To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

tresorex - 18-02-2013, 13:15

Mam właśnie zbudowany klimatronik w pokoju na podłodze na podzespołach z EA, Może uda mi się jakoś dojść do czego jest 1 i 4 :)
mohinder - 20-02-2013, 12:05

Witam.
Rozgryzam temat climatronica bo miałem bardzo dużą bezwładność w jego działaniu, czyli na zmiany temperatury wewnątrz auta. Już sprawdziłem że rurka była zdjęta albo spadła. Założyłem przed chwilą ale zastanawiam się gdzie ona jest podłączona drugim końcem. Czy ktoś może mi podpowiedzieć bo nie znalazłem tutaj albo niechcący przegapiłem.
Pozdrawiam

Owczar - 20-02-2013, 12:12

Jest podłączona do tego samego kanału co kratki wylotowe. To takie sprzężenie zwrotne. Nie dziwne, ze tak wolno reagowała :)
mohinder - 20-02-2013, 13:03

Czyli to taka pompka ejektorowa? Powietrze przepływające od dmuchawy do nawiewu wyciąga powietrze z rurki który wlatuje z kabiny przez kratkę za pokrętłem climatronica. A w którym dokładnie miejscu jest ona podłączona do nawiewu? Z której strony? Da się to jakoś wymacać bez rozbierania niczego?
Owczar - 20-02-2013, 13:25

Powiem Ci, ze nie sprawdzałem nigdy czy tam tworzy się podciśnienie czy nadciśnienie i czy chodzi o zasysanie powietrza z kabiny, czy dostarczanie informacji o temp powietrza w kanałach wentylacyjnych.

Niestety nie pamiętam gdzie dokładnie to jest zapięte.

mohinder - 20-02-2013, 13:28

OK. Będę to sprawdzał jak będę miał sprzyjące warunki.
Owczar - 20-02-2013, 13:29

Zerknij w service manualu. Jest sporo rysunków i dokładne opisy.
mohinder - 22-02-2013, 22:44

Witam
Przy okazji montarzu UKP poszukałem drugiego końca rurki. Znalazłem i jest on założony w odpowiednim miejscu. A jak montowałem czujniki temperatury do UKP to ten co ma mierzyć temperaturę wewnętrzną umieściłem w rurce zaraz za wylotem z climatronica. Powinienem dzięki temu widzieć temperaturę jaką odczytuje climatronik co da mi informacje jaka jest temperatura w aucie a climatronik pokże wartość do jakiej dąży. Będzie jakieś porównanie.

[ Dodano: 23-02-2013, 15:32 ]
Dzisiaj pojeździłem trochę i powiem tak, że temperatura odczytywana przez UKP z czujnika zamontowanego w rurce climatronica jest w okolocy temperatury jaką wskazuje climatronic. Oczywiście już po osiągnięciu jej. Po zmianie zadanej temperatury pokrętłem widać wyraźnie jak climatronic zmierza do niej, jest dosyć szybka reakcja i zmiana temperatury wewnątrz. Jak już ją osiągnie to trzyma się w jej okolicy. Jak rurka była spadnięta to była masakra. Teraz jest super i mam to potwierdzone.

qbis87 - 25-02-2013, 08:05

Witam. U mnie rowniez pojawil sie problem tego typu ze poczatkowo po odpaleniu klimatronic ladnie nagrzewal auto ale po pewnym czasie jadac w trasie musial chodzic na 28 stopni zeby w aucie nie bylo lodowni. Dzieki genjalnemu forum zorientowalem sie ze spadla rurka wchodzaca w panel klimy. Nie sprawdzilem jeszcze czy jest jakas poprawa z zalozona rurka ale mam pytanie czy podczas uruchomionego auta i klimatronika nie powinienem przytykajac palcem do tej rurki odczuwac ze powietrze jest zasysane? nie odczuwam nic bez wzgledu na to na jakich ustawieniach chodzi klimatronic????
czubekxx - 25-02-2013, 21:29

Ja trochę z innym tematem...
Otóż coś ostatnio ogrzewanie mi nie działa jak trzeba....otóż objawy następujące:
włączam tryb AUTO na 23st.....na początku wszystko oki, później automatycznie climatronic zwiększa siłę nawiewu do kabiny...i tu pojawiają się problemy...siła nawiewu na wyświetlaczu duża, powiedzmy 6 kresek, a nawiew działa jak chce tzn. trzymam wyższe obroty silnika - nawiew działa, dojeżdżam do świateł, obroty spadają i automatycznie spada siła nawiewu, dodaję gazu na światłach siła nawiewu się zwiększa.....i tak cały czas, przy czym na climatronicu pokazuje cały czas te 6 kresek powiedzmy....
Co to może być? :?

Hugo - 25-02-2013, 21:35

czubekxx napisał/a:
trzymam wyższe obroty silnika - nawiew działa, dojeżdżam do świateł, obroty spadają i automatycznie spada siła nawiewu, dodaję gazu na światłach siła nawiewu się zwiększa.....i tak cały czas, przy czym na climatronicu pokazuje cały czas te 6 kresek powiedzmy....
Standard w EA. Słabe ladowanie na niskich obrotach.
deejay - 25-02-2013, 21:42

czubekxx napisał/a:
Ja trochę z innym tematem...

Otóż coś ostatnio ogrzewanie mi nie działa jak trzeba....otóż objawy następujące:

włączam tryb AUTO na 23st.....na początku wszystko oki, później automatycznie climatronic zwiększa siłę nawiewu do kabiny...i tu pojawiają się problemy...siła nawiewu na wyświetlaczu duża, powiedzmy 6 kresek, a nawiew działa jak chce tzn. trzymam wyższe obroty silnika - nawiew działa, dojeżdżam do świateł, obroty spadają i automatycznie spada siła nawiewu, dodaję gazu na światłach siła nawiewu się zwiększa.....i tak cały czas, przy czym na climatronicu pokazuje cały czas te 6 kresek powiedzmy....

Co to może być?


A Webasto stoi i sie marnuje :wink:

Owczar - 25-02-2013, 21:48

Hugo napisał/a:
Standard w EA. Słabe ladowanie na niskich obrotach.


Normalnie też chciałbym mieć kryształową kulę, z której będę mógł powróżyć... Nawet gdyby tego ładowania na biegu jałowym to jest też akumulator, który bez ładowania jest w stanie utrzymać maks obroty dmuchawy i zapalone światła.

Ale co by nie wróżyć, to zapytam czy zauważyłeś inne objawy takie jak przygasanie świateł na biegu jałowym? Problem z wolnymi obrotami? Spadek prędkości obrotowej dmuchawy po zapaleniu świateł lub innych odbiorników prądu?
Ładowanie przy okazji może być słabe, ale według mnie problem może tkwić w 3 elementach.
Klimatronik, tryrystor lub przytarte łożyska w dmuchawie, które powodują tak duży pobór prądu, że przy niższym napięciu dmuchawa zwalnia.
Jak jest na postoju gdy ustawisz np maks grzanie lub maks chłodzenie albo ręcznie ustawisz najwyższą prędkość dmuchawy?

czubekxx - 25-02-2013, 21:50

Hugo napisał/a:
Standard w EA. Słabe ladowanie na niskich obrotach.


czyli nie mam się czym przejmować? Wcześniej tego nie zauważyłem, ale to może dlatego, że zazwyczaj jeżdżę z włączonym radiem i po prostu tego nie słyszałem.... :?

deejay napisał/a:
A Webasto stoi i sie marnuje


właśnie podpiąłem pilota od Webasto do kluczyków od auta...przekonałeś mnie :wink:

Owczar napisał/a:
zapytam czy zauważyłeś inne objawy takie jak przygasanie świateł na biegu jałowym? Problem z wolnymi obrotami?


jak przyzaguję lekko na jałowym to oświetlenie deski świeci troszkę jaśniej, troszkę drga na biegu jałowym i minimalnie od czasu do czasu drgną lekko obroty silnika, tak minimalnie...resztę postaram się zaobserwować jutro....

Owczar - 25-02-2013, 21:51

czubekxx napisał/a:
czyli nie mam się czym przejmować? Wcześniej tego nie zauważyłem, ale to może dlatego, że zazwyczaj jeżdżę z włączonym radiem i po prostu tego nie słyszałem....


Nie no coś Ty. EA ma problem z ładowaniem na biegu jałowym, ale nie z prędkością dmuchawy na biegu jałowym...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group