To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

Ewcia80 - 05-08-2016, 08:43

Hejka.Zakupilam 6 puszek noxudola 750 oraz Bolla zeby wykorzystać wężyk.I teraz mam pytania:Czy żeby zaaplikować w progi to wystarczy od góry,czyli sciagam te nakladki plastikowe i psikam?A co z drzwiami?Czu wystarczy tak jak w manualu przez te otwory technologiczne,czy jednak trzeba ściągać boczki?
parian - 05-08-2016, 14:51

Ewcia80 napisał/a:
Czu wystarczy tak jak w manualu przez te otwory technologiczne,czy jednak trzeba ściągać boczki?

Jeśli chodzi o drzwi to powinno wystarczyć psikanie przez otwory, końcówka od bolla rozpryskuje w różnych kierunkach. Zwróć tylko uwagę żebyś nie miała opuszczonych szyb w tym czasie ;]

Hugo - 05-08-2016, 15:16

Polecam jednak zdjąć boczki drzwiowe i dokładnie wyczyścić dół drzwi. Widziałem zgnite doszczętnie drzwi w Galu, jak zajrzałem od środka to na dole zalegało z 2 cm syfu (piach, liście itp.). Odpływy zapchane na amen. Nie wiadomo co jest u Ciebie. Jak napsikasz wosku w taki syf to drzwi zgniją jeszcze szybciej.
milo - 05-08-2016, 15:35

Hugo napisał/a:
Polecam jednak zdjąć boczki drzwiowe i dokładnie wyczyścić dół drzwi

Dokładnie
Ewcia80 napisał/a:
Czy żeby zaaplikować w progi to wystarczy od góry,czyli sciagam te nakladki plastikowe i psikam?

Trzeba wewnątrz progu zakonserwować przy tylnym kole jest zaslepka i wewnątrz kabiny pod tapicerką-wykładziną , dobrze jest wpuścic konserwacje odkręcając krańcówki drzwi przód tył szczególnie tył zabezpieczy nadkole wężykiem w każdą stronę, od strony bagażnika jest dojscie do tylnych nadkoli

Marcino - 12-08-2016, 07:46

Podpowie ktoś jakimś schamatem jak naprawić końcówkę progu tam gdzie się poodkłada lewarek - bo zatrzeszczało ostatnio jak podnosiłem..?
Chciałbym tam coś wspawać tylko dobrze jak by ktoś podpowiedział tak żeby się nie narobić...

robertdg - 12-08-2016, 20:24

Marcino napisał/a:
Chciałbym tam coś wspawać tylko dobrze jak by ktoś podpowiedział tak żeby się nie narobić...
To musisz sobie zadć pytanei czy chcesz to zrobić dobrze czy po łebkach, po łebkach lepiej wogóle sie do roboty nie zabierać, ale skor chcesz to zrobić tak żeby sie nie narobić, to cięzko znależć tu dobrą rade bo raczej nie ma takiej, dlatego ze tam sie schodza miejscami 4 blachy i wszystkie trzeba odbudowac rozcinając zarówno próg jak i wzmocnienie za wachaczem wleczonym.
artufcb - 13-08-2016, 01:08

Mógłby ktoś krok po kroku napisać jakich środków użyć do zabezpieczania podwozia?

Na początku mam zamiar doczyscic wszystko do gołej blachy. Co dalej?

savagger995 - 15-08-2016, 00:37

Czyścisz o gołej blachy na początek:
1. Szlifierka kontowa + szczotka druciana
http://archiwum.allegro.p...5021040574.html
Tym zedrzesz baranki i inne powłoki do wypolerowania blachy.

2. Szlifierka kontowa + tarcza listkowa do metalu
http://allegro.pl/tarcza-...5969969991.html
Miejsca w których widać porowatość blachy tam na pewno jest jeszcze rdza. Potraktuj to taką tarczą ale min obroty aby nie przegrzać blachy.

3. Wiertarka z obrotami + tarcza włosy murzyna
http://allegro.pl/nylon-n...5325183598.html
W trudniej dostępne miejsca

4. Wiertarka z obrotami + tarcza listkowa
http://allegro.pl/scierni...5082790926.html

lub taka

http://archiwum.allegro.p...4381881444.html

5. Na zgrzewach wiertłem małym do metalu.

6. Jak ładnie wszystko wyczyścisz usuwasz wszelkie zanieczyszczenia za pomocą zmywacza silikonowego nie benzyny ekstrakcyjnej.

http://allegro.pl/zmywacz...6075210195.html

7. Tylko na pozostałości rdzy to Dinitrol RC 800 tam gdzie rdzy nie ma nie używaj go. Dwie warstwy w odstępie 24godz. przy temp ok 22stopni.

http://market-lakierniczy...ITROL-100ml/361

8. Matujesz lekko wyschnięty Dinitorl włókniną ścierną
http://szafir.pl/wloknina...n-czerwona.html

9. oddtuszczacz dobrze zmywaczem silikonowym tylko czysta scierką, szmatą.

