To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki

namotore - 14-02-2011, 13:00

chyba same sie zeszlifuja po jakims czasie jesli tylko dociagniesz sruby :lol:
nie wiem co ma kord do spalania i nagrzewania ale wg moich doswiadczen im wiekszy indeks ladownosci, tym opona jest twardsza przez co gorzej tlumi drobne nierownosci, bardziej podskakuje (gorszy kontakt z nawierzchnia) ale ma i plusy, np. wieksza wytrzymalosc na krawezniki i dziury. Czy ladujesz 800kg na Ele czy jezdzisz na niej sam, ja polecam indeks ponad 110 i amen :rolleyes:

Tenogr - 14-02-2011, 18:17

Jasne że ponad 110.
Np: 112 - 1120kg lub 113 - 1150kg.
Ale 121 = 1460kg, to już trochę przesada.
Napewno ma to odbicie w masie i sztywności opony, czyli przekłada się to na komfort, zużycie paliwa, długość drogi hamowania itd.
Swoją drogą w informacjach o oponie powinni podawać też jej masę, przecież ma to duże znaczenie przy każdym samochodzie a przy np: samuraju wręcz kolosalne.

Zacząłem przyglądać się oponom General GRABBER AT2 (podobno bardziej miękkie niż BG).
Niestety nie maja rozmiaru 245/75R17.
Muszę dokonać wyboru miedzy - 245/75R17 Yokohama GEOLANDAR A/T a 265/70R17 General GRABBER AT2.

Posiadam poniższe infornacje:
-z racji większej szerokości General GRABBER AT2 prawdopodobnie masa opon będzie zbliżona,
-z racji większej ładowności Yokohama GEOLANDAR A/T prawdopodobnie będzie sztywniejsza,
-Yokohama prawdopodobnie jest lepsza na czarnym,
-prawdopodobnie obie opony są porównywalne w terenie,
-Yokohama GEOLANDAR A/T kosztuje 540zł brutto szt.
-General GRABBER AT2 kosztuje 560zł brutto szt.
-General GRABBER AT2 jest OWL :biggrin:
-Yokohama GEOLANDAR A/T jest Japońska :mrgreen:

I co tu wybrać :doubt: :?:
Wysłucham wszystkich (tych bardziej i tym mniej konkretnych) sugestii.

Pozdrawiam.

Arapaho - 26-02-2011, 19:15

Arapaho napisał/a:
Mam pytanko i prośbę o pomoc. Czy ktoś z szanownych forumowiczów jeździ na oponach typu M/T??? Jak wzrasta spalanie?

Chcę kupić sobie taki zestaw wraz z felgami 15 lub 16, ale niemam bladego pojęcia jakiego rozmiaru opon szukać oraz co równie ważne, jakiego rozmiaru felg - chodzi o ET oraz szerokość (chciałbym w miarę szerokie opony założyć - 265/275).

Dodam, że w tej chwili mam na oryginalnych felgach 245/65/17, ale mam założone 30mm dystanse na stronę, więc w wyborze ET felg można to wziąć pod uwagę.


Widzę, że chyba sam będę musiał kombinować z doborem stalówek pod M/T.

Może w takim razie ktoś podpowie jakie ET oraz jaka szerokość jest oryginalnej alufelgi 17"?

PiotrasL200 - 26-02-2011, 19:55

witam

Oryginalna fabryczna alufelga 17": 7" szerokości i ET38.

pzdr

Arapaho - 27-02-2011, 21:37

Dzięki Piotras....

Czy w takim razie dobrze kombinuje, skoro mam dystans 30mm można by powiedzieć, zakładając, iż dystans jest częścią felgi, że w tej chwili felga wysunięta jest tak na zewnątrz, jakbym miał felgę z ET 08 bez założonego dystansu??? (oryginalne 38 minus 30mm - o ile ET podawane jest w milimetrach.?)

Chyba tak, bo przecież zmniejszenie ET felgi powoduje jej większe wysunięcie na zewnątrz.

Pytam, gdyż chciałbym kupić stalówki do zakładania bez owych dystansów, a chciałbym, aby podobnie albo i 10mm bardziej wychodziły na zewnątrz.

PiotrasL200 - 27-02-2011, 22:30

Dokładnie tak jak mówisz :D
Więc jak chcesz kupić stalówki żeby wystawały podobnie jak teraz alusy+dystanse, to musi być stalówka z ET10 albo lepiej ET0. Felga z ET0 wystaje bardziej na ZEWNĄTRZ niż felga z ET10 o 10mm właśnie. ET podaje się w mm.

pzdr

PS. Arapaho, a te dystanse masz z centrowaniem na 67,1mm czy bez?

Echo - 17-03-2011, 21:24

Witam

Właśnie stanąłem przed zakupem nowych opon. Generalnie jeżdżę 90% po czarnym, reszta to jakieś małe wypady 'za miasto'. Jednak od zeszłego roku zacząłem robić zdjęcia na rajdach off roadowych (tu można zobaczyć moje strzały: www.echoart.pl) i bym potrzebował opony która pozwoli mi w miarę komfortowo i 'bezboleśnie' przemieszczać się pomiędzy ciekawymi miejscami na trasie rajdu. Oczywiście bez wjeżdżania w jakieś hardcorowe miejsca.

Po przebrnięciu przez ten wątek mam dwa typy:
1. Yokohama Geolandar A/T-S - opona zebrała chyba najlepsze opinie, dobra zarówno w terenie jak i na czarnym. Na deszczu na czarnym dobrze się trzyma drogi.

2. GoodYear Wrangler ATR - w terenie dobrze, ale na czarnym w deszczu trzeba uważać

Bardzo ważne jest dla mnie zęby opona dobrze się spisywała na czarnym w deszczu i bez większego stresu dało by się jeździć te 120km/h.

