To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

Ewcia80 - 21-08-2016, 21:00

Hejka.Czy noxudol 750 jest niebezpieczny dla przednich sztywnych i ealstycznych przewodów hamulcowych?Pytam,gdyż jak wpuściłam go do kielicha to wycieklo dolem troche na przewody.wytarlam to ale sie troszke obawiam.
Marcino - 21-08-2016, 23:01

wg mnie nic się nie stanie
Ewcia80 - 24-08-2016, 15:36

Hejka.Gdzie najcześciej atakuje rdza progi w galancie?Bardziej od dołu progu,czy bardziej z boku?
milo - 24-08-2016, 15:47

Pod osłona progu nie widać dokładnie ale wydaje mi sie że przy końcu progu przy tylnym kole jest zaślepka można sprawdzić kamerą inspekcyjną jaki stan progu
Dobrze jest też przyjrzeć sie rantom progów głównie na zgrzewach rdza atakuje

Ewcia80 - 24-08-2016, 16:13

Najchetniej to bym zdjela te nakladki na progi,ale mam problem z tym srubkami.musze jakos wykombinować jak udroznić te miejsca na srubokret.Wczoraj jak byłam u mechanika to od dolu ile moglam to odchylałam te nakladki i swiecilam latarka.Jest niby wszystko ok,ale moze rdza wychodzi własnie z boku.Nie wiem czy jest sens to sprawdzić jak tak ciezko zdjać te nakladki.
Marcino - 24-08-2016, 20:02

Wlać do prgu jak chcesz przez gumkę w tylnym nadkolu jak pisze MIlo....
Ewcia80 - 24-08-2016, 20:50

Hejka.Własnie jestem po walce ze śrubkami mocujacymi te nakladke progowa.Udało mi sie dopasować klucz,ktorym bez problemu moge odkrecić te srubki.Co mam zrobić jak już odkrece te 6 srubek i te 2 z przodu?Na co mam uważać szczegolnie przy demontazu?Czy mam energicznie szrpnać do dolu te nakladke zeby ja zdjać?Czy ponowny montaż wymaga czegos dodatkowego?A drugie pytanie dotyczy tej zaslepki w tylnym nadkolu.Jak ją zdjelam to myslalam ze tam jest pelna dziurka,a u mnie jest cos metalowego za ta zaslepka i malo jes miejsca.Czy tak ma być?Co to jest?Czy z drugiej strony od pasazera tez takie cos metalowego czy pelna dziurka?
milo - 24-08-2016, 22:15

Ewcia80 napisał/a:
Co mam zrobić jak już odkrece te 6 srubek i te 2 z przodu?Na co mam uważać szczegolnie przy demontazu?

Jak wszystkie śruby odkręcone nakładka progu mocowana jest jeszcze na niby taśme -uszczelnienie w górnej częsci nakładki na całej długości ,jak zdejmowałem łapałem za dół progu i pociagałem do siebie troche jest problemu ale idzie zdjać
Ewcia80 napisał/a:
Czy ponowny montaż wymaga czegos dodatkowego?

Taśma dwustronna
Ewcia80 napisał/a:
dotyczy tej zaslepki w tylnym nadkolu.Jak ją zdjelam to myslalam ze tam jest pelna dziurka,a u mnie jest cos metalowego za ta zaslepka i malo jes miejsca.

Powinno byc wzmocnienie

robertdg - 25-08-2016, 07:27

Ewcia80 napisał/a:
Na co mam uważać szczegolnie przy demontazu?Czy mam energicznie szrpnać do dolu te nakladke zeby ja zdjać?Czy ponowny montaż wymaga czegos dodatkowego?
Tu jest temat tego dotyczący http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=76610
milo napisał/a:
Jak wszystkie śruby odkręcone nakładka progu mocowana jest jeszcze na niby taśme -uszczelnienie w górnej częsci nakładki na całej długości ,jak zdejmowałem łapałem za dół progu i pociagałem do siebie troche jest problemu ale idzie zdjać
Zapomniałes o tym, że wypadałoby otworzyć drzwi i demontować nakładke od góry (zaczynając od tyłu auta i uwaznie przy słupku B) bo trochę poniżej tasmy sa kołki, które tym sposobem poniszczysz.
Hugo - 25-08-2016, 08:03

robertdg napisał/a:
wypadałoby otworzyć drzwi
Przednie tak, ale tylne zauważyłem, że lepiej jak są zamknięte, bo inaczej nakładka przy zdejmowaniu rysuje się o rant drzwi. Przy otwartych drzwiach nie sposób wymanewrować tak żeby jej nie zarysować.
Ewcia80 - 25-08-2016, 21:27

Hejka.Udało mi sie zdjąć te nakładki progowe.Jest strasznie żle?Tam gdzie korozja jest blacha zdrowa opukałam porzadnie.powyżej rantow jest czysto.Jak to teraz naprawić?Jak widać koncowe kołki zostaly w aucie i potzrebuje kupić nowe?Czy to muszą być ori czy mozna opasować z zamiennikow?Czy te kołki ktore są dobre nadają sie ponownie do montażu?