10. Na to podkład epoksydowy 2 warstwy w odstępie 9-12 godz. w temp ok.22stopni
http://allegro.pl/podklad...5659295086.html

11. Odtłuszczasz zmywaczem silikonowym

12. Pora na baranek
http://allegro.pl/konserw...6071372439.html

13. Tu już wybór należy do CB. Ja jeszcze baranek pokryłem farbą nitro ( na półsuchy) ponieważ baranek jest silnie higroskopijny czyli wciąga wodę więc należy go odciąć od wody
http://allegro.pl/sniezka...5796336059.html

14. I to jest według mnie najważniejszy punkt konserwacja profili zamknietych. Wszędzie gdzie widzisz otwory produkcyjne wstrzykujesz tam konserwację
http://market-lakierniczy...DINITROL-1L/137

15. Zostają jeszcze ranty dolne drzwi. Nawet jeżeli rdza jeszcze nie wyszła to napewno tam jest. Należy rozgiąć zagiętą blachę nawet zwykłymi szczypcami.
Czyćsisz dokładnie w zagięciach na to Dinitrol rc 800 i zalewacz to środkiem do profili zamkniętych Dinitrol ML.

16. Zaginasz blachę i na to dajesz http://archiwum.allegro.p...3150209976.html

17. I lakier jak masz srebrny kolor to i tak będzie widać ze coś tam był robione. Przy moim niebieskim nie widać róznicy.

artufcb - 15-08-2016, 15:56

Wielkie dzięki za odpowiedź!

Jeszcze chciałbym wiedzieć ile potrzebuje epoksydu, baranka i farby nitro na całą podłogę. Nadkola mam zrobione.

robertdg - 15-08-2016, 18:47

savagger995 napisał/a:
13. Tu już wybór należy do CB. Ja jeszcze baranek pokryłem farbą nitro ( na półsuchy) ponieważ baranek jest silnie higroskopijny czyli wciąga wodę więc należy go odciąć od wody
http://allegro.pl/sniezka...5796336059.html
Bardzo kiepski pomysł, ta farba naprawde nie jest dobra na zabezpieczenie, ogrodzenia bym nia nie pomalował a co dopiero spodu auta które jest silniej narazone na uszkodzenia
Hugo - 16-08-2016, 07:49

savagger995 napisał/a:
pokryłem farbą nitro
He, dosłownie 2 dni temu wpadła mi w ręce puszka takiej farby i jak byk było na niej napisane, że farba nie jest odporna na zmienne warunki atmosferyczne...
artufcb - 16-08-2016, 09:15

To w takim razie coś dawać na baranka?
Marcino - 16-08-2016, 13:28

Zamiast baranka dać konserwację np Nouxoudol 900 a do wnek nadkoli na to dodatkowo Noxudol 1600
a baranek jako warstwa ochronna przed kamieniami to można ją polakierować

http://www.noxudol.pl/antykorozja_st38.html

Hugo - 16-08-2016, 13:34

Na baranka nic już nie dawać, ale na podkład przed barankiem koniecznie wosk Noxudol 700 albo 750. Wtedy baranek dosłownie wiąże się z woskiem i nie ma mowy o dostępie wilgoci. Zrobiłem tak podwozie w moim 3 lata temu i nie ma śladu korozji. W nadkolach tak samo, ale zamiast Noxudola 900 (baranka) daj Noxudol 1600 (ma właściwości wygłuszające).
Marcino - 16-08-2016, 15:33

robertdg napisał/a:
Marcino napisał/a:
Chciałbym tam coś wspawać tylko dobrze jak by ktoś podpowiedział tak żeby się nie narobić...
To musisz sobie zadć pytanei czy chcesz to zrobić dobrze

Chce zrobić dobrze, i nie musi być ładnie i fabrycznie ale bezpiecznie...
Bed

[ Dodano: 17-08-2016, 13:13 ]
Od Novola:
1.Po oczyszczeniu mechanicznym podwozia odtłuścić zmywaczem wstępnym PLUS 800,dokładnie wydmuchać pyły przed i po.Następnie nałożyć na miejsca gdzie pozostała jakaś lekka korozja konwerter rdzy Fertan -poczekać 24 h ,usunąć zreagowane luźne cząsteczki, zneutralizować wodą (instrukcja na stronie Fertan) dobrze wysuszyć (użyć nawet opalarki) .

2. Nałożyć 2-3 warstwy Eopxy Primer z linii Novol for Classic Car ,który ma podwyższone bardzo mocno parametry antykorozyjne.

3.Po wyschnięciu (minimum 12 godzin przy grubości ok. 200-300 mikronów, temp.20 stp.) można zaaplikować ,,baranek" Body Protect lub Dual Protect a następnie (po wyschnięciu) nanieść emalie antykorozyjną do podłóg i zawieszeń Polycoat Protect (kolor czarny ,blask satynowy) Polycoat polecam do zabezpieczenie pozostałych części podwozia takie jak np sprężyny , wahacze, drążki , zbiornik paliwa i inne ustrojstwa zrobione z mocnej stali, dla której anty korozja zawarta w Polycoat Protect jest wystarczająca ( 2-4 warstwy w zależności od rozcieńczenia-produkt bardzo wydajny, można nanosić pędzlem).

4.Jest jeszcze jeden produkt ,który można zastosować po epoksydzie grubo powłokowym ,ograniczając pracę do praktycznie 2 czynności.
COBRA-informacje szczegółowe na stronie NOVOL.
Do zastanowienia.

Polycoat Protect w 1l opakowaniu polecałbym pomimo wszystko do odświeżenia i zabezpieczenia elementów zawieszenia a nawet silnika. Proszę zaopatrzyć się też w Silicon Remover do zmywania tłuszczy , zabrudzeń od rąk(sól) i silikonów -benzyna ekstrakcyjna lub nitro tego nie usuną.

Pozdrawiam Rafał Mania Dział Szkoleń NOVOL

ps: Wilgoć jest najbardziej szkodliwa dla produktów chemoutwardzalnych-temperaturę można ,,obejść" poprzez np: podgrzanie produktów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group