[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
czekoladka_1981 - 03-04-2013, 11:42
grzesiopaka napisał/a: | muszę poszukać namiarów do Japaneze |
JAPANEZE
Marek Malik ( Auto-Części)
Pabianice
(042)215 44 02 , 602 224 584
japaneze@o2.pl
GG: 1027199
grzesiopaka - 03-04-2013, 11:51 Temat postu: sonda lambda Dzięki za pomoc.Zamówiłem już części.Mam nadzieje że do soboty wymienię sondę i wykasuje bład.
[ Dodano: 08-04-2013, 10:02 ]
Po "małych" problemach udało się .Wymieniłem sondę przed katalizatorem od ściany grodziowej,wykasowałem błąd i przykra niespodzianka bo dalej świeci kontrolka silnika i dalej wyskakuje błąd sondy.Jak się okazało nie potrzebnie wymieniałem tą sondę ponieważ padła ta od strony chłodnicy.Po jej wymianie i ponownym podłączeniu pod kompa i wykasowaniu błędu wszystko działa jak należy.
jacobian - 16-04-2013, 20:20
grzesiopaka, bo bank 2 masz od strony cylindra nr 2 czyli od frontu. Cylinder 1 jest od grodzi - ja właśnie mam tokowy błąd P0135
Tomek - 22-04-2013, 19:11
OK panowie
jako, że w końcu udało mi się w końcu połączyć interfejs to odczytałem co nieco więcej o tych sondach
i tak, dla przypomnienia, świeci się CE a tester wykazał błąd drugiej sondy na 2 banku
teraz podpiąłem interfejs i takie błędy były:
a przebiegi sond:
1. na PB
2. na LPG na obrotach ok. 2k
3. na LPG, obroty jałowe
co o tym sądzić ??
Owczar - 22-04-2013, 19:25
Któraś z sond za katem niedomaga. Albo na baku 2 sonda umiera, albo na banku 1 umiera prekat. Ze statycznych wykresów ciężko wywnioskować.
Sondy przed katem wyglądają ok. Sprawdź połączenia przy kostkach, czy styki są ok itd. Zmierz rezystancję obwodu grzałek dla sond przed katem. Może być poza zakresem mimo, że sondy działają.
Tomek - 22-04-2013, 19:28
teraz dopiero się zorientowałem, że nie zrobiłem wykresów sondy 1 na banku 1
*jest dwa razy Bank 1 Sensor 2
idę do auta zrobić nowe foty
Owczar, jakie wykresy sugerujesz wrzucić??
Owczar - 22-04-2013, 19:30
Najlepiej filmy nagrane przez: http://www.programosy.pl/...enrecorder.html
Dodaj jeszcze wykres rpm i przegazuj go na podczas logowania żeby zobaczyć reakcję sond i katów.
[ Dodano: 22-04-2013, 19:31 ]
I koniecznie zmierz te rezystancje...
Tomek - 22-04-2013, 20:54
Owczar, http://youtu.be/rTlg0krp6kA
taki film wystarczy ?
Owczar - 22-04-2013, 22:45
Według mnie sondy pracują prawidłowo, aczkolwiek z tymi grzałkami na pierwszych sondach może być coś nie tak. Długo ożywają w stosunku do tych za katami.
Potrzebują po prostu więcej czasu by zacząć pracować. Może to powodować chwilowe zachwiania korekt, ponieważ temp silnika jest już prawidłowa i przechodzi w pętlę otwartą, wykrywa ubogą mieszankę i próbuje podbijać, a za chwilę musi zbijać.
Teoretycznie można jeszcze na nich jeździć, aczkolwiek możesz się rozglądać powoli jeśli pomiar rezystancji potwierdzi przepalenie grzałek.
Możesz kupić uniwersalne NTK z taką samą rezystancją. Ja mam taką w jednym banku i działa ok. Szybko się nagrzewa.
Tomek - 23-04-2013, 07:49
Owczar, dzięki wielkie
rezystancję spróbuje dzisiaj pomierzyć, bo wczoraj już było zbyt ciemno
pzdr
ps. możesz mi prosto wytłumaczyć co to jest spalanie w pętli otwartej i zamkniętej ?