Obecnie mam letnie i zimowe mam w tym samym rozmiarze: 245/65 R17.
I tu pojawia się kolejne pytanie: Jaki rozmiar opon wybrać:
265/70 R17
255/70 R17
A może jakieś inne?
Czy te opony w wyżej wymienionych rozmiarach można założyć na standardowe felgi, czy trzeba jakieś myki stosować?

Zastanawiałem się też nad zakupem używanych opon. Za tym przemawia cena no i w razie gdyby okazało się że opona się nie sprawdza to nie było by znowu dużej straty. Sprzedający podają grubość bieżnika w mm, tylko nie udało mi się znaleźć jaką grubość mają nowe opony, wiec nie wiem np czy 10mm w Yokohamie czy GoodYear Wrangler to dużo czy to już jej kres opon?
Potrafi może ktoś powiedzieć ile mm mają takie nowe opony?

Będę wdzięczny wszystkim za pomoc w wyborze.

HugoOrmo - 25-03-2011, 15:02

Echo wlasnie dzis zalozylem nowki sztuki Yokohama Geolandar G012 265/70/17 - poprzedznie zjezdzilem (80k km) - pewnie ktos inny jeszcze by na nich pojezdzil ja wymieniam na nowe.

Codziennie smigam po autostradzie z predkosciami 130-150 i nie ma zadnego problemu.
Na Yokohamach bylem tez dwa razy w Hiszpanii targajac elke przez autostrady D i FR.

Opona jest naprawde godna polecenia - sam zdecydowalem sie na nia drugi raz - ale...obawiam sie, ze bedziesz mial klopoty z zakupem bo sezon na wymiany sie zaczal i krucho z towarem

P.S.
Pamietaj o indeksie ladownosci im wiekszy tym twardsza opona i trudniejsza do wywazenia...ja preferuje 112 S czyli ladownosc wystarczajaca i predkosc max zadowalajaca
Nizsze indeksy sa OWL :D

Echo - 26-03-2011, 20:57

HugoOrmo Dzięki za info.
Zaryzykowałem i kupiłem używki Yokohama GEOLANDAR A/T-S 255/70/17. Dwa dni temu pojechałem wymienić opony, no i zaliczyłem zonka. Podczas wymiany zauważyłem ze mam pęknięty resor, a miałem ochotę wyskoczyć w teren i zobaczyć jak oponki się spisują.
Jak załatwię sprawę resora to podzielę się wrażeniami jak opony 'robią' w terenie.

Misiooo - 15-04-2011, 08:56

Witam
Poszukuje opon letnich do eLKI przeważnie jeżdżone będzie na czarnym, czasami teren, budżet ograniczony to 500/szt powiedźcie co sądzicie o firmach NEXEN, GOODRIDE, jak z ich właściwościami jezdnymi? ewentualnie co polecacie obecnie mam założone zimówki w rozmiarze 245/65/17 i na te felgi chce założyć letnie.
Tenogr napisał/a:
-Yokohama GEOLANDAR A/T kosztuje 540zł brutto szt.

możesz podać namiar gdzie można je kupić w takiej cenie

Pozdrawiam

Opony kupione COOPER Discoverer ATR 235/65/17 jak na razie bardzo jestem zadowolony z zakupu. Za sztukę zapłaciłem 500zł brutto. Ciche jak na tak dużą kostkę i dobrze sobie radzą w średnio błotnistym terenie. Na mokrym jeszcze nie sprawdzone , bo nie było okazji.
Pozdro

johnyby - 20-07-2011, 21:25
Temat postu: siema
gdzies za ok dwa tygodnie bede zakaldal takie oponki:
BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 265/70R17 112 R

do tego bede liftowal o 5cm i sie zastanawiam, czy te oponki nie beda obcierac bez podnoszenia, poniewaz Pan z serwisu powiedzial, ze moga obcierac i lepiej zalozyc je po podniesieniu autka


pozdro

konri - 21-07-2011, 09:30

http://iv.pl/viewer.php?f...06086018838.jpg

nic nie obciera... pozdr

Luky - 22-07-2011, 18:42

Hej
Jakie oponki z poniższej listy mi doradzicie ?

Goodyear Wrangler HP All Weather 255/65 R17 110 T
Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 245/65 R17 107 H
Pirelli SCORPION STR 245/65 R17 111 H XL
Dunlop Grandtrek AT20 265/65 R17 110 S

Założenia :
- Opona na cały rok :P
- na aluminiową felgę 17" - jako zamiennik oryginalnych 245/65 R17
- 60% jazda w mieście
- 30% dłuższe trasy - autostrada
- 10% budowa/teren
- cena

miczon - 01-08-2011, 09:59

Luky, Z tych, które podałeś wg Twoich kryteriów, wydaje mi się, że najlepszym wyborem będą YOKOHAMY (jakość/cena). Śmigałem na nich 2 sezony i świetnie się sprawdzały w różnych sytuacjach. https://picasaweb.google.com/115703158214482653832/L200_260409
W tej chwili mam Cooper Discoverer ATR 265/70 R17 i również jestem bardzo zadowolony.
Proponuję jednak, abyś przemyślał kwestię opon na cały rok ;) Gumy wielosezonowe są tylko z nazwy. Żadne z tych, które wymieniłeś, nie zagwarantują Ci takiej przyczepności na śniegu/lodzie, jak 'rasowe' zimówki. A na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać, zwłaszcza przy lekkim zadzie eLżbiety :D

PiotrasL200 - 01-08-2011, 19:30

Hej

Miczon, a mógłbyś ku chwale ojczyzny zapodać foto L z cooperami? Masz je na seryjnych felgach?

pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group