką bo są w innej odległości od głowicy.


to jak znaleźć odpowiednią sondę do mojego Galanta?
chodzi mi o bank 2, sonda 2 (czyli za katem z przodu)
oczywiście zamiennik NTK/NGK

Owczar - 30-01-2013, 13:35

A co się z nią dzieje? Grzałka czy odczyty?

Bo może też prekat niedomagać. Szukaj po prostu z taką samą rezystancją grzałki i 4 przewodami. Z reguły sprzedawcy nie podają rezystancji, ale jak podzwonisz to może ktoś zmierzy. Ja kupowałem tą przed katem w Wawie, to sprzedawca wyjął woreczek z sondami i sobie mierzyłem :)

Tomek - 30-01-2013, 13:39

Owczar napisał/a:

A co się z nią dzieje? Grzałka czy odczyty?


wywaliło mi CE, na testerze pokazuje błąd tej właśnie sondy
skasowany błąd i chwile obserwowane odczyty, niby coś tam czyta i pokazuje
chwile był spokój, ale po jakichś 20 km, znów wywaliło CE

Owczar - 30-01-2013, 13:44

Jaki kod błędu?

Masz jak zgrać przebiegi?

Rezystancję znajdziesz w Manual>Supplement>Fuel. Nie pamiętam już jaka była.

Tomek - 30-01-2013, 13:48

Owczar napisał/a:
Jaki kod błędu?


nie pamiętam teraz
nie mogę znaleźć na forum spisu kodów

ale było coś T..S... (w nawiasie Bank 2 Sensor 2) jakoś tak

jak rozumiem, to ta sonda nie wpływa na mieszanke nijak, tylko sprawdza działanie kata, tak ?

Owczar - 30-01-2013, 13:51

W galu po II lifcie ma już wpływ. Bierze udział w ustalaniu składu mieszanki w pętli zamkniętej. Niestety... Ale jak wyrzuci błąd to ECU ustala mieszankę tylko na podstawie sondy przed katem.
fj_mike - 30-01-2013, 17:30

tomek84 napisał/a:
numery oryginału to: MR507749 - 52

tomek84 napisał/a:
chodzi mi o bank 2, sonda 2 (czyli za katem z przodu)


Nr OEM który podałeś to nr sondy górnej (ta widoczna po otwarciu maski).
Dolne sondy mają wyższe oporności. Nie wiem jak w twoim przypadku ECU przyjmie sondę z mniejszą opornością grzałki (popularny zamiennik NTK na allegro), w moim nie ma żadnego znaczenia.
http://forum.mitsumaniaki...1032470#1032470

Tomek - 30-01-2013, 17:45

fj_mike napisał/a:

Nr OEM który podałeś to nr sondy górnej (ta widoczna po otwarciu maski).


kierowniku, podałem 49 do 52, to są 4 numery, czyli wszystkie sondy

fj_mike napisał/a:
Dolne sondy mają wyższe oporności. Nie wiem jak w twoim przypadku ECU przyjmie sondę z mniejszą opornością grzałki (popularny zamiennik NTK na allegro), w moim nie ma żadnego znaczenia.


no właśnie, to jest pytanie

w jakich granicach [V] powinny oscylować sondy??
w jakich górne, w jakich dolne??

Owczar,
jakby co to coś mi świta, że taki kolektor z katem powinieneś też mieć na handel?


może zamienić sondy miejscami i wtedy zobaczymy czy to sonda, czy kat ?

fj_mike - 30-01-2013, 17:51

tomek84 napisał/a:
kierowniku, podałem 49 do 52, to są 4 numery, czyli wszystkie sondy

Sorry kierowniku, nie kojarzę dzisiaj :mrgreen:

fj_mike napisał/a:
w jakich granicach [V] powinny oscylować sondy??

0-1V, wszystkie.

tomek84 napisał/a:
może zamienić sondy miejscami i wtedy zobaczymy czy to sonda, czy kat ?

Spróbuj.

Owczar - 30-01-2013, 22:49

tomek84 napisał/a:
w jakich granicach [V] powinny oscylować sondy??
w jakich górne, w jakich dolne??


Wszystkie od 0 do 0,8-1V.

Tutaj masz przykład:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=seichan

Zamiana nie zaszkodzi :)

Tomek - 30-01-2013, 23:22

no to bida panowie

u mnie sondy pracują tak:

1. przed katami w granicach jak ma być
2. za katem do ok. 0.15, i rzekomo to jest dobrze, tester nie widzi w tym problemu

[ Dodano: 30-01-2013, 23:23 ]
a sonda za katem na drugim banku raz sie na testerze zawiesiła na chwile tak na 0,06 V, ale potem znowu oscylowała, więc uznaliśmy, że wszystko ok
tzn. Leszek uznał, stwierdził, żeby jeździć póki co
czyli wynikałoby, że 2 sondy out ?

zmierzę im rezystancje może w weekend

Owczar - 30-01-2013, 23:34

tomek84 napisał/a:
Owczar, znowu w temacie, który wrzuciłeś Wrex sugeruje,


Nie są. Nie czytałem tego... Chodziło mi o wykresy. Po przeróbkach wydechu o sondach poliftowych trochę się dowiedziałem :)

Błąd rezystancji ecu wykrywa bardzo szybko, więc nie ma co mierzyć. Zauważyłeś np wyższe spalanie od jakiegoś czasu?
Zamień sondy miejscami i zobacz czy błąd się pojawi. Sprawdzanie testerem nie jest dobrym pomysłem, bo prawidłowość przebiegu można określić odnosząc go do wykresu sondy przed katem. Lepszy jest program i kabel OBDII.

Na filmie masz w prawym górnym rogu sondę przed katem, poniżej za katem i wywalony prekat. W przeciwległym narożniku masz drugi bank.



Tomek - 30-01-2013, 23:36

a nie zna ktoś numerów uniwersalnych NGK?

[ Dodano: 30-01-2013, 23:36 ]
Owczar napisał/a:
Nie są.


doczytałem dokładnie i edytowałem swój poprzedni post

[ Dodano: 30-01-2013, 23:45 ]
Owczar, film prywatny



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group