To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Tomek - 23-04-2013, 20:01

Owczar napisał/a:

Czyli grzałki rzeczywiście masz przepalone.


no właśnie tylko dziwne, że na jednym banku wywala mi błąd grzałki (heater circuit malf.), a na drugi błąd (circuit malfuntion)

Owczar - 23-04-2013, 20:24

To tylko błędne opisy w digimoto. Jak zerkniesz do manuala to te kody oznaczają grzałki. Jest też procedura weryfikacyjna.

Manual>Supplement>2001>fuel

Tomek - 25-04-2013, 07:58

okazuje się, że przed sondami muszę zainwestować w nowy multimetr
ten badziew, który mam (za kilka złotych) chyba się pożegnał z życiem jak postanowiłem pomierzyć napięcie w gniazdku elektrycznym, bo testowałem wczoraj różne rzeczy i bzdury pokazuje
także nadal nie wiem jaką rezystancję mają te sondy

robertdg - 25-04-2013, 08:03

Dobrze że nie próbowałeś mierzyć pradu w gniazdku :P

Sprawdź baterie bo czasami przy słabej baterii te urzadzonka potrafią fiksowć

Tomek - 25-04-2013, 08:09

robertdg napisał/a:
Dobrze że nie próbowałeś mierzyć pradu w gniazdku


ojoj, nie takie rzeczy się za młodu robiło :lol:
robertdg, wiem mniej więcej OCB

robertdg napisał/a:
Sprawdź baterie bo czasami przy słabej baterii te urzadzonka potrafią fiksowć


bateria jest droższa od tego urządzenia
poza tym ten typ "nie ma baterii"
miałem wcześniej taki sam multimetr i tamten miał jeszcze wymienną baterię, pod klapką
a ten "nowszy" model :lol: już nie ma wymiennej - znaczy producent założył, że urządzenie skończy się wcześniej niż prąd

poradzi ktoś przy okazji jaki multimetr kupić, żeby wytrzymał dłużej ?? (ten wbrew pozorom nie był taki zły - równy rok i całą budowę mi odskoczył
kwota 50-100 zł

robertdg - 25-04-2013, 08:23

Unit UT-58C :?:
Owczar - 25-04-2013, 09:30

Do auta wystarczy najprostszy ;) Ja używam UNI-T UT 33 D
Łysy88 - 09-06-2013, 20:56

Witajcie,



cały czas myślałem że z moją lambdą wszytko ok do czasu natknięcia się na ten temat. Mianowicie mam instalację LPG Stag 300 ISA2 i podłączoną lambdę. W programie diagnostycznym staga widać jak wiecie napięcia lambdy. U mnie sprawa wygląda tak że na wolnych obrotach mam stałe 0,2 V i jak przygazuje to rośnie do ok 0,9 V. Sądziłem że jest ok ale potem doczytałem że powinna oscylować cały czas między 0,1 a 1,9 V (dobrze zrozumiałem?). Samochód jak postoi na wolnych obrotach to potrafi szarpnąć silnikiem po przygazowaniu i na gazie się dławi. Do tego jeszcze spalanie na poziomie 13-14 litrów LPG w jeździe po małym miasteczku i 11 L przy delikatnej jeździe w trasie. Czy może to oznaczać podnietą lambdę?


Czy taka lambda :

http://allegro.pl/ntk-ngk...3285192726.html

będzie dobra?

Jeszcze nie zdążyłem pomierzyć mojej ale nie sądzę aby odczyty staga przekłamywały...


Proszę o radę.

Owczar - 09-06-2013, 21:38

Łysy88 napisał/a:
mnie sprawa wygląda tak że na wolnych obrotach mam stałe 0,2 V i jak przygazuje to rośnie do ok 0,9 V.


Sonda żyje, raczej stag źle wyregulowany. Oscylacje między 0-0,9.

Łysy88 napisał/a:
Do tego jeszcze spalanie na poziomie 13-14 litrów LPG w jeździe po małym miasteczku i 11 L przy delikatnej jeździe w trasie. Czy może to oznaczać podnietą lambdę?


Według mnie normalne spalanie. Nie wierz w te bzdury, które niektórzy piszą o niskim spalaniu.

Hugo - 09-06-2013, 21:45

Łysy88 napisał/a:
Czy taka lambda :

http://allegro.pl/ntk-ngk...3285192726.html

będzie dobra?
Tak.
Łysy88 - 09-06-2013, 21:46

Owczar napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
mnie sprawa wygląda tak że na wolnych obrotach mam stałe 0,2 V i jak przygazuje to rośnie do ok 0,9 V.


Sonda żyje, raczej stag źle wyregulowany. Oscylacje między 0-0,9.

Łysy88 napisał/a:
Do tego jeszcze spalanie na poziomie 13-14 litrów LPG w jeździe po małym miasteczku i 11 L przy delikatnej jeździe w trasie. Czy może to oznaczać podnietą lambdę?


Według mnie normalne spalanie. Nie wierz w te bzdury, które niektórzy piszą o niskim spalaniu.



Ale po przełączeniu na benzyne stag również odczytuje takie same parametry z lambdy.

Owczar - 09-06-2013, 21:51

Masz te oscylogramy? Przejedź na benzynie chociaż 2km na rozgrzanym silniku bez przełączania na gaz, postój jeszcze z 5 min na biegu jałowym i podeślij oscylogram. Korekty muszą się ustabilizować żeby sonda oscylowała na PB. Jak ktoś bardzo źle ustawi na biegu jałowym gaz to mogą być takie cyrki.
Łysy88 - 09-06-2013, 21:56

Owczar napisał/a:
Masz te oscylogramy? Przejedź na benzynie chociaż 2km na rozgrzanym silniku bez przełączania na gaz, postój jeszcze z 5 min na biegu jałowym i podeślij oscylogram. Korekty muszą się ustabilizować żeby sonda oscylowała na PB. Jak ktoś bardzo źle ustawi na biegu jałowym gaz to mogą być takie cyrki.




Jutro tak zrobię ale po walce z szarpaniem w pewnym momencie odłączyłem aku na godzine, wsiadłem potem w samochód i przejechałem z 60 km tylko na pb. Potem zrobiłem auto kalibrację gazu i dalej strojenie w trakcie jazdy. Efekt taki jak przedstawiłem. W które kable muszę się wpiąć miernikiem aby sprawdzić sprawność sondy? I rozumiem że na ciepłym silniku i na wolnych obrotach powinno skakać między ok 0,1 a 1,0 tak?

Owczar - 09-06-2013, 22:01

Miernikiem nie sprawdzisz za bardzo. Chyba, że masz oscyloskop albo tester sondy.

Może być tak, że rzeczywiście sonda umiera, ale to nie jest tak do końca jednoznaczne w tym wypadku.

Czy po przełączeniu na PB na biegu jałowym czasy wtrysków się zmieniają?

A masz te oscylogramy co zgrałeś do tej pory?

Łysy88 - 09-06-2013, 22:02

Gdzieś powienienem miec, zaraz poszukam. Nie nie zmieniają się.

[ Dodano: 09-06-2013, 22:04 ]
http://www.gastro-store.pl/osc.rar tu są dwa ale do końca nie wiem z kiedy. Jeden na pb a drugi na lpg


jeszcze znalezione:


http://www.gastro-store.pl/osc1.osc
http://www.gastro-store.pl/jazda.osc



Ach i jeszcze jedno, auto czasem ma objawy braku mocy tak do 3000 rpm na pb ale potrafi mu to po kilku dziesięciu km minąć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group