Nasze Miśki - Misiek został napadnięty :( (czyli moje z Miśkami przygody)
wichura1 - 03-01-2015, 13:31
Zimowe 14-letnie (łyse) Goodyear Eagle Ultra Grip 3, zamieniłem na 6-letnie wielosezonowe PIRELLI P2500 EURO. O dziwo jak opona ma bieżnik jeździ się lepiej.
wichura1 - 21-02-2015, 21:37
Dzisiaj wymieniłem dół fotela kierowcy, zepsuła się tylna regulacja wysokości siedziska. Wypadła cała ośka, ale na szczęście miałem cały szkielet fotela, bez pianki i tapicerki w piwnicy. Dwie godziny i OK, oprócz tego wymieniłem wskaźnik poziomu paliwa, bo po wyłączeniu stacyjki cofał się nie wiem dlaczego o 1/4 skali.
tresorex - 22-02-2015, 10:28
Chyba trzeba zacząć dietę
wichura1 - 22-02-2015, 12:31
Fotel się nie zarwał, po wypadnięciu ośki przy hamowaniu tył się podnosił, przy przyspieszaniu opadał. Ośki z pokrętłem nie dało się wcisnąć z powrotem, bo bez ośki koło się przestawiło w inną pozycję i odsunęło. Osłona zębatki jest zanitowana stalowymi nitami, więc naprawa trwałaby dłużej niż wymiana.
wichura1 - 02-03-2015, 11:56
Po wyprawie na HEL i przejechaniu 1000km przeliczyłem spalanie, wyszło 6,1l/100km.
MichciuGT - 02-03-2015, 15:37
z jaką prędkością, z korkami, stylem o kropelce czy normalnej... ?
eremita - 02-03-2015, 17:07
Spalanie super
Cari jak zawsze się ładnie prezentuje, dzisiaj widziana jak z Dąbrowskiego w Kościelną pomykała
wichura1 - 02-03-2015, 21:54
80-90km/h na zwykłej drodze, 110km/h na autostradzie (powyżej 110km/h w środku jest dla mnie za głośno, niestety to nie Galant ). Korków nie było, jedynie 10km przed wjazdem na półwysep jakieś 40km/h, a na półwyspie prawie cały czas ograniczenie do 70km/h.
Hugo - 03-03-2015, 08:40
wichura1 napisał/a: | powyżej 110km/h w środku jest dla mnie za głośno, niestety to nie Galant | Nie kapuję. W Galancie, którego właściciel na własną rękę nie wygłuszał przy tej prędkosci jest co najmniej 2 razy głośniej! Mam porównanie do Space Stara żony, a to przecież to samo co Carisma.
tresorex - 03-03-2015, 08:51
Gdybym tak jechał Galantem to by mi spalił koło 8l więc wynik taki se Colt na trasie z prędkościami 100-110 palił koło 7 z tym samym silnikiem
eremita - 03-03-2015, 09:09
tresorex napisał/a: | Gdybym tak jechał Galantem to by mi spalił koło 8l |
Jak nie mniej, mi przy prędkościach 120 do 140 spalanie wychodzi 8,4
wichura1 - 13-07-2015, 08:16
Wczoraj z teściem zabraliśmy się za rozrząd jego Space Star-a 1.8 MPi SOHC (137.000km). Wygląda na to ,że pasek rozrządu był fabryczny, aż mnie zmroziło. Rolka napinacza i pompa wody luzy boczne, więc też fabryczne. Nauczony doświadczeniem, do odkręcenia koła pasowego wału, pożyczyłem z pracy zakrętarkę udarową Milwaukee. Jak zwykle w Holendrach, przy wymianie rozrządu warsztat wygląda jak pole bitwy z powodu ilości potrzebnych kluczy. 10,12,14,15,17,18,19,22 płaskie, oczkowe, oczkowe gięte, nasadowe. Po prostu orgia kluczy .
tresorex - 13-07-2015, 15:11
Przy wymianie rozrządu w EA też potrzeba masy kluczy mimo że to made in japan
Najgorzej było dobrać klucz do odkręcenia jednej z rolek bo oczkowy gięty nie wchodził, nasadka z grzechotką też. Dopiero jakiś minimalnie wygięty klucz dał radę
wichura1 - 05-09-2015, 20:55
Dzisiaj założyłem nowe bębny TRW. Carisma 1.6, ma jeszcze koła o rozstawie śrub 4x100mm i otwór centrujący 64mm. Tarcze na przód dobrej firmy kupić można bardzo łatwo, bębny na tył produkuje niewielu producentów. Wszędzie można kupić jakieś badziewne bębny ABE, a ja w końcu dorwałem bębny TRW w normalnej cenie. W zeszłym roku sztuka kosztowała 270PLN, ja za komplet zapłaciłem z przesyłką 380PLN. Są to odpowiedniki 1:1 oryginałów Mitsubishi MB699291, numer: TRW DB4240. Czas był na nie najwyższy zużycie 206,5mm dopuszczalne 205mm. Oprócz tego prawy bęben był tak skorodowany, że krawędzie się wykruszały w rękach.
Ważna sprawa! Na stronach z częściami piszą, że bębny hamulcowe TRW DB4240 pasują tylko do Carism bez ABS. Jest inaczej. Carismy 1.6 z ABS i bez ABS mają te same piasty: MR403807, do tej z ABS pod spodem jest dokręcony pierścień ABS: MR205399, który nie ma szansy na jakikolwiek kontakt z bębnem. (Bębny pasują też do Lancerów CBW)
wichura1 - 12-09-2015, 22:40
Udało mi się się zamówić w Intercars i zamontować, rurę wydechową przednią. Wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa. Tylko Intercars na prywatne zamówienie sprowadził rurę firmy BOSAL. Inni nie chcieli się w to bawić, a na rynku jest tylko polski produkt, który nie jest idealną kopią części Mitsubishi. Z uszczelkami, wieszakami i nakrętkami nie było problemu, są od ręki.
Produkty BOSAL-a są bardzo dobrze wykonane, podaję zamienniki Mitsubishi:
BOS823-885 - MR160801 - rura wydechowa przednia z elementem elastycznym
BOS256-390 - MR224264 - uszczelki układu wydechowego 2szt. (w opakowaniu 1szt.)
BOS255-460 - MR266294 - wieszaki układu wydechowego 2szt. (w opakowaniu 1szt.)
BOS258-060 - MB059359 - nakrętki układu wydechowego M12x1,25 2szt. (w opakowaniu 10szt.)
Pewnie powiecie, że mogłem wymienić plecionkę. Ale rura była tak skorodowana, że nie było do czego spawać.
|
|
|