Owczar - 23-04-2013, 08:09
Pętla zamknięta to pojęcie z automatyki Kiedy jakiś układ działa w pętli zamkniętej tzn. że do układu nastawczego docierają informacje z układu wykonawczego.
Jeśli pętla jest otwarta to układ działa na podstawie danych z czujników nie patrząc na to co robi.
W przypadku ECU w pętli otwartej działa na podstawie temp silnika, obrotów, przepływki, przepustnicy, ciśnienia paliwa. Kiedy nagrzewa się do odpowiedniej temp to przechodzi w pętlę zamkniętą i mieszankę ustala na podstawie sond- które są w układzie sprzężeniem zwrotnym. Dzięki temu układ wie jak zmiana nastaw wpływa na działanie układu.
Gdy ECU przechodzi w stan pętli zamkniętej to sondy powinny już oscylować jak należy. On zakłada, że sondy są ok i gdy zobaczy że jest ubogo (a w tym wypadku sonda się nie rozgrzała) to zacznie podlewać silnik żeby było bogato. W pewnym momencie sonda się nagrzeje i zacznie działać prawidłowo, a wtedy silnik będzie zmniejszał dawkę paliwa.
Można chyba sprawdzić, czy u Ciebie sondy są gotowe gdy układ przechodzi w close loop. Tylko nie mam pewności czy przez OBDII ecu podaje czy jest w OL czy CL. Musiałbym sprawdzić. Wiem, że w zamrożonych ramkach jest info o tym, ale gdzie podejrzeć jeszcze nie wiem, bo nie miałem póki co potrzeby.
ECU działa w otwartej pętli także gdy przepustnica jest otwarta na więcej niż 80%.
Jednak jeśli sondy będą miały uszkodzone grzałki, to pewnie warto wymienić żeby mieć święty spokój. Ja bym poszedł w NTK. W jednym banku mam boscha, a w drugim NTK. Korekty są identyczne.
Tomek - 23-04-2013, 17:47
Owczar napisał/a: |
Jednak jeśli sondy będą miały uszkodzone grzałki, to pewnie warto wymienić żeby mieć święty spokój. Ja bym poszedł w NTK. W jednym banku mam boscha, a w drugim NTK. Korekty są identyczne. |
jakie są poprawne oporności grzałek??
ja mam ok. 500 kilka(dziesiąt) kohm na sondach przed katami
sond za katami nie zbadam, bo albo mają opowność idącą w nieskończoność, albo ponad 2000 kohm (taki mam multimetr)
[ Dodano: 23-04-2013, 17:52 ]
chyba muszę poczekać aż sondy będą zimne, nie ??
[ Dodano: 23-04-2013, 19:02 ]
coś mi się wydaje, że strasznie głupie te wyniki
w weekend sprawdzę to dokładnie, jak sondy ostygną, bo teraz sobie przypomniałem, że je mierzy się przy 20-25 stopni C
Owczar - 23-04-2013, 19:10
tomek84 napisał/a: | coś mi się wydaje, że strasznie głupie te wyniki
w weekend sprawdzę to dokładnie, jak sondy ostygną, bo teraz sobie przypomniałem, że je mierzy się przy 20-25 stopni C |
Temp nie ma aż takiego znaczenia. Może na złych pinach mierzyłeś?
Tomek - 23-04-2013, 19:12
Owczar napisał/a: | Może na złych pinach mierzyłeś? |
na dobrych
zresztą mierzyłem dla pewności na każdej parze
poprawne rezestancje:
4,5 - 8 (front) - czyli pewnie chodzi o to, że przed katami
11-18 (Rear) - za katami
[ Dodano: 23-04-2013, 19:15 ]
mam w domu jedną sondę z prelifta
ma coś koło 15 OHM
i tak się zastanawiam, czy jej nie wrzucic na próbę
ciężko się te sondy wykręca??
Owczar - 23-04-2013, 19:39
Jak masz klucz to lekko. Jak nie masz to musisz odkręcić osłony termiczne i płaskim.
Z prelifta nie wrzucaj, testowałem. Nie działa jak należy.
Czyli grzałki rzeczywiście masz przepalone.
|
|
|