L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki
L200 - 12-09-2010, 19:30
Witam. Co sądzicie o rozmiarze zimówek 235/65/17 do eli/06.bo słyszałem opinie ,że w zimę lepiej spisują węższe opony.Co o tym sądzicie?
Misieklbn - 13-09-2010, 18:22
Węższe jak najbardziej, ale również wyższe są lepsze z własnego doświadczenia, jak będą na 70 to bierz inna jazda, nie czuc tak dołów osobiście polecam firestone
L200 - 13-09-2010, 22:33
Co sądzicie o oponach dunlop grandtrek WTM2 ?Jakie odczucie + , - ,.Pozdrawiam.
johnson - 14-09-2010, 08:33
ja smigalem zeszla zime na conti winter cross contact wlasnie 235/65/17 tyle ze z nosnoscia 108 i bylem bardzo zadowolony, cicho, stabilnie, na mokrym duzo lepiej niz fabryczne bridgestony 840
jajacek - 27-09-2010, 19:37
Niemal idealna całoroczna opona szosowa
Nokian WR SUV
Kiedy odbierałem swoją Elkę w styczniu 2007 byłem przekonany,że jest wyposażona w opony zimowe - Michelin Cross Terrain - wskazywały na to lamele i miękkość gumy. Nie wierzyłem wtedy informacjom na stronie Michelina, że jest to opona letnia. Na początku było bardzo dobrze.
Ale zima 2006/2007 była jak była - sami wiecie. Niestety jazdy zimą 2008 i 2009 roku były coraz bardziej niebezpieczne. Bieżnik ścierał się i ujawniał plastikowe klocki udające gumę.
Dlatego po 83 tkm wyrzuciłem Micheliny i założyłem nowe opony.
Ponieważ micheliny jeździły coraz gorzej zimą, postanowiłem znaleźć opony zimowe zdatne do jazdy przez okrągły rok.
Tak trafiłem na Nokian WR SUV. Amerykańska strona firmy rekomendowała te opony jako letnie i zimowe.
Na ichniejszych forach internetowych użytkownicy tych opon chwalili je za wszechstronność.
W Polsce Nokiany WR SUV mają za to uznaną pozycję jako dobre opony zimowe. Ale nie jako opony całoroczne.
Założyłem Nokiany na początku października 2009. Fabryczna wysokość bieżnika to 14/32 cala, czyli nieco ponad 11,1 mm. Przejechałem już 30 tkm, jeżdżąc non stop, w tym przez lipcowe upały w Polsce. Wczorajszy pomiar bieżnika pokazał nieco ponad 9 mm. Stąd proste wyliczenie, że jeżeli wyrzucę opony przy 4 mm bieżnika, to przy zachowaniu bieżnika tak jak do tej pory opona da mi 105 tkm. W USA Nokian daje gwarancję na 65 000 mil, czyli dokładnie tyle, ile mi wychodzi z dotychczasowego zużycia bieżnika.
Zachowanie opony w czasie upałów jest łatwe do przewidzenia. Jest miękko, a nawet gumowato. Za to podczas deszczu Nokian odrabia straty. Na prowadzenie wychodzi oczywiście zimą. Gorąco polecam tym, którzy nie lubią zmieniać opon co 6 miesięcy
konri - 27-09-2010, 21:40
ja założyłem tydzień temu bfg 265/70r17, jak narazie nie narzekam zobaczymy jak będą sobie radziły w zimniejsze śnieżne dni
HugoOrmo - 28-09-2010, 14:09
Czesc,
Mozesz podac pelne oznaczenie opony?
dzieki
konri - 28-09-2010, 16:10
BFGoodrich All Terrain T/A KO 265/70R17 112 R M+S.
namotore - 28-09-2010, 16:21
przy indeksie predkosci R mozna smigac niby 170 ale u mnie juz przy dluzszych wypadach 130-140 i obciazeniu 500kg + 2 twarze, druty wyszly. Cisnienie z przodu 2.2 z tylu 2.6. Bieznik tez popekal. Krawezniki wolno bralem. Wadliwa partia?
konri - 28-09-2010, 17:07
hmmm... nie wiem ja i tak nie jeżdzę powyżej 120, silnik zagłusza rozmowę
namotore - 28-09-2010, 22:22
niektorzy potrafia Elkami smigac autobahnem i 180, tacy sie tu wypowiadali (głowicowi), te oponki tak do 120 nie halasuja zbytnio, pozniej melodia...
maćko z lubań - 29-09-2010, 15:26
180 zdarzyło się nieraz i nie dwa, a z głowicą nic się nie dzieje i nie działo . A co do oponek używam i polecam GoodYear Wrangler ATR. W terenie bardzo fajnie, zimą też bardzo pozytywnie, a co do lata, jest średnio ale jak się nie szaleje na zakrętach to można przejeździć
visien - 14-10-2010, 17:24
No to i ja dorzucę fotkę ,a kapcie to BFG 265/70/17 .
Przy okazji podziękowania dla kolegi konri !
konri - 14-10-2010, 21:58
ależ nie ma za co tak z ciekawości się jeszcze zapytam, ile dałeś za wymianę?
miczon - 15-10-2010, 16:26
visien napisał/a: | BFG 265/70/17 |
Świetne w terenie, kiepskie na asfalcie, zwłaszcza mokrym. Moim zdaniem nie nadają się na dłuższe trasy szosowe przy wyższych prędkościach. Są dość głośne i mało stabilne.
Myślę, że jednak lepszym rozwiazaniem , jako kompromis dla auta terenowo-ciężarowo-szosowego są:
maćko z lubań napisał/a: | GoodYear Wrangler ATR |
Dobrze sobie radzą na czarnym, świetnie odprowadzają wodę na asfalcie (czego nie można powiedzieć o BFach ATekach). Przesiadłem sie na takie z BF-ów w poprzedniej eLce, za namową Gene'go i bardzo sobie chwaliłem. Obecnie jeżdżę na Yokohamach Geolandar AT-S o bardzo podobnej charakterystyce i też świetnie się spisują.
Na zimę jednak proponuję "zimówki". Serie AT to półśrodek na śnieg i lód. Zdecydowanie lepiej zainwestować w coś co z założenia ma jeździć w takich właśnie warunkach.
|
|
|