[ Dodano: 25-08-2016, 21:29 ]
Sorki zdjecia jeszce:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7d965f37fe84dae7
http://www.fotosik.pl/zdjecie/ee39227251961c72
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9c3b1647629f45db
http://www.fotosik.pl/zdjecie/91f5273faa74f6bf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/14053aa5979742fa
http://www.fotosik.pl/zdjecie/54e1663bc31e7036

Marcino - 30-08-2016, 13:22

Ciekawostka chyba od Novola...
http://cobra-bedliner.pl

adm78 - 08-09-2016, 10:35

Witam

Przeczytałem ten temat w całości i planuje zabezpieczyć podwozie. Ze względu na źle zrobioną 4 lata temu usługe konserwacji musze przed zimą zrobić wszystko na nowo. Wcześniej na nie wyschnięte i nieoczyszczone z rdzy podwozie nałożono bez żadnego podkładu, prosto na blache natryskowo bitgum. Ponieważ narobiło to większej szkody niż pożytku proszę Was o małą pomoc w odpowiedzi na kilka pytań aby to dobrze naprawić.

Zamierzam zrobić zgodnie z listą z tego tematu jak proponuje savagger995
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=495
Planuje to tak: po zdarciu bitguma, oczyszczeniu i ewentualnym spawaniu na rdze pójdzie Dnitrol RC800, potem podklad epoksydowy Novola i na koniec Noxudol 900. Nadkola wewnątrz Noxudol 1600.

Moje pytania:
1. czy taka kombinacja składników i ich kolejność jest ok?
2. czy coś innego zaproponujecie na wierzch zamiast Noxudola kiedy brak pistoletu?
3. Czy warto zrywać wszędzie bitgum nawet tam gdzie nie prześwituje ruda, jest czarny i elastyczny jeszcze? bedzie trudno bo nie mam czasu rozbierać gratów pod spodem.
4. rozumiem że podkład epoksydowy kłade wszedzie tam, gdzie jest oczyszczone i nie ma bitguma?
5. nie wiem czy bede miał pistolet więc pytanie czy Dinitrol i podkład da rade dobrze nałozyć pędzlem a Noxudol kupić np w sprayu? czy moze tylko pistolet gwarantuje dobrze wykonaną robote? jeżeli tak to zlece zabezpieczenie w zaprzyjaźnionym warsztacie.

dzięki

Hugo - 08-09-2016, 10:47

adm78, na podkład, a pod Noxudola 900 lub 1600 polecam dać warstwę wosku Noxudola 750. Wtedy masz gwarantowaną mega przyczepność do podłoża i całkowitą izolację od wilgoci. Sprawdzone osobiście.
Jak nie masz pistoletu to użyj Noxudola 900 500 ml w spray'u. Nie ma znaczenia czy nanosisz pistoletem czy spray'em, a ten drugi jest bardzo wygodny w użyciu.

Na Twoim miejscu zdarłbym ten bitgum wszędzie tam gdzie się da, bo jak był dany na gołą blachę to niestety nie przylega do niej, utworzyła się poduszka powietrzna pomiędzy nim a blachą i wilgoć prędzej czy później zrobi swoje (pod tym bitgumem prędzej niż bez niego).

adm78 - 08-09-2016, 11:23

Hugo napisał/a:
adm78, na podkład, a pod Noxudola 900 lub 1600 polecam dać warstwę wosku Noxudola 750. Wtedy masz gwarantowaną mega przyczepność do podłoża i całkowitą izolację od wilgoci. Sprawdzone osobiście.
Jak nie masz pistoletu to użyj Noxudola 900 500 ml w spray'u. Nie ma znaczenia czy nanosisz pistoletem czy spray'em, a ten drugi jest bardzo wygodny w użyciu.


Na Twoim miejscu zdarłbym ten bitgum wszędzie tam gdzie się da, bo jak był dany na gołą blachę to niestety nie przylega do niej, utworzyła się poduszka powietrzna pomiędzy nim a blachą i wilgoć prędzej czy później zrobi swoje (pod tym bitgumem prędzej niż bez niego).


o widzisz, czytałem o wosku w tym wątku i zastanawiałem się nad tym, dzięki. Pytanie ile puszek 500ml w sprayu potrzebuje i czy dawać na całe podwozie gdzie podkład epoksydowy bedzie?

postaram sie zedrzeć gdzie sie da jednak dwójka małych dzieci ogranicza mi czas do minimum na robote i nie mam kiedy wszystkiego pozdejmować co przeszkadza. Dzięki za rady Hugo.

Aha, co warto psiknąć do wewnątrz do podłuznic i jak wczesniej je przygotować?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group