To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Owczar - 30-01-2013, 23:52

tomek84 napisał/a:
Owczar, film prywatny


Zmieniłem.

paw3los - 02-02-2013, 11:18

Może mi ktoś powiedzieć o co tu chodzi?
Najpierw mi padła grzałka: P0155 Obwód nagrzewania sondy (blok cyl. 2, czujnik 1) wadliwe działanie (na tej uszkodzonej grzałce miałem jeszcze normalne spalanie lpg)

Po wymianie czy to na uniwersalną czy oryginalną używkę pojawiły mi się 2 inne błędy:
P0150 Obwód sondy lambda (blok cyl. 2, czujnik 1) wadliwe działanie
P0125 za niska wartość temp. płynu chłodzącego lub za długi czas czujnika ECT wymagane do włączenia układu regulacji składu mieszanki (tutaj spalanie lpg już znaczenie wzrosło)

Powoli zaczynam tracić cierpliwość, bo oryginalna używka to już była 3 sonda którą kupiłem, dwie poprzednie to uniwersalne. Której bym nie wkręcił to i tak znowu pojawiają się te 2 błędy

Owczar - 02-02-2013, 11:24

Interfejsy diagnostyczne poza odczytywaniem błędów posiadają możliwość logowania OBDII. Skorzystaj z tej funkcji a nie wymieniaj w ciemno.

Na poprzedniej stronie masz filmik. Musisz zrobić coś podobnego o odpalenia silnika do jego nagrzania. Najlepiej film z jazdy. Wykresy te same, bo to podstawowe czujniki mające wpływ na mieszankę. Dobrą sondę wymieniłeś? Ta na którą wskazuje błąd to ta od strony przedniego pasa u góry.

P0125 może wskazywać na termostat lub czujnik temp. Obstawiam termostat. Ale na logach będzie widać.

paw3los - 02-02-2013, 12:23

Wymieniłem, że tak powiem, sondę, którą od razu widać jak się otworzy maskę :P
Myślałem, że ten P0125 wyskoczył, przez tę sondę, bo wcześniej tego nie miałem. Wskaźnik temp. wskazuje dobrze tj w połowie skali i auto nagrzewa się szybko. Nie wiem czy tym śmiesznym elmem można odczytać wykresy sond. Pewnie lepiej byłoby się podpiąć do staga, dlatego chyba wybiorę się do gazownika, żeby sprawdził i ustawił (jeśli się da).
Czy jeśli zamieniłbym miejscami sondy przed katem i wyskoczyłby mi ten sam błąd, to coś by mi to "powiedziało"?

fj_mike - 02-02-2013, 12:33

paw3los napisał/a:
Wskaźnik temp. wskazuje dobrze tj w połowie skali i auto nagrzewa się szybko

Na to jest osobny czujnik. Ciebie interesuje ten do którego dochodzą dwa przewody (szukaj w okolicach termostatu).
paw3los napisał/a:
Powoli zaczynam tracić cierpliwość, bo oryginalna używka to już była 3 sonda którą kupiłem, dwie poprzednie to uniwersalne. Której bym nie wkręcił to i tak znowu pojawiają się te 2 błędy

Sprawdź wiązki przewodów na okoliczność uszkodzeń mechanicznych. Może jakiś gryzoń zagościł pod maską.

Owczar - 02-02-2013, 14:10

paw3los napisał/a:
Nie wiem czy tym śmiesznym elmem można odczytać wykresy sond


Wykresy na filmie są zrobione właśnie elmem.

paw3los napisał/a:
Pewnie lepiej byłoby się podpiąć do staga, dlatego chyba wybiorę się do gazownika, żeby sprawdził i ustawił (jeśli się da).


No nie za bardzo... Ale jeśli nie są jeszcze podpięte to jak masz ustawiony gaz?

paw3los napisał/a:
Czy jeśli zamieniłbym miejscami sondy przed katem i wyskoczyłby mi ten sam błąd, to coś by mi to "powiedziało"?


Wiedziałbyś czy to wina sondy czy instalacji. Ale elmem możesz zobaczyć wykresy sond i będzie wiadomo.

aerodeck - 24-02-2013, 19:04

Szanowne MITSUMANIAKI , z góru chciałem przeprosić za moje lenistwo , gdyż topik jest dość obszerny (34 strony) a przeglądnąłem już kilka innych i nie znalazłem odpowiedzi na moje pewne pytanie. Jak wiecie , w GALU są 2 sondy , za i przed katalizatorem. Wymieniłem już tą przed katem , bo tak mi komputer zasugerował ,, ale CHECK dalej mi świeci i dalej autko papusia paliwko jak smok. Pozostało mi wymienić i tą drugą sonde . Chciałem zapytać , jakie powinna miec wskazania jedna i druga sonda na mierniku. Pytam , bo ta za katalizatorem pokazywała jakieś kosmiczne liczby , jakie to już nie pamiętam a nigdzie nie znalazłem odpowiedzi co do tej drugiej sondy , natomiast ta przed katalizatorem ma wskazania takie jak podają inni. Bardzo proszę o odpowiedź. Dziękuję.
Owczar - 24-02-2013, 19:07

2 sonda nie ma żądnego wpływu na spalanie.
fj_mike - 24-02-2013, 20:03

aerodeck napisał/a:
CHECK dalej mi świeci

Wymrugałeś błąd? Wiesz co zgłasza problem?

arturj123 - 24-02-2013, 22:48

Druga sonda bodajże pozwala nam określić tylko czy katalizator jest w porządku.
Tomek - 25-02-2013, 09:22

arturj123 napisał/a:

Druga sonda bodajże pozwala nam określić tylko czy katalizator jest w porządku.


tak

Owczar - 25-02-2013, 09:42

Ale tylko w przedliftach. Po drugim lifcie jej rola się zmieniał.
pit696 - 26-02-2013, 20:12

Ktora lambde trzeba wymienic przy bledach P0155 (bank2 sensor1) iP0403?
Owczar - 26-02-2013, 20:18

To sonda przed katem na kolektorze od strony chłodnicy.

P0403 to błąd EGR. Należy sprawdzić według procedury diagnostycznej w manualu. Zresztą sondę przed wymianą też....

pit696 - 26-02-2013, 20:27

Czyli nie wymieniac jej od razu tylko sprawdzic czy jest sprawna? Orientujesz sie co oznacza ten blad egr ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group