To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Misiek został napadnięty :( (czyli moje z Miśkami przygody)

wichura1 - 03-01-2015, 13:31

Zimowe 14-letnie (łyse) Goodyear Eagle Ultra Grip 3, zamieniłem na 6-letnie wielosezonowe PIRELLI P2500 EURO. O dziwo jak opona ma bieżnik jeździ się lepiej. :D


wichura1 - 21-02-2015, 21:37

Dzisiaj wymieniłem dół fotela kierowcy, zepsuła się tylna regulacja wysokości siedziska. Wypadła cała ośka, ale na szczęście miałem cały szkielet fotela, bez pianki i tapicerki w piwnicy. Dwie godziny i OK, oprócz tego wymieniłem wskaźnik poziomu paliwa, bo po wyłączeniu stacyjki cofał się nie wiem dlaczego o 1/4 skali.
tresorex - 22-02-2015, 10:28

Chyba trzeba zacząć dietę :lol: ;)
wichura1 - 22-02-2015, 12:31

Fotel się nie zarwał, po wypadnięciu ośki przy hamowaniu tył się podnosił, przy przyspieszaniu opadał. Ośki z pokrętłem nie dało się wcisnąć z powrotem, bo bez ośki koło się przestawiło w inną pozycję i odsunęło. Osłona zębatki jest zanitowana stalowymi nitami, więc naprawa trwałaby dłużej niż wymiana.
wichura1 - 02-03-2015, 11:56

Po wyprawie na HEL i przejechaniu 1000km przeliczyłem spalanie, wyszło 6,1l/100km.
MichciuGT - 02-03-2015, 15:37

z jaką prędkością, z korkami, stylem o kropelce czy normalnej... ?
eremita - 02-03-2015, 17:07

Spalanie super :D

Cari jak zawsze się ładnie prezentuje, dzisiaj widziana jak z Dąbrowskiego w Kościelną pomykała :lol:

wichura1 - 02-03-2015, 21:54

80-90km/h na zwykłej drodze, 110km/h na autostradzie (powyżej 110km/h w środku jest dla mnie za głośno, niestety to nie Galant :( ). Korków nie było, jedynie 10km przed wjazdem na półwysep jakieś 40km/h, a na półwyspie prawie cały czas ograniczenie do 70km/h.
Hugo - 03-03-2015, 08:40

wichura1 napisał/a:
powyżej 110km/h w środku jest dla mnie za głośno, niestety to nie Galant
Nie kapuję. W Galancie, którego właściciel na własną rękę nie wygłuszał przy tej prędkosci jest co najmniej 2 razy głośniej! Mam porównanie do Space Stara żony, a to przecież to samo co Carisma.
tresorex - 03-03-2015, 08:51

Gdybym tak jechał Galantem to by mi spalił koło 8l więc wynik taki se ;) Colt na trasie z prędkościami 100-110 palił koło 7 z tym samym silnikiem :)
eremita - 03-03-2015, 09:09

tresorex napisał/a:
Gdybym tak jechał Galantem to by mi spalił koło 8l


Jak nie mniej, mi przy prędkościach 120 do 140 spalanie wychodzi 8,4

wichura1 - 13-07-2015, 08:16

Wczoraj z teściem zabraliśmy się za rozrząd jego Space Star-a 1.8 MPi SOHC (137.000km). Wygląda na to ,że pasek rozrządu był fabryczny, aż mnie zmroziło. Rolka napinacza i pompa wody luzy boczne, więc też fabryczne. Nauczony doświadczeniem, do odkręcenia koła pasowego wału, pożyczyłem z pracy zakrętarkę udarową Milwaukee. Jak zwykle w Holendrach, przy wymianie rozrządu warsztat wygląda jak pole bitwy z powodu ilości potrzebnych kluczy. 10,12,14,15,17,18,19,22 płaskie, oczkowe, oczkowe gięte, nasadowe. Po prostu orgia kluczy :D .
tresorex - 13-07-2015, 15:11

Przy wymianie rozrządu w EA też potrzeba masy kluczy mimo że to made in japan :D

Najgorzej było dobrać klucz do odkręcenia jednej z rolek bo oczkowy gięty nie wchodził, nasadka z grzechotką też. Dopiero jakiś minimalnie wygięty klucz dał radę :)

wichura1 - 05-09-2015, 20:55

Dzisiaj założyłem nowe bębny TRW. Carisma 1.6, ma jeszcze koła o rozstawie śrub 4x100mm i otwór centrujący 64mm. Tarcze na przód dobrej firmy kupić można bardzo łatwo, bębny na tył produkuje niewielu producentów. Wszędzie można kupić jakieś badziewne bębny ABE, a ja w końcu dorwałem bębny TRW w normalnej cenie. W zeszłym roku sztuka kosztowała 270PLN, ja za komplet zapłaciłem z przesyłką 380PLN. Są to odpowiedniki 1:1 oryginałów Mitsubishi MB699291, numer: TRW DB4240. Czas był na nie najwyższy zużycie 206,5mm dopuszczalne 205mm. Oprócz tego prawy bęben był tak skorodowany, że krawędzie się wykruszały w rękach.

Ważna sprawa! Na stronach z częściami piszą, że bębny hamulcowe TRW DB4240 pasują tylko do Carism bez ABS. Jest inaczej. Carismy 1.6 z ABS i bez ABS mają te same piasty: MR403807, do tej z ABS pod spodem jest dokręcony pierścień ABS: MR205399, który nie ma szansy na jakikolwiek kontakt z bębnem. (Bębny pasują też do Lancerów CBW)














wichura1 - 12-09-2015, 22:40

Udało mi się się zamówić w Intercars i zamontować, rurę wydechową przednią. Wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa. Tylko Intercars na prywatne zamówienie sprowadził rurę firmy BOSAL. Inni nie chcieli się w to bawić, a na rynku jest tylko polski produkt, który nie jest idealną kopią części Mitsubishi. Z uszczelkami, wieszakami i nakrętkami nie było problemu, są od ręki.
Produkty BOSAL-a są bardzo dobrze wykonane, podaję zamienniki Mitsubishi:
BOS823-885 - MR160801 - rura wydechowa przednia z elementem elastycznym
BOS256-390 - MR224264 - uszczelki układu wydechowego 2szt. (w opakowaniu 1szt.)
BOS255-460 - MR266294 - wieszaki układu wydechowego 2szt. (w opakowaniu 1szt.)
BOS258-060 - MB059359 - nakrętki układu wydechowego M12x1,25 2szt. (w opakowaniu 10szt.)

Pewnie powiecie, że mogłem wymienić plecionkę. Ale rura była tak skorodowana, że nie było do czego spawać.




















Